Gå til innhold

Du som gikk på skolen før årstusenskifte, hva slags type var du?

Du som gikk på skolen før årstusenskifte, hva slags type var du?  

14 stemmer

1. 1. Du som gikk på skolen før årstusenskifte, hva slags type var du?

• Soss
      1
    • Freak/Punk
      1
    • Nerd
      6
    • Vanlig
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Soss, freak/punk, nerd eller vanlig?

Anonymkode: 66baf...b12

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Ingen av delene, jeg var bare meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

En blanding av vanlig og soss. 

Anonymkode: d1722...9a2

Skrevet

Jeg var minimalt interessert i moter og trender, så jeg var nok "vanlig" og ganske kjedelig. "Nerd"-begrepet var ikke i bruk i min tid, men jeg var flink på skolen og kunne nok blitt plassert litt i den retningen. 

Skrevet

Jeg var ganske usikker og var nok mest soss. Så litt opp til de som var mer selvsikre og valgte sin egen stil.

Skrevet

Hos oss var det to hovedgrupper som ikke er med. De kristne og de sportslige. 

Skrevet

Jeg gikk på skolen før disse gruppene ble oppfunnet. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (15 timer siden):

Jeg gikk på skolen før disse gruppene ble oppfunnet. 

Kanskje du hadde havnet i en gruppe for intellektuelle ?

Anonymkode: ffbf3...d7d

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det var kule og de som ikke var kule. De som var pene og de som ikke var det. Også var det det hele. Pønker var det ingen av, ikke sosser heller. Skoleflinke var de fleste i min klasse.

Eva Sofie
Skrevet

Jeg gikk på en "eliteskole" der ca. 95-96% av elevene var såkalte "nerder" (om det betyr å ta skolearbeidet på alvor). De siste 4-5% ble tvunget av egne foreldre til å gå på  akkurat den skolen (av ulike grunner).

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på skole var nerd noe annet enn det var i dag, og hadde ikke noe med å være direkte skoleflink å gjøre, og det var et negativt ladet ord dessverre. Det beskrev ofte en person som ikke var sjenert og ikke sosialt smart, hadde ekstremt smale interesser, som regel data, og gjerne var klumsete/klossete ellers. Mange mannlige aspergere ble nok satt i den kategorien. Hørte aldri om damer som var nerder. 

Var flere ekstremt skoleflinke på min skole, både jenter og gutter, som ingen tenkte på i retning nerder, og de ville absolutt ikke bli oppfattet som det. Heldigvis har verden endret seg :)

Anonymkode: 78881...393

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg gikk på skole var nerd noe annet enn det var i dag, og hadde ikke noe med å være direkte skoleflink å gjøre, og det var et negativt ladet ord dessverre. Det beskrev ofte en person som ikke var sjenert og ikke sosialt smart, hadde ekstremt smale interesser, som regel data, og gjerne var klumsete/klossete ellers. Mange mannlige aspergere ble nok satt i den katDet beskrev ofte en person som ikke var sjenertegorien. Hørte aldri om damer som var nerder. 

Var flere ekstremt skoleflinke på min skole, både jenter og gutter, som ingen tenkte på i retning nerder, og de ville absolutt ikke bli oppfattet som det. Heldigvis har verden endret seg :)

Det skulle stå "Det beskrev ofte en person som var sjenert..."

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da jeg gikk på skole var nerd noe annet enn det var i dag, og hadde ikke noe med å være direkte skoleflink å gjøre, og det var et negativt ladet ord dessverre. Det beskrev ofte en person som ikke var sjenert og ikke sosialt smart, hadde ekstremt smale interesser, som regel data, og gjerne var klumsete/klossete ellers.

Kan det ha vært Geek eller kanskje Dork?

No photo description available.

Nicklusheletida
Skrevet

Vanlig men litt opptatt av mote. Alle i klassen min var vanlig. Da jeg flyttet til Oslo var det mye punkere å se med hanekam og farget hår. 

påskelilje
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 18.17):

Soss, freak/punk, nerd eller vanlig?

Jeg var ikke populær. Var flink på skolen, men nerd var ikke et ord vi brukte. Geni ble vel heller brukt... 🤪

Så av de alternativene,  er det vel vanlig + nerd kanskje, som passet på meg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok være freak, men var for lite kul og populær for å få innpass der (også).  Nerd var ikke et ord vi brukte (russ i 1993), de stille, skoleflinke (jentene) ble kalt skolelys.

Anonymkode: b09b0...c6d

AnonymBruker
Skrevet
On 10/5/2025 at 4:24 PM, Marye said:

Jeg var «berte» 

Hva er det?

Anonymkode: 33130...acd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det?

Anonymkode: 33130...acd

I mitt hode - en som er litt sossete, veldig opptatt av klær og sminke og utseende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...