Gå til innhold

Reker - rykter eller fakta?


dewey

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spist reker på mange år, etter at jeg hørte et litt ekkelt rykte. Nå er jeg jo kvasi-vegetarianer også, men hvertfall: Jeg hørte at når man tar opp lik som har ligget lenge i sjøen, så er det ofte reker "på" det.

Altså at de spiser lik.

Det ryktet er gjentatt i en Nemi-stripe i siste Larson. Stemmer det, eller? Det eklet meg sånn ut for mange år siden, men selv om jeg ikke spiser det blir jeg fortsatt kvalm av tanken.

Stemmer, stemmer ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De spiser det som måtte være mulig å få i seg - også lik. ;-) Det gjør sikkert fiskene også.

Ja, jeg skjønner jo det, men det er mye eklere å tenke på at reker sitter fast på lik enn at fisker tar seg en og annen bit. Syns jeg, hvertfall.

Egentlig er det utrolig ekkelt å være på toppen av næringskjeden i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....Vanskelig å si....

Men vedder på att det er mer reker på ett kvinnelig lik enn mannfolk, for ofte er jo "rekelukta" ganske påfallende av kvinner i levende live! :-)

*klarte ikkje bare dy meg, beklager om noen tok det ille opp*

he, he...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at lik som har blitt hentet opp etter et par døgn i sjøen var fulle av krabber, så reker forsyner seg nok også hvis de får en sjanse.

Siden havet ikke akkurat er fullt av menneskelik er vel sjansen for å spise 'likreker' forholdsvis liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....Vanskelig å si....

Men vedder på att det er mer reker på ett kvinnelig lik enn mannfolk, for ofte er jo "rekelukta" ganske påfallende av kvinner i levende live! :-)

*klarte bare ikkje å dy meg, beklager om noen tok det ille opp*

he, he...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner jo det, men det er mye eklere å tenke på at reker sitter fast på lik enn at fisker tar seg en og annen bit. Syns jeg, hvertfall.

Egentlig er det utrolig ekkelt å være på toppen av næringskjeden i det hele tatt.

Du skriver: "Egentlig er det utrolig ekkelt å være på toppen av næringskjeden i det hele tatt."

Alternativet tatt i betraktning, så foretrekker jeg å være på toppen.

Mao, jeg foretrekker å spise reker, istedet for å bli spist av reker! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner jo det, men det er mye eklere å tenke på at reker sitter fast på lik enn at fisker tar seg en og annen bit. Syns jeg, hvertfall.

Egentlig er det utrolig ekkelt å være på toppen av næringskjeden i det hele tatt.

Det er vel neppe sååå mange lik som flyter rundt i sjøen, så sjansene for at de rekene du spiser har hengt fast på et, er vel heller små? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner jo det, men det er mye eklere å tenke på at reker sitter fast på lik enn at fisker tar seg en og annen bit. Syns jeg, hvertfall.

Egentlig er det utrolig ekkelt å være på toppen av næringskjeden i det hele tatt.

Du skriver: "Egentlig er det utrolig ekkelt å være på toppen av næringskjeden i det hele tatt."

Alternativet tatt i betraktning, så foretrekker jeg å være på toppen.

Mao, jeg foretrekker å spise reker, istedet for å bli spist av reker! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....Vanskelig å si....

Men vedder på att det er mer reker på ett kvinnelig lik enn mannfolk, for ofte er jo "rekelukta" ganske påfallende av kvinner i levende live! :-)

*klarte bare ikkje å dy meg, beklager om noen tok det ille opp*

he, he...

Mvh

Mener du at rekene er "kannibaler"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm....Vanskelig å si....

Men vedder på att det er mer reker på ett kvinnelig lik enn mannfolk, for ofte er jo "rekelukta" ganske påfallende av kvinner i levende live! :-)

*klarte ikkje bare dy meg, beklager om noen tok det ille opp*

he, he...

Mvh

Så du tror at reker har kannibalistiske tendenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyyy-jeg spiste reker idag jeg, i fiskesuppa...johooo...

Det er mye mat som er ekkel om man begynner å tenke slik, bl.a. fikk jeg høre av en (tror det var her på DOL) at de også kverner fisk som er skikkelig råtten (m/bl.a. larver) og stapper i fiskepinnene vi spiser...jummi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at rekene er "kannibaler"?

Ja, samme som oss, rekene grafser i "rekelukta" og vi grafser i reker som har kost seg med mennesker !

Alt i alt, ingenting går til spille ! :)

Mvh (Pufffff.....Begynner å bli passelig lei det der Mvh nå, bør eg kutte?)

Mvh *hikk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyyy-jeg spiste reker idag jeg, i fiskesuppa...johooo...

Det er mye mat som er ekkel om man begynner å tenke slik, bl.a. fikk jeg høre av en (tror det var her på DOL) at de også kverner fisk som er skikkelig råtten (m/bl.a. larver) og stapper i fiskepinnene vi spiser...jummi

Hva gjør du her inne? Skulle ikke du vært på mammanettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn med makrell også, da?

*fniiis*

Det var AKKURAT det jeg skulle skrive også! Vi kan jo vikariere for hverandre her på DOL, vi.

Ellers er det jo litt sannhet (om enn kjedelig) i det en del andre påpeker her, da - havbunnen er jo ikke akkurat overstrødd med menneskelik, heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn med makrell også, da?

Jeg snakker om dyr som sitter fast på lik, ikke som tar en bit når det faller seg sånn.

*grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...