Gå til innhold

Politiet tror at de har funnet.


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Det rare er jo at før hun forsvant , kjøpte hun batterier etc...

Hva skulle hun med det , hvis hun allerede hadde bestemt seg for selvmord!???

Hun skulle selvsagt spille musikk og røyke som en skorstein. Det ville nok jeg også gjort hvis jeg var henne. I tillegg skulle jeg ha drukket meg passe amøbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Det er jo det jeg sier - at det alltid vil være sånn at de som kjenner personen mener at det er utenkelig...

Men å spekulere i sånne ting uten noen holdepunkter whatsoever, DET er usmakelig...

Kjenner ikke saken,det blir kun spekulasjoner.

Men mine tanker er at det er rart at politiet kan fastslå selvmord ,ut ifra åsted og obduksjon.

En planlagt kriminell handling kan faktisk få det til å se ut som selvmord.(muligens)

Det som er merkelig er at ingen har sagt noe om at personen hadde psykiske problemer(Det burde vel ha kommet frem på en eller annen måte?)

For å ta sitt eget liv må en være ganske langt nede,og noen hadde kanskje oppfattet det på en eller annen måte?)

Og at hun handlet det hun gjorde er også merkelig.

Hva om noen planla at det skulle se ut som selvmord?

Kanskje tok hun sit eget liv,men det er så rart at de kan konstatere dette så raskt.

En annen ting som er rart er at hun var så godt gjemt.

Dette blir spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke saken,det blir kun spekulasjoner.

Men mine tanker er at det er rart at politiet kan fastslå selvmord ,ut ifra åsted og obduksjon.

En planlagt kriminell handling kan faktisk få det til å se ut som selvmord.(muligens)

Det som er merkelig er at ingen har sagt noe om at personen hadde psykiske problemer(Det burde vel ha kommet frem på en eller annen måte?)

For å ta sitt eget liv må en være ganske langt nede,og noen hadde kanskje oppfattet det på en eller annen måte?)

Og at hun handlet det hun gjorde er også merkelig.

Hva om noen planla at det skulle se ut som selvmord?

Kanskje tok hun sit eget liv,men det er så rart at de kan konstatere dette så raskt.

En annen ting som er rart er at hun var så godt gjemt.

Dette blir spekulasjoner.

Du tar nok feil her. Det er klart at mange som tar selvmord åpentbart er langt nede, også på en måte som gjør at man kan se det på dem, men det er på ingen måte en selvfølge.

Jeg vet om en som har tatt selvmord, heldigvis ikke mer enn 1, og uten at jeg kjente henne veldig godt så var hun bestevenninna til en god kompis av meg. Denne jenta hadde bare seksere på skolen, var svært pen, masse venner, kom overens med alle, var med i russestyre, elevrådsformann, en rekke andre verv i diverse foreninger, kom fra en vellykket familie og ingen hadde noen som helst sett den jenta deppa eller sur noen gang. Et skikkelig klasseeksempel på vellykket norsk ungdom, og overasskelsen var selvsagt stor når hun ble funnet død av eksos i bilen sin en morgen.

Ingen kan den dag i dag fatte hva som gikk galt, og eksemplene på slike historier er nok mange. Så det at man trenger å ha åpenbare psykiske problemer for å stikke av å ta livet sitt, det er på ingen måte noen selvfølge.

Tragisk er det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det rare er jo at før hun forsvant , kjøpte hun batterier etc...

Hva skulle hun med det , hvis hun allerede hadde bestemt seg for selvmord!???

Så du mener hun heller burde spare batteripengene til en annen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Beklager, men jeg hører rykter om hun hadde hengt seg?

Det har jeg også hørt akkurat nå, fra en "sikker" kilde. Jeg må si jeg synes det er rart at familien ikke hadde forstått at hun var deperimert. De var jo så sikre på at hun hadde vært utsatt for en forbrytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også hørt akkurat nå, fra en "sikker" kilde. Jeg må si jeg synes det er rart at familien ikke hadde forstått at hun var deperimert. De var jo så sikre på at hun hadde vært utsatt for en forbrytelse.

