Nicklusheletida Skrevet 21. september Skrevet 21. september (endret) Jeg er godt fornøyd med uka Mandag: Trening på Evo. Tredemølle, styrke, rygg, skuldre, armer og fremside lår. Onsdag : Fjelltur. Vi kom oss opp til ca 1900 m.o.h, men da var det så mye nysnø, så det var uforsvarlig å gå videre i steinura, når vi ikke visste hvor vi kunne sette føttene. Målet for turen var Rasletind som ligger på over 2100 m.o.h. Snøen startet på ca 1800 m.o.h. Det var litt surt å måtte snu når vi var så nær. Torsdag : Fjelltur ca 6 km pga regn. Fredag : Fjelltur 1300 km Lørdag : Fjelltur 1700 km. Endret 21. september av Nicklusheletida . 4 Siter
Lillemus Skrevet 21. september Skrevet 21. september Nicklusheletida skrev (8 minutter siden): Jeg er godt fornøyd med uka Mandag: Trening på Evo. Tredemølle, styrke, rygg, skuldre, armer og fremside lår. Onsdag : Fjelltur. Vi kom oss opp til ca 1900 m.o.h, men da var det så mye nysnø, så det var uforsvarlig å gå videre i steinura, når vi ikke visste hvor vi kunne sette føttene. Målet for turen var Rasletind som ligger på over 2100 m.o.h. Snøen startet på ca 1800 m.o.h. Det var litt surt å måtte snu når vi var så nær. Torsdag : Fjelltur ca 6 km pga regn. Fredag : Fjelltur 1300 km Lørdag : Fjelltur 1700 km. Imponert over 1300 og 1700 km fjelltur! 😂 Må selv erkjenne at mine turer er adskillig kortere: mandag - opp helvetesbakkene tirsdag - ridetime torsdag - opp helvetesbakkene lørdag - en liten tur I fjellet ved hytta søndag - opp helvetesbakkene 5 Siter
Soleil70 Skrevet 21. september Skrevet 21. september Lillemus skrev (20 minutter siden): Imponert over 1300 og 1700 km fjelltur! 😂 Må selv erkjenne at mine turer er adskillig kortere: mandag - opp helvetesbakkene tirsdag - ridetime torsdag - opp helvetesbakkene lørdag - en liten tur I fjellet ved hytta søndag - opp helvetesbakkene Hva er helvetesbakkene? 0 Siter
emilie321 Skrevet 21. september Skrevet 21. september Har ikke mye å melde, men litt mer enn forrige uke, heldigvis. Har fått beskjed på sykehuset at jeg ikke skal ta i alt jeg orker og heller ikke trene statisk, men trene lett. Mandag : Treningssenteret. Lett styrke i 55min med PTen. Fredag : Treningssenteret. Lett styrke i 60min. Nå gjør jeg øvelser bare sittende og har fått flere nye øvelser. Selvom jeg er sliten for tiden, så har det gjort godt å ha fått trent litt. Tenker at lett trening er vesentlig bedre enn ingenting. 5 Siter
Lillemus Skrevet 21. september Skrevet 21. september Soleil70 skrev (44 minutter siden): Hva er helvetesbakkene? Vi bor like ved noen vanvittig bratte bakker som kan gås i en runde rundt i marka her, jeg kaller hele runden for Helvetesrunden og om vi bare går opp de verste bakkene (litt lengre opp de verste på den ene siden enn den andre) og snur der så kaller jeg dem Helvetesbakkene. Om jeg skriver det korrekte navnet blir det litt for lett å finne ut nøyaktig hvor jeg bor. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 21. september Forfatter Skrevet 21. september Lillemus skrev (1 time siden): Imponert over 1300 og 1700 km fjelltur! 😂 Må selv erkjenne at mine turer er adskillig kortere: mandag - opp helvetesbakkene tirsdag - ridetime torsdag - opp helvetesbakkene lørdag - en liten tur I fjellet ved hytta søndag - opp helvetesbakkene Jo, takk for det. Jeg føler meg i god form for tiden, hvis det er lov å si Så lenge jeg slipper å ha sekk på ryggen, går det helt fint. Jeg hadde ikke klart topptur med sekk. Samboer bærer sekken og jeg har bare en liten rompetaske med kamera. Det er ryggen som er mitt svakeste punkt. På onsdag kveld, fikk jeg noe helt vilt med kramper i ene foten. Det var den dagen vi hadde vært på topptur ( uten å nå toppen) og dette kommer av den høyresidige prolapsen jeg hadde sommeren 2024. Ryggen har vært skjør etter det, men skal ikke klage så lenge jeg får gjort det jeg har lyst til. 2 Siter
