AnonymBruker Skrevet 20. oktober Skrevet 20. oktober Gav du penger i år? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/arets-tv-aksjon-enorm-nedgang-fra-fjoraret/18209212/ 238 millioner kroner er foreløpig samlet inn til Atlas-alliansen, for deres arbeid for funksjonshemmede som lever i krig og fattigdom. Et høyt beløp til en viktig sak, men i fjor ble det samlet inn langt mer. Da fikk Barnekreftforeningen inn 366 millioner etter sending. Totalt ble det endelige resultatet til TV-aksjonen på 415 millioner kroner i 2024. Anonymkode: 850b4...e66 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. oktober Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gav du penger i år? https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/arets-tv-aksjon-enorm-nedgang-fra-fjoraret/18209212/ 238 millioner kroner er foreløpig samlet inn til Atlas-alliansen, for deres arbeid for funksjonshemmede som lever i krig og fattigdom. Et høyt beløp til en viktig sak, men i fjor ble det samlet inn langt mer. Da fikk Barnekreftforeningen inn 366 millioner etter sending. Totalt ble det endelige resultatet til TV-aksjonen på 415 millioner kroner i 2024. Anonymkode: 850b4...e66 Nei jeg gav ikke i år. Muligens nedgangen skyldes at det er mange som sliter selv økonomisk, Anonymkode: 49ba8...b0c 0 Siter
Vendi Skrevet 20. oktober Skrevet 20. oktober Ja, jeg ga via Vipps. Da jeg logget inn på Vipps kom det opp en forespørsel om å støtte TV-aksjonen. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 20. oktober Skrevet 20. oktober Jeg ga ikke, men det er det sikkert 20 år siden jeg gjorde. Jeg gir en liten sum fast til UNICEF i måneden og nøyer meg med det. 0 Siter
Kayia Skrevet 20. oktober Skrevet 20. oktober Jeg ga det samme i år som i fjor (så vidt jeg husker). Jeg er likevel ikke overrasket at det ble lavere totalsum i år. 1 Siter
Lillemus Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Vi ga ikke noe i år, det kom ingen på døra (vi har ikke kontanter uansett, men da hadde vi i alle fall blitt minnet på det), vi så ikke NRK tv (har ikke lineær-tv) og hadde faktisk helt glemt at det var også. Det er et viktig formål, men jeg gir såpass mye hver mnd til ulike ting, at jeg ikke har dårlig samvittighet for at jeg ikke ga noe til tv-aksjonen. 0 Siter
Grendel Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Det er kanskje mest fordi det ble satt rekord i fjor? Mulig Barnekreftforeningen i fjor engasjerte spesielt mye. 0 Siter
Kayia Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Lillemus skrev (1 time siden): Vi ga ikke noe i år, det kom ingen på døra (vi har ikke kontanter uansett, men da hadde vi i alle fall blitt minnet på det), vi så ikke NRK tv (har ikke lineær-tv) og hadde faktisk helt glemt at det var også. Det er et viktig formål, men jeg gir såpass mye hver mnd til ulike ting, at jeg ikke har dårlig samvittighet for at jeg ikke ga noe til tv-aksjonen. Du kan gi via Vipps. Både selve dagen og etterpå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Kayia skrev (6 minutter siden): Du kan gi via Vipps. Både selve dagen og etterpå. Som jeg sa så gir jeg såpass mye hver mnd til andre ting at jeg står over denne gangen. 0 Siter
påskelilje Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Kayia skrev (45 minutter siden): Du kan gi via Vipps. Både selve dagen og etterpå. Takk for påminning. Nå fikk jeg vippset! Vi var ikke hjemme på søndag, og i går tenkte jeg ikke på det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Jeg gav ikke dette året fordi jeg sliter enormt økonomisk, og har knapt nok til nødvendige medisiner og kunne spise meg mett uten å gå i minus. Anonymkode: a053d...680 0 Siter
Kayia Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober (endret) Lillemus skrev (56 minutter siden): Som jeg sa så gir jeg såpass mye hver mnd til andre ting at jeg står over denne gangen. Min kommentar svarte på at du ikke hadde kontanter, at det ikke kom noen på døra og at du ikke hadde lineær-tv. Du fikk det til å høres ut som at du ikke hadde hatt mulighet til å gi, og jeg informerte bare om at man fremdeles har mulighet om man ønsker. Endret 21. oktober av Kayia 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Visste ikke at det var en aksjon engang jeg, men uansett angående bistand som tema er jeg blitt mer skeptisk til slikt over årene, se på sør afrika f.eks, har folk det elendig der, ja, men å sende penger dit vil ikke løse det underliggende problemet som leder til at så mange har elendige liv der (korrupte folk i staten + rasisme). Når land sliter med styresettet er den eneste bistanden som virker å gjøre det motsatte, folk må lide nok til å gjøre opprør og innse at en kan ikke fortsette å stemme på de samme folkene hvis det er demokrati, eller starte opptøyer hvis det ikke er demokrati. Bistand sørger for at folk blir mer fornøyde på elendig styresett/kultur, og dermed jobber en aktivt med å forhindre fremskritt, med bistand, i de fleste tilfeller Bistand gjør at en føler seg god, mens en ødelegger verden potensielt for evig tid. Og 55 milliarder kroner dedikerer vi til det hvert år. Anonymkode: 1c8af...a5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Mye av midlene fra TV-aksjonen skal gå til Gaza. Hvordan vet man at ikke Hamas, som fortsatt har mye kontroll, ikke får fatt i dem? Kanskje det er overmistenksomt tenkt, men bistandsmidler har jo blitt misbrukt før. Anonymkode: 79684...8d5 0 Siter
Ekstra Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Jeg gir til mange gode formål, men har aldri gitt noe særlig til TV-aksjonen, med mindre det kommer noen på døra. Det er egentlig sjelden jeg er hjemme når (om) de kommer. 0 Siter
laban Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober I vår (Oslo-)bydel har det vært nedgang i antall bøssebærere i år. Det kan være en tilfeldighet eller ha med formålet å gjøre. Det er ikke så rart om et innenlandsformål som mange er berørt av (f.eks. barn med kreft) trekker litt flere enn noe internasjonalt, selv om sakene er gode. Hos oss var det noen hjemme nesten hele dagen, men det kom ingen på døra. Vi vippset derfor om kvelden. Trolig ble det omtrent samme beløp som i fjor, men jeg husker ikke sånt fra år til år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.