Sa de ikke at dødsårsaken var uklar da de kom til åstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke saken,det blir kun spekulasjoner.

Men mine tanker er at det er rart at politiet kan fastslå selvmord ,ut ifra åsted og obduksjon.

En planlagt kriminell handling kan faktisk få det til å se ut som selvmord.(muligens)

Det som er merkelig er at ingen har sagt noe om at personen hadde psykiske problemer(Det burde vel ha kommet frem på en eller annen måte?)

For å ta sitt eget liv må en være ganske langt nede,og noen hadde kanskje oppfattet det på en eller annen måte?)

Og at hun handlet det hun gjorde er også merkelig.

Hva om noen planla at det skulle se ut som selvmord?

Kanskje tok hun sit eget liv,men det er så rart at de kan konstatere dette så raskt.

En annen ting som er rart er at hun var så godt gjemt.

Dette blir spekulasjoner.

Det hun handlet var vel ikke så merkelig. Penger til togbillett, og høre på musikk på veien. I tillegg mener vitner å ha sett henne på toget. Så det virker som om det kan stemme.

Men det er ganske rart at en vellykket jente gjør noe sånt. Men kanskje en tankevekker for oss alle, det vises kanskje ikke utenpå hvem som har det bra og hvem som ikke har det. Vi får bry oss litt mer om hverandre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra VG:

"Rapporten konkluderer med at det ikke er noe som tyder på at det er begått en straffbar handling mot Benedicte Maxwell Iversen.

- Vi ser på dette som en personlig tragedie, sier politiavdelingssjef Finn Abrahamsen ved Oslo politidistrikt. Han kommenterer ikke saken ytterligere."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også hørt akkurat nå, fra en "sikker" kilde. Jeg må si jeg synes det er rart at familien ikke hadde forstått at hun var deperimert. De var jo så sikre på at hun hadde vært utsatt for en forbrytelse.

Du vet ,dette med at noen tar selvmord kan for noen pårørende være enda tøffere ,enn om det hadde skjedd noe kriminelt.

Kanskje de innerst inne hadde en liten mistanke om det,men at de fortrengte det med å tenke at det var ufrivillig?

Jeg vet at ikke alle prater om sine personlige problemer til noen.Men synest også det er veldig rart at ikke en eneste person har enset hvor vondt hun hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar nok feil her. Det er klart at mange som tar selvmord åpentbart er langt nede, også på en måte som gjør at man kan se det på dem, men det er på ingen måte en selvfølge.

Jeg vet om en som har tatt selvmord, heldigvis ikke mer enn 1, og uten at jeg kjente henne veldig godt så var hun bestevenninna til en god kompis av meg. Denne jenta hadde bare seksere på skolen, var svært pen, masse venner, kom overens med alle, var med i russestyre, elevrådsformann, en rekke andre verv i diverse foreninger, kom fra en vellykket familie og ingen hadde noen som helst sett den jenta deppa eller sur noen gang. Et skikkelig klasseeksempel på vellykket norsk ungdom, og overasskelsen var selvsagt stor når hun ble funnet død av eksos i bilen sin en morgen.

Ingen kan den dag i dag fatte hva som gikk galt, og eksemplene på slike historier er nok mange. Så det at man trenger å ha åpenbare psykiske problemer for å stikke av å ta livet sitt, det er på ingen måte noen selvfølge.

Tragisk er det i hvertfall.

Jeg kjenner også et par-tre slike tilfeller.

To jenter (de kjente ikke hverandre), vakre, vellykkede og intelligente (skoledyktige) med mange venner - som plutselig ikke ville leve lenger - de tok livet sitt og det kom som et sjokk på omgivelsene.

Men slike vellykkede mennesker, har gjerne blitt 'vellykket' fordi de hele livet har strebet etter det perfekte, de har hele tiden satt så høye krav til seg selv, at de når et punkt der de kan tenke at "nå klarer jeg ikke nå høyere - har ikke flere krefter igjen." Så gjør de det slutt på alt.

Det er uforståelig, men likevel til en viss grad forklarelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...