Lillemus Skrevet 21. september Skrevet 21. september Nicklusheletida skrev (1 minutt siden): Jo, takk for det. Jeg føler meg i god form for tiden, hvis det er lov å si Så lenge jeg slipper å ha sekk på ryggen, går det helt fint. Jeg hadde ikke klart topptur med sekk. Samboer bærer sekken og jeg har bare en liten rompetaske med kamera. Det er ryggen som er mitt svakeste punkt. På onsdag kveld, fikk jeg noe helt vilt med kramper i ene foten. Det var den dagen vi hadde vært på topptur ( uten å nå toppen) og dette kommer av den høyresidige prolapsen jeg hadde sommeren 2024. Ryggen har vært skjør etter det, men skal ikke klage så lenge jeg får gjort det jeg har lyst til. Du ser ikke at du har skrevet at du har vært på fjellturer på 1300 og 1700 KILOMETER??? Det klarer du ikke å bløffe på deg ass. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 21. september Forfatter Skrevet 21. september (endret) Lillemus skrev (3 minutter siden): Du ser ikke at du har skrevet at du har vært på fjellturer på 1300 og 1700 KILOMETER??? Det klarer du ikke å bløffe på deg ass. Å herregud ! 13 og 17 km Ble kluss når jeg skulle skrive om høydemeter og km i samme innlegg Endret 21. september av Nicklusheletida . 1 Siter
Soleil70 Skrevet 21. september Skrevet 21. september Nicklusheletida skrev (2 minutter siden): Å herregud ! 13 og 17 km 🤣 1 Siter
Grendel Skrevet 21. september Skrevet 21. september emilie321 skrev (1 time siden): Tenker at lett trening er vesentlig bedre enn ingenting. Det tenker jeg også! Bare se hvordan musklene forsvinner hos de som er sengeliggende eller i rullestol. Jeg tror den første treningen er den viktigste, om det så bare er å hente en kaffe fremfor ingenting. Du må bare ta det med ro og kommer sterkere tilbake. 2 Siter
Grendel Skrevet 21. september Skrevet 21. september Jeg snakket meg inn i et terrengløp og fikk en ekstremt hard økt der. Så tok jeg en rolig joggetur i fjellet nå i helgen. Jeg planla en fjelltur i tillegg, men droppet det pga dårlig vær. Dett var dett. 2 Siter
Grendel Skrevet 21. september Skrevet 21. september Nicklusheletida skrev (37 minutter siden): Jo, takk for det. Jeg føler meg i god form for tiden, hvis det er lov å si Så lenge jeg slipper å ha sekk på ryggen, går det helt fint. Jeg hadde ikke klart topptur med sekk. Samboer bærer sekken og jeg har bare en liten rompetaske med kamera. Det er ryggen som er mitt svakeste punkt. På onsdag kveld, fikk jeg noe helt vilt med kramper i ene foten. Det var den dagen vi hadde vært på topptur ( uten å nå toppen) og dette kommer av den høyresidige prolapsen jeg hadde sommeren 2024. Ryggen har vært skjør etter det, men skal ikke klage så lenge jeg får gjort det jeg har lyst til. Det ble mindre ryggplager i Norge etter at de formidlet at det beste er å være litt aktiv. Husker du hvordan mange pappaer måtte ligge rett ut pga ryggsmerter på 80-talllet? Jeg mener ikke å tulle bort at du har det vondt, men bra at du kommer deg ut. 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 21. september Forfatter Skrevet 21. september Grendel skrev (1 minutt siden): Det ble mindre ryggplager i Norge etter at de formidlet at det beste er å være litt aktiv. Husker du hvordan mange pappaer måtte ligge rett ut pga ryggsmerter på 80-talllet? Jeg mener ikke å tulle bort at du har det vondt, men bra at du kommer deg ut. Jeg er helt enig med deg. Jeg tror det er beste medisin 1 Siter
