Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kler du deg en vanlig dag? Bytter du klær ettersom hvilke mennesker du skal møte/hvilke avtaler du har? Jeg er glad i sorte bukser eller mørk jeans, cardigan og halstørkle. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
munchin skrev (20 minutter siden):

Hvordan kler du deg en vanlig dag? Bytter du klær ettersom hvilke mennesker du skal møte/hvilke avtaler du har? Jeg er glad i sorte bukser eller mørk jeans, cardigan og halstørkle. 

Går oftest i kjole, men bruker bukser om det er kaldt og surt og jeg vet jeg må stå og vente på bussen f.eks. Men stort sett enkle, behagelige og fargerike hverdagskjoler, gjerne med en fargematchende longs til. :D Går ikke med sjuskete, utslitte, ødelagte eller skitne klær nei. Unntaket er selvfølgelig om jeg klarer å få flekker, rifter eller hull i tøyet før jeg kommer hjem. Og det hender jo.

Skrevet

Jeg er pen i tøyet på jobb. Dvs nøytral. Svart jeansbukse og en svart/mørk nøytral topp. Har jeg eksterne møter så ordner jeg håret litt mer, sminker meg litt og tar på meg litt smykker.

Hjemme er det rett i kosebukse og kosetopp. 

Skrevet

For det meste treningstights og genser. Skal jeg være mer ordentlig blir det svart bukse og en eller annen topp eller bluse. Joggebukse bruker jeg kun når jeg har gips på foten. :)

Skrevet

Jeg går i kjoler når jeg forlater hjemmet. Hjemme går det i loungewear eller yogaklær. 

påskelilje
Skrevet

Jeg går ikke sjuskete på jobb når jeg har kontorjobb. De dagene jeg er "ute i felt" går jeg i arbeidstøy som høver til oppgaven, som regel ikke pent, men praktisk. I dag har jeg hatt fri og vært i byen + to møter, og da pyntet jeg meg litt: pen dongeribukse, ny blomstrete langermet bluse i turkis, lyseblå og rosa, turkise sko med litt hæler 😊 Skifter ikke når jeg kommer hjem (bortsett fra arbeidstøy da). Men hvis jeg har vært på trening etter jobb og bare skal være hjemme, kler jeg meg i noe mykt og behagelig etter dusj/badekar.

Nicklusheletida
Skrevet (endret)

Jeg liker å kle med ordentlig, men det kan variere litt. 

I dag var jeg brun fra topp til tå på jobb. Brun og vid bukse, brun genser, brune boots og brun juksepels. https://www.ginatricot.com/no/klaer/jakkerkaper/fuskepels-jakker/faux-fur-bonded-short-jacket-260317000

Det er sjelden jeg har på meg fargerike klær utenom noen sommerkjoler. Ellers går det mye i brunt, sort og beige på denne årstiden. Enkelte ganger hvit skjorte.

Endret av Nicklusheletida
.
Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg er alminnelig pen i tøyet når jeg er ute blant folk. Hjemme går jeg i joggebukser i bomull og utvaska gensere.

Skrevet
munchin skrev (4 timer siden):

Har heldigvis en jobb som har eget arbeidstøy. Hva jeg tar på meg har mye å si hva jeg klarer å finne frem til på 5 minutter før morgenlyset gryr. Det er som regel repetisjon, men prøver å holde det rent og varmt. Savner å pynte meg, men det var før i tiden. 

Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg kler meg i dongeri og T-skjorte. Andre perioder hvor jeg går i penere bukse og skjorte med knepping. Jeg prøver uansett å gå i ting som sitter bra og ser bra ut.

Skrevet

Jeg har en jobb der jeg må kle meg ordentlig og litt formelt, så ganske pent til hverdags. På fritiden blir det mye jeans, men kler meg vel egentlig for det meste ganske pent. Når jeg er ute av huset, vel å merke, hjemme kan jeg fort havne i en slitt kosebukse.

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg er pen i tøyet i den forstand at jeg har klær i god kvalitet og organiske materialer og hater skrukkete klær, så damper/stryker f.eks. også t-skjorter. Men liker ikke å kle meg pent á la skjorte og slips. I så fall er det er mer interessant å kombinere tradisjonelle penklær med noe avslappa for å skape kontrast og dynamikk. Til hverdags og jobb kler jeg meg ofte avslappa og lite spektakulært. Jeans/bomullsbukse, t-skjorte og cardigan eller overskjorte, men forsøker å skape litt dynamikk med farge- og teksturkombinasjoner. 

Skrevet

Både ja og nei. Har gode og presentable jobbantrekk som er både behagelige og fine å bruke. Til fest og fine anledninger har jeg alltid fine kjoler/bunad/det som passer etter anledningen. Hjemme går jeg i utvaska klær, nedslitte t-skjorter og kosebukser, fordi det er mest behagelig.

Stikkelsbær
Skrevet

Bruker helt vanlige jeans/bomullsbukser på jobb, med mange forskjellige overdeler (mye hjemme-strikket). Hver fredag er vi en stor gjeng som bruker kjole eller skjørt :)

Jeg skifter ganske ofte når jeg kommer hjem, avhengig av hva ettermiddagen bringer. Uteklær eller treningsklær, og deretter kosedress etter kveldsdusjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...