Gå til innhold

Hva kommer du til å stemme ved valget?

Hva kommer du vil å stemme ved valget?  

37 stemmer

1. 1. Hva kommer du til å stemme på

• Rødgrønn koalisjon: AP+SV+SP+R+MDG
      18
    • Borgerlig koalisjon: FrP+Høyre+KrF+V
      14
    • Et småparti som ikke blir med i en regjeringskoalisjon
      1
    • Skal stemme blankt
      1
    • Skal ikke stemme
      3

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 08. sep. 2025, 19:00

Anbefalte innlegg

Skrevet
Grendel skrev (På 27.8.2025 den 9.33):

Der ble borgelig på grunn av næringslivet.

Olje og gass er på vei ned. De bedriftene vi skal leve av etter oljen burde blitt bygget opp nå.

Vi har blitt et land med høy politisk risiko og dårlig stemning for å satse uten masse offentlig støtte.

Jeg tror AP innser problemet og legger om retorikken. Nå snakker de plutselig om brede skatteforlik og forutsigbarhet. Too little too late for min del.

Har blitt? I hvilken periode hadde Norge offensiv næringspolitikk mener du? 

Den store forskjellen på rødgrønn og borgelig side sllik jeg ser det er ikke knyttet til næringspolitikk, men organisering og finansiering av velferds-, oppvekst- og utdanningstilbud. Det er ikke næringsutvikling å bygge opp private foretak innenfor helse feks, men det er først og fremst den typen vekst høyresidens politikk stimulerer, ikke produksjon og teknologibasert næring..

Hør dagens Kommentert, og legg merke til hva Nicolai Tangen sier om utviklingen i Europa. Tangen og jeg er nok ikke enige om alt, men jeg deler helt og holdent hans forståelse av utviklingstrender innenfor næringssegmentet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grendel skrev (På 27.8.2025 den 9.33):

Der ble borgelig på grunn av næringslivet.

Olje og gass er på vei ned. De bedriftene vi skal leve av etter oljen burde blitt bygget opp nå.

Vi har blitt et land med høy politisk risiko og dårlig stemning for å satse uten masse offentlig støtte.

Jeg tror AP innser problemet og legger om retorikken. Nå snakker de plutselig om brede skatteforlik og forutsigbarhet. Too little too late for min del.

Disse bedriftene ER bygget opp, men overskudd fra dette næringslivet har politikere gitt til noen få privatpersoner. Jeg snakker selvfølgelig om den bedritne organiseringen av fiskenæringen, der noen få private cowboys stikker av med overskuddet fra det som er gevinst basert på landets naturressurser, og som skulle finansiert framtidig velferd for oss alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal f.eks. Jens Stoltenberg slippe formuesskatt av sin enorme fremtidige pensjon, men jeg som sparer privat, må betale formuesskatt av min private pensjonssparing? 

Anonymkode: 458ab...f42

Skrevet
Kayia skrev (1 time siden):

Disse bedriftene ER bygget opp, men overskudd fra dette næringslivet har politikere gitt til noen få privatpersoner. Jeg snakker selvfølgelig om den bedritne organiseringen av fiskenæringen, der noen få private cowboys stikker av med overskuddet fra det som er gevinst basert på landets naturressurser, og som skulle finansiert framtidig velferd for oss alle. 

Norge har nesten ingen ting utenom olje og gass. Det eneste som ikke er helt neglisjerbart er oppdrett, og de blir omtalt som cowboyer.

Hva er planen? Jeg forstår det ikke. 

Screenshot_20250829-180103.thumb.png.6d3ee5423e031c830877b26e0a5cfecb.png

Skrevet
Grendel skrev (13 minutter siden):

Norge har nesten ingen ting utenom olje og gass. Det eneste som ikke er helt neglisjerbart er oppdrett, og de blir omtalt som cowboyer.

Hva er planen? Jeg forstår det ikke. 

Rett og slett trist hele greia. Oljen ødela landet vårt. Vi er så rike (midlertidig...) at det eneste velgerne bryr seg om er hvem som kan pushe dyre luksusprosjekter som ikke skaper verdier men kun trekker dem ut

1. Klima/miljø (enorme kostander, på alle områder, boliger blir svindyre så nordmenn ikke har penger til å investere i bedrifter for alle penga er i huset) bedrifter må ikke slippe ut co2 (mens konkurrenter slipper kravet... lykke til med det) Noe industri fungerte i Norge pga lave strømpriser, men strømkablene som ikke skulle øke prisen på strøm, dreper de bedriftene veldig fort (fordi strømkablene øker prisen på strøm... som visse folk også sa på DOL før kablene ble bygget, og som alle med IQ over 80 burde forstått... men "eksperter" gjorde ikke det, angivelig)

2. Flyktninger. (enorme kostnader, mange virker tro at om en person over 18 flytter hit har vi gjort et kupp, for de tror at utgiftene fra år 0-18 slipper vi så da er jo alt bra, men sannheten er noe helt annet. Inkludert store sosiale kostander på toppen av de direkte økonomiske. En kan ikke bruke flyktninger som løsning på problemene våre de gjør dem faktisk større, på tross av hva de lærde hevder i avisene våre.

3. Woke ideologi. Feminisme. Isteden for å lære kidsa om ansvar og forventninger, f.eks å lære jentene at de forventes å få barn for å sikre rikets fremtid (noe som ville vært veldig lurt), lærer vi dem heller at alt handler om hvilket kjønn de har og hvor bra homofili er, og hvordan menn kan ha vagina, hvor bra det er å ligge rundt og ikke få barn det er frihet det, gjerne ta abort jo mer abort jo bedre for det er kvinnehelse eller noe?? Ingenting spiller noen rolle, bortsett fra å ha riktig holdning. Har du feil holdning derimot, f.eks om du tror det er 2 kjønn (LOL IDIOT!!!😅) skal du miste jobben din for du er et forkastelig menneske. Er du imot 1 og 2, skal du miste jobben enda raskere. Og har du penis, skal du ikke få studieplassen din. Feminister har demoralisert hele generasjoner med menn, ikke skal de få studieplasser, ikke skal de få seg kone/barn, ikke skal de bo i et land med en fremtid, alt de skal få er gigantiske skatter og uutholdelige vilkår for bedriftene de skaper, men de forventes redde landet likevel (vil ikke skje)

4. Alle skal jobbe i staten, og statlige ansatte skal ha god lønn. Det går ikke.

Dolerne er som nordmenn flest. Bortskjemte offentlige ansatte og/eller woke, og/eller ofre for venstresidens indoktrinering. Blir trist rett og slett av å se det her, har prøvd å få noen til å våkne opp, men alt jeg får er "du er gal" evt "du er høyreekstrem" 😅, eller tilsvarende respons. Ingen av disse rødgrønne kan faktisk forsvare det de holder på med, og hvordan prosjektet skal finansieres. Det er kun ideologi. Min ideologi sier at dette er riktig å gjøre, og NRK/VG/fagforeningen/skolen/universitetet fortalte meg at dette er "det riktige", så da stemmer jeg på det, uten å faktiske tenke selv, eller forklare hvordan dette skal gå. Kritikere er onde. Sånn er det.

Anonymkode: a7447...e21

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...