Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man legitimerer seg med det.?

Er det helt ubrukelig, ikke kan man bruke det på apoteket, ikke hos politiet og i dag kunne de ikke skanne det i stemmelokalet.

Så jeg lurer på hvilken erfaring dere andre har?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Dorthe said:

Er det helt ubrukelig, ikke kan man bruke det på apoteket, ikke hos politiet og i dag kunne de ikke skanne det i stemmelokalet.

Kan foreløpig kun brukes på Vinmonopolet og Posten.

Skrevet
Dorthe skrev (1 time siden):

Det kan brukes i stemmelokalet, man kan få frem et bilde som er tydelig nok til identifisering. Jeg husker ikke helt hvordan det var, men vet at mine kolleger har gjort det. Skanner har vi ikke nei.

Skrevet
slabbedask skrev (1 time siden):

Kan foreløpig kun brukes på Vinmonopolet og Posten.

Takk,da er det bare nesten ubrukelig 😉

Lillemus skrev (14 minutter siden):

Det kan brukes i stemmelokalet, man kan få frem et bilde som er tydelig nok til identifisering. Jeg husker ikke helt hvordan det var, men vet at mine kolleger har gjort det. Skanner har vi ikke nei.

Bildet er det samme som på passet.  Men ble ikke godtatt fordi det manglet fødselsnummer.

Jeg fikk lov å stemme altså fordi jeg kjente funksjonæren.

Skrevet
Dorthe skrev (11 timer siden):

Takk,da er det bare nesten ubrukelig 😉

Bildet er det samme som på passet.  Men ble ikke godtatt fordi det manglet fødselsnummer.

Jeg fikk lov å stemme altså fordi jeg kjente funksjonæren.

Vi trenger faktisk ikke hele personnummeret, så lenge vi ser bildet og fødselsdatoen står jo der, og du kan oppgi hele personnummeret ditt selv slik at vi finner deg i mantallet, så er det godkjent her i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...