Gå til innhold

Anbefalte innlegg

påskelilje
Skrevet

Jeg har kommet godt tilbake til gode hverdagsrutiner når det gjelder trening, etter sommeren altså 😊 Denne uka ble slik:

Mandag: Styrketrening på treningssenteret,  en knapp time 

Tirsdag: Syklet til og fra jobb

Onsdag: Syklet til og fra jobb + en ekstra tur rett etter jobb. Styrketrening på treningssenteret om kvelden,  1 time

Torsdag: Syklet til og fra jobb.

Lørdag: Fjelltur på 13 km og 600 høydemetere. Skikkelig bratt på deler av løypa, kjente virkelig at jeg brukte kroppen! Var så sliten på slutten når det gikk så bratt nedover og steinete vei 😮🙃! Men for en flott tur!

Søndag: Vi syklet rundt på grusveier oppe i fjellet, 14 km. Om kvelden gikk jeg tur 3,5 km, og trente styrke i en halvtime. 

Hvordan har uka vært for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne uka har det vært så mye at jeg har vært så sliten etter jobb at jeg ikke har orket noe som helst. På tirsdag var jeg så sliten og hadde en dundrende hodepine så jeg droppet til og med ridetimen! Men nå er forhåndsvalget over og arbeidsdagene blir normale igjen, heldigvis.

Var på geocaching med ungene i går da, vi gikk to fine runder på 2-3 km hver, det var superkoselig! ❤️ 

Skrevet

Det ble en hard uke.

11 km joggetur, 3 km pluss løp på 10.5 km

Det gikk faktisk mye raskere enn i fjor, så jeg får litt trua. Jeg har faktisk ikke blitt dårligere de siste 10 årene.

påskelilje
Skrevet
Grendel skrev (56 minutter siden):

Det ble en hard uke.

Det gikk faktisk mye raskere enn i fjor, så jeg får litt trua. Jeg har faktisk ikke blitt dårligere de siste 10 årene.

Det er jo en god målestokk! Fortsett som du gjør!

Jeg har blitt sterkere de siste årene, og har ikke lenger vondt i ryggen. Har nok blitt treigere, men nå trener jeg jo særdeles lite kondistrening da, så det har jo en sammenheng 🙃

Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Jeg har trent på Evo 3 dager denne uka. Kondisjon og styrke.

Vi har vært på fjellet i helga. Jeg trodde ikke vi skulle få til noen fjelltur, siden vi hadde svigerfar med, men vi fikk til en liten tur likevel. Vi hadde først vært på en biltur med svigerfar, så vi startet å gå først kl 16.00 til en topp. Fra hytta bruker vi en time opp. Det er ikke så langt, men det er bratt opp hele veien langs en slalombakke. 

Jeg er veldig fornøyd med kondisen min for tiden. Den er god.  Styrken i beina også. Jeg håper jeg klarer å holde det ved like utover høsten, men kjenner jeg meg selv rett, så daler det vel nedover mot jul.  Foreløpig er det deilig å kjenne at formen er god etter en sommer med mange fjellturer.

Endret av Nicklusheletida
.
Nicklusheletida
Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Det ble en hard uke.

Til det siste du skrev. Det er gøy å kjenne på :) Jeg tror det gjelder meg også. Jeg tror faktisk jeg har bedre kondis nå som snart 60- åring enn jeg hadde i 40- åra. Hyttekjøpet har nok bidratt til det. Selv om jeg har trent på helsestudio siden 20-åra, så er jeg ikke i nærheten av å få like god trening der som jeg får utendørs.

Skrevet

Er fornøyd med antall dager på treningssenteret, men kunne ønske jeg kunne ta i mer når jeg svømte. Greier maks 50m før jeg må ha pause, men håper det bedrer seg med tid og stunder. 

Mandag : Treningssenteret.  Styrke i 70min.

Tirsdag : Treningssenteret.  Svømt 50min (var i bassenget i 50min) 700m. 

Onsdag : Treningssenteret.  Styrke i 65min.

Fredag : Treningssenteret.  Styrke i 40min.

På fredagen var jeg sliten, så jeg greide ikke å motivere meg til å trene i mer enn 40min. Uansett så er det bedre enn å ligge på sofaen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...