Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Drikkeflaska
Skrevet

Jeg er overvektig fordi jeg spiser for mye. En av årsakene til at jeg spiser for mye er at jeg bruker Zyprexa som gir meg en helt enorm sult/matlyst. Jeg trenger og ønsker desperat å gå ned i vekt, men det er ikke enkelt. Jeg vet selvsagt at det er opp til meg hvor mye jeg velger å spise, men det er så utrolig vanskelig å holde ut/håndtere den økte matlysten. Jeg tenker konstant på mat, og da er det ikke bare bare å distrahere seg heller. Jeg har prøvd å kjøpe inn masse brokkoli og gulrøtter for å knaske på, men det hjelper bare delvis. Ved ethvert måltid har jeg plutselig forsynt meg med mer mat før jeg rekker å tenke meg om, og dermed spiser jeg alt for mye. Jeg kunne selvsagt laget mat til bare akkurat det jeg skal spise, men det er vanskelig da jeg er en person og det fort blir middag for et par dager. Jeg sliter med depresjon så klarer liksom ikke helt å motivere meg skikkelig heller. 

Jeg prøver å gå litt tur og gjøre yoga, men det blir alt for sjelden og jeg må tvinge meg hver gang. 

Er det noen som har noen gode råd? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du skifte zyprexa med en annen medisin?

Anonymkode: 48083...f2e

Drikkeflaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du skifte zyprexa med en annen medisin?

Anonymkode: 48083...f2e

Jeg har diskutert det med legen, problemet er at Zyprexa har hatt veldig god effekt egentlig, så det føles litt skummelt å skulle begynne å prøve ut igjen. Samtidig har den jo ikke løst alle problemene mine, så hva vet jeg, kanskje finnes det en medisin som er enda bedre. Det føles bare så utrygt. Men jeg burde vel kanskje gjøre det siden jeg opplever så sterk bivirkning.

Skrevet
Drikkeflaska skrev (47 minutter siden):

Jeg har diskutert det med legen, problemet er at Zyprexa har hatt veldig god effekt egentlig, så det føles litt skummelt å skulle begynne å prøve ut igjen. Samtidig har den jo ikke løst alle problemene mine, så hva vet jeg, kanskje finnes det en medisin som er enda bedre. Det føles bare så utrygt. Men jeg burde vel kanskje gjøre det siden jeg opplever så sterk bivirkning.

Hvor lenge har du brukt zyprexa og hvor mange kg har du gått opp i den perioden?

Drikkeflaska
Skrevet
frosken skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge har du brukt zyprexa og hvor mange kg har du gått opp i den perioden?

Har vel brukt det i en 4-5 mnd. Aner ikke hvor mye jeg har gått opp i kg, men merker det godt på klærne og kroppen, særlig at magen er blitt større.

Skrevet
Drikkeflaska skrev (5 minutter siden):

Har vel brukt det i en 4-5 mnd. Aner ikke hvor mye jeg har gått opp i kg, men merker det godt på klærne og kroppen, særlig at magen er blitt større.

Det kan være lurt at du veier deg regelmessig. Hvis vekten øker mye, så bør det vurderes skifte av medikament. 

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, bare at det er Leponex. Er innlagt nå for å bytte medisin. Ulvehungeren er ille. 

Skrevet

Jeg må nok sterkt vurdere å bytte ja, selv om jeg hadde håpet jeg skulle finne en slags måte å håndtere det på. Så hvis noen har tips tar jeg veldig gjerne imot det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...