Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?

Anbefalte innlegg

emilie321
Skrevet
morsan skrev (4 minutter siden):

Jeg noterer ned i et notat på telefonen når jeg kommer på ting som jeg kan ønske meg. Jeg hadde en del ting på lista, men var så heldig å få dem til bursdagen min nylig  

Jeg har ofte ønsket meg ting og tang til turbruk, og nå sto bl a nye gamasjer der, og også termokoppen som var best i test. Nevner det her i tilfelle noen andre blir inspirert til å sette på sin egen ønskeliste. 

https://www.tek.no/samletest/i/lVlagk/den-beste-termokoppen?srsltid=AfmBOoqJXniywdMcnyWa7ZdRW6uZHpeiU-EJnD7fNUUEwede5n0n3RUy

Det var lurt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker appen ønsk og fyller på jevnlig gjennom året. Noe har stått på ønskelisten i flere år.

Nytt av året er at jeg ønsker meg tallerkener. Har funnet et nytt finservise. Det jeg har nå er fra 2000 og i julefarger så jeg har brukt hverdags til fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker meg juleservise.

Anonymkode: 89160...f78

Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Jeg noterer ned i et notat på telefonen når jeg kommer på ting som jeg kan ønske meg.

Det gjør jeg også - idéer både til meg selv og de jeg skal kjøpe til.

Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 29.9.2025 den 20.28):

Jeg har allerede kommet med et julegaveønske til samboer. Jeg ønsker meg smørefrie ski. Jeg vet jeg har sagt i en diskusjon på dol at jeg ikke skal ha det. 

Jeg ombestemte meg etter at jeg prøvde de smørefrie skiene til datteren min på vanskelig føre. 

Lurt valg! For meg er det viktig å ha både felleski _og_ vanlige smøreski for kaldt føre. De nyere modellene av felleski er blitt veldig bra, noe helt annet enn de første forsøkene. 

Skrevet
frosken skrev (27 minutter siden):

For meg er det viktig å ha både felleski _og_ vanlige smøreski for kaldt føre. De nyere modellene av felleski er blitt veldig bra, noe helt annet enn de første forsøkene. 

Jeg har også lurt på å skaffe meg felleski til vanskelig føre. Jeg hater klister, så i mildværsperioder - som det har blitt flere av de siste vintrene - blir det lite skigåing på meg, selv om det egentlig er nok snø. Er snøen tørr, har jeg ingen problemer med å smøre. 

Foreløpig har det blitt med tanken, fordi det virker litt overveldende å styre med flytting av bindinger og rensing av feller og i det hele tatt. Men nå har det gått noen år siden felleski ble vanlig for vanlige dødelige, så ting har kanskje blitt litt enklere. 

Skrevet
laban skrev (7 minutter siden):

Jeg har også lurt på å skaffe meg felleski til vanskelig føre. Jeg hater klister, så i mildværsperioder - som det har blitt flere av de siste vintrene - blir det lite skigåing på meg, selv om det egentlig er nok snø. Er snøen tørr, har jeg ingen problemer med å smøre. 

Foreløpig har det blitt med tanken, fordi det virker litt overveldende å styre med flytting av bindinger og rensing av feller og i det hele tatt. Men nå har det gått noen år siden felleski ble vanlig for vanlige dødelige, så ting har kanskje blitt litt enklere. 

Jeg flytter aldri bindingene, og sprayer på rensemiddel og anti-ismiddel ca 3 ganger i året. Ikke mye styr;-) Det er deilig å slippe klister, og muliggjør enkelt skiturer uten forarbeid. Jeg er fortsatt mest glad i de gamle smøreskiene mine dersom det er mer enn 4-5 kuldegrader, og hvis det nærmer seg minus 10, så er det uaktuelt med felleskiene. 

Skrevet
laban skrev (8 timer siden):

Flytte bindinger?! Det koster ikke så mye for bindinger at det er nødvendig å ha bare ett sett bindinger og flytte fra ski til ski. Har aldri hørt at man gjør det heller, for den del. :) Rensing av feller har vi ikke gjort, men jeg mener man får kjøpt en spray til det bruk? Det er neppe noen stor operasjon, da er nok fjerning av gammelt klister på smøreski adskillig verre.

Skrevet
Lillemus skrev (51 minutter siden):

Flytte bindinger?! Det koster ikke så mye for bindinger at det er nødvendig å ha bare ett sett bindinger og flytte fra ski til ski. Har aldri hørt at man gjør det heller, for den del.

Selvsagt ikke mellom skiparene. Men for noen typer felleski er flytting/forskyvning (justering, ikke demontering) en del av prosessen når føret endrer seg. Det står alltid mye om dette når media tester felleski.

https://www.langrenn.com/utstyr/knepene-med-flyttbare-bindinger/

Skrevet
laban skrev (10 timer siden):

Selvsagt ikke mellom skiparene. Men for noen typer felleski er flytting/forskyvning (justering, ikke demontering) en del av prosessen når føret endrer seg. Det står alltid mye om dette når media tester felleski.

Artikkelen er gammel. Med MOVE-binding innebærer flytting av tyngdepunktet at man skrur på en bryter foran tåen. Enkelt og helt genialt. Jeg skaffet meg faktisk slike på smøreskiene også.

Nei, jeg er ikke sponset 🤣

Skrevet
Ekstra skrev (40 minutter siden):

Artikkelen er gammel. Med MOVE-binding innebærer flytting av tyngdepunktet at man skrur på en bryter foran tåen. Enkelt og helt genialt. Jeg skaffet meg faktisk slike på smøreskiene også.

Ja, jeg vet at dette har utviklet seg. Jeg ville bare ha fram at det ikke handlet om å flytte bindingene mellom skiparene. 

Fint at det har blitt bedre, i starten var det litt delte meninger om disse systemene - noen fikk det til å fungere, andre ga opp. 

Skrevet
laban skrev (14 timer siden):

😂 Der ser du hvor mye jeg kan om ski... 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Penger , gavekort . Tykke sokker  og en god lotion til kroppen .

Anonymkode: d3f3e...441

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får maks en julegave i år. Familien gir ikke julegaver lengre. Har det jeg trenger så det gjør ingenting.

Anonymkode: 1322f...e29

Skrevet
stjernestøv skrev (På 3.10.2025 den 13.38):

ingenting og får ingenting. 

Du og samboer/barn kjøper ikke til hverandre?

stjernestøv
Skrevet
munchin skrev (1 time siden):

Du og samboer/barn kjøper ikke til hverandre?

Nei vi har sluttet med det, gir tusen kroner hver til ungene da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...