Gå til innhold

Konsekvensene av å ha autisme diagnose som ikke stemmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er diagnostisert med autisme, så kalt "høytfungerende autisme" i godt voksen alder. Jeg har ikke så mange symptomer på diagnosen egentlig, men mulig jeg bare mangler sykdomsinnsikt? Umulig å si over internett, jeg vet. Har tenkt en stund at diagnosen egentlig ikke stemmer og jeg er veldig ambivalent til hva jeg skal gjøre med saken (be om revurdering eller bare leve med det) og akkurat nå heller jeg litt mot å bare godta det og leve med det.

Det jeg nå lurer på er om der er noen negative konsekvenser ved å ha en autisme diagnose som ikke stemmer som jeg ikke har tenkt over? Så klart har diagnose en del å si for hvordan man blir sett på, men bortsett fra det? 

(Jeg har en annen diagnose og smårusk jeg også får behandling for, så er i alle fall tenkt at jeg skal være i psykiatrien en stund til). 

Anonymkode: f8cbb...e89

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...