Gå til innhold

Hva er din definisjon på en kunstner?


Gjest lihanse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lex Lea

Tjaaaaa..............:-)

Det er mange som i dag defineres som STORE kunstnere som døde fattige og missforståtte, eg mener det at de største kunstnere (det viser historien) ofte ikkje blir forstått av sin samtid !

Selvfølgelig på grunn av att de ligger minst ett "hestehode" foran alle oss andre!

Det holder vel med å nevne (Mona Lisa`s opphavsmann) Leonardo Da Vinci og Wolfgang Amadeus Mozart !?

Spice Girls, og Sputnik får solgt sine "produkter" ....men kunstnere.............neppe ! :-)

Mvh

Mvh

Sputnik og Spice Girls kan vel ikke akkurat kalles kunstnere, de har bare dyktige markedsførere.

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som bruker seg selv som et filter, eks. man