påskelilje Skrevet 21. september Skrevet 21. september Lillemus skrev (38 minutter siden): Du ser ikke at du har skrevet at du har vært på fjellturer på 1300 og 1700 KILOMETER??? Det klarer du ikke å bløffe på deg ass. 😅😅😅 Vel er hun sprek altså, men dette var i overkant langt!!! 2 Siter
påskelilje Skrevet 21. september Skrevet 21. september Grendel skrev (5 minutter siden): Jeg snakket meg inn i et terrengløp og fikk en ekstremt hard økt der. Så tok jeg en rolig joggetur i fjellet nå i helgen. Jeg planla en fjelltur i tillegg, men droppet det pga dårlig vær. Dett var dett. Snakket deg inn i et terrengløp 😁?! Morsomt! Hvordan gikk det da? 0 Siter
emilie321 Skrevet 21. september Skrevet 21. september Grendel skrev (11 minutter siden): Det tenker jeg også! Bare se hvordan musklene forsvinner hos de som er sengeliggende eller i rullestol. Jeg tror den første treningen er den viktigste, om det så bare er å hente en kaffe fremfor ingenting. Du må bare ta det med ro og kommer sterkere tilbake. Ja, er enig. Skal være i en viss aktivitet da. PTen ba meg prøve å fortsette og komme på treningssenteret så mye som jeg greide. Han mente at hvis jeg opprettholdt vanen med å gå dit, så ville det bli lettere å komme tilbake for fullt den dagen jeg er klar til det. Trengte ikke å trene lenge, bare at jeg var der og gjorde litt. Kontinuitet var viktigere enn selve treningsmengden 2 Siter
påskelilje Skrevet 21. september Skrevet 21. september Er fornøyd med uka: Mandag: Syklet til og fra jobb Tirsdag: Styrketrening på treningssenteret, bein og rygg, 1 time Onsdag: Syklet til og fra jobb. Styrketrening på treningssenteret, armer, bryst, øvre rygg, 1 time Lørdag: Styrketrening på treningssenteret, bein og rompe, 1 time Søndag: Liten tur i skogen, 3 km. Liten tur på sykkel, 6 km. 4 Siter
Grendel Skrevet 21. september Skrevet 21. september påskelilje skrev (5 minutter siden): Snakket deg inn i et terrengløp 😁?! Morsomt! Hvordan gikk det da? Det gikk jo dårlig. Sånn bortimot sisteplass, men jeg kom i mål. 2 Siter
påskelilje Skrevet 21. september Skrevet 21. september Grendel skrev (15 minutter siden): Det gikk jo dårlig. Sånn bortimot sisteplass, men jeg kom i mål. Jaja, bra å gjennomføre da! For akkurat terrengløp har du vel ikke løpt så mange ganger før? 0 Siter
Grendel Skrevet 21. september Skrevet 21. september påskelilje skrev (2 minutter siden): Jaja, bra å gjennomføre da! For akkurat terrengløp har du vel ikke løpt så mange ganger før? Jeg har forsåvidt vært med flere ganger før, men oppoverbakker er ikke min venn. Det er mye høyere nivå på sånne lokale løp enn f.eks Trondheim Maraton. Det er bare som det er. De beste hadde under 4 min/km på et løp over stokk og stein med 200m stigning, og de fleste hadde under 5 min/km. Det er ikke innenfor rekkevidde for meg og sånn er det bare. Det er langrennsfolk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.