Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for å holde meg kort;

Har trent fullkropp 1-2/(3)  ganger I uka i 5 år, meg ekstra fokus de siste 2 åra, har hatt en stor vektnedgang og dette har gitt økt motivasjon. 

F.o.m i sommer, etter å ha stagnert leeenge har jeg begynt med 3-dagers splittprogram etter råd fra erfarne folk som ser ca slik ut:

Dag 1: bryst og Triceps 

Dag 2: rygg og Biceps

Dag 3: Ben og skuldre

Dette funker fint, spesielt mtp variasjon,  er det noe som suger så er det en uke til neste gang.

Det jeg nå vurderer er å øke fokus på kondisjon ved intervalltrening, dvs løping,.og vurderer da å gå tilbake til styrketrening ved fullkropp 2 ganger pr uke og løping 2 ganger pr uke for å ha en balanse. Målet er å opprettholde vektreduksjon, samt å være sunn og frisk, være sterk nok og ha god kondisjon. 

Burde jeg gjøre som tenkt, eller holde meg til 3-splitt og kjøre litt småløping på slutten av hver økt? Programmet mitt pr nå tar meg 1-1.5 timer pr gang, og stort mer enn 4 timer på senteret pr uke er mer enn nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...