Gå til innhold

Hva mener du er tegn på at noen har levd et skjermet liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (14 timer siden):

Mange er underkuet. 

slabbedask skrev (14 timer siden):

Av hvem?

Veldig presist spurt.

Det er ofte en selv som lar underkuelse eller begrenset frihet fortsette, når vi endelig kan forsyne oss av friheten.

Jeg tillater meg å dele et visuelt bilde: En fuglunge som kan fly, men som enda ikke tør stole på at egne vinger vil bære seg. Den må kaste seg ut i det og oppleve at det går bra.

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Eva Sofie skrev (23 minutter siden):

Veldig presist spurt.

Det er ofte en selv som lar underkuelse eller begrenset frihet fortsette, når vi endelig kan forsyne oss av friheten.

Jeg tillater meg å dele et visuelt bilde: En fuglunge som kan fly, men som enda ikke tør stole på at egne vinger vil bære seg. Den må kaste seg ut i det og oppleve at det går bra.

Noen ganger er det for sent. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva mener du er tegn på at noen har levd et skjermet liv?

Anonymkode: 33660...dc8

Som skjermet, leser jeg som beskyttet. Å ikke kunne leve selvstendige valg uten andres innblanding.

Jeg vet dessverre om litt for mange som har levd under omfattende overbeskyttelse fra egne foreldre. Noen gjennom hele voksenlivet. Noen fratas troen på seg selv og at en kan klare noe - og det blir selvforsterkende.

Det tenker jeg er å leve et skjermet liv. Noen vet ikke hvordan handle matvarer eller smøre på egen skive.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...