Gå til innhold

Hvorfor tar folk selfies i speilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for gammel til å skjønne meg på dette.

Jeg ser så mange som legger ut bilder som egentlig bare er et bilde av et speil – som tilfeldigvis viser refleksjonen av personen som holder telefonen. Og det er nesten alltid en iPhone. Hver eneste iPhone de siste 10+ årene har hatt frontkamera – hvorfor ikke bare bruke det i stedet? Da slipper du å få med den dumme telefonen på bildet.

Anonymkode: 379ff...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi speilet viser ofte større del av kroppen enn å ta selfie med frontkamera. Hvis man f.eks vil vise klærne man går med.

Anonymkode: 79e85...f5b

Skrevet

Hvis jeg ser meg i speilet og er fornøyd har jeg mer kontroll over bildet enn en vanlig selfie.

Anonymkode: 8e66f...c4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er for gammel til å skjønne meg på dette.

Jeg ser så mange som legger ut bilder som egentlig bare er et bilde av et speil – som tilfeldigvis viser refleksjonen av personen som holder telefonen. Og det er nesten alltid en iPhone. Hver eneste iPhone de siste 10+ årene har hatt frontkamera – hvorfor ikke bare bruke det i stedet? Da slipper du å få med den dumme telefonen på bildet.

Jeg har på ingen måte lange nok armer til å ta en selfie som dekker mer enn ansiktet og litt av overkroppen, skal jeg ha med noe mer så må det speil til, om jeg ikke har en annen person der til å knipse for meg.

Skrevet
6 minutes ago, Lillemus said:

Jeg har på ingen måte lange nok armer til å ta en selfie som dekker mer enn ansiktet og litt av overkroppen, skal jeg ha med noe mer så må det speil til, om jeg ikke har en annen person der til å knipse for meg.

Tar du mye selfies?

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tar du mye selfies?

Det hender jeg vil ta et bilde og sende til datra, om jeg har kjøpt eller sydd meg noe nytt. :) Ev. ta bilde av hesten og meg etter en ridetime. Blir noen pussige selfier for å si det sånn.

Skrevet

Jeg hadde selfie tatt i speil som profilbilde en periode. Nå har jeg er bilden noen andre har tatt. Hvis jeg bruker frontkamera blir det sånn:

image.jpeg.1088d1045b98a7a8fe9c7c38af6f16ff.jpeg

Skrevet
Lillemus skrev (2 timer siden):

Det hender jeg vil ta et bilde og sende til datra, om jeg har kjøpt eller sydd meg noe nytt. :) Ev. ta bilde av hesten og meg etter en ridetime. Blir noen pussige selfier for å si det sånn.

Vanskelig å ta med hesten på selfie foran speilet ;)

Skrevet
morsan skrev (3 minutter siden):

Vanskelig å ta med hesten på selfie foran speilet ;)

😂 Mannen min er riktignok en hestemann, men jeg tror selv han ville protestert om jeg prøvde å dra med meg en hest inn på badet. ;) Burde vært et speil i ridehuset, til det bruk!

Skrevet

Ikke lett å få gode bilder tatt av seg selv. Men litt enig i at det ser litt tåpelig ut med selfier tatt i speilet, ofte med et litt spjåkete uttrykk. Tror det også kan ha med det faktum at mange mener de ser bedre ut i speilet enn i virkeligheten å gjøre. Dette er bl.a. fordi mange av oss er litt skjeve i ansiktet, vi er vant til å se dette speilvendt, og synes vi ser "dobbeltskjeve" ut når bildet ikke er speilvendt. Om det var greit forklart hva jeg mente...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar du mye selfies?

Bare en generell kommentar til dette. Selfies blir ofte trukket fram som noe negativt, litt sånn "se på meg da"-greie. Og det kan det jo også være - iallfall der det tas (og deles) mange selfier, og i særdeleshet hvis det poseres veldig. Men ellers er selfier er en helt normal ting å ta og eventuelt dele. Mange synes det er hyggeligere å se folkene de kjenner enn å bare se det som disse folkene ser foran seg. Og for en som meg, som aldri har vært en slik person som har bedt andre om å ta bilder av meg på turer osv., så er muligheten til selfies en velsignelse. Endelig kan også jeg bli med på bildene mine! :) 

Skrevet
morsan skrev (13 minutter siden):

Bare en generell kommentar til dette. Selfies blir ofte trukket fram som noe negativt, litt sånn "se på meg da"-greie. Og det kan det jo også være - iallfall der det tas (og deles) mange selfier, og i særdeleshet hvis det poseres veldig. Men ellers er selfier er en helt normal ting å ta og eventuelt dele. Mange synes det er hyggeligere å se folkene de kjenner enn å bare se det som disse folkene ser foran seg. Og for en som meg, som aldri har vært en slik person som har bedt andre om å ta bilder av meg på turer osv., så er muligheten til selfies en velsignelse. Endelig kan også jeg bli med på bildene mine! :) 

Det er ikke akkurat selfies med trutemunn til bruk på insta jeg tar heller nei, da hadde jeg nok fått datra på nakken rimelig fort! 😂

Skrevet
Lillemus skrev (8 timer siden):

Det er ikke akkurat selfies med trutemunn til bruk på insta jeg tar heller nei, da hadde jeg nok fått datra på nakken rimelig fort! 😂

Haha 😅😅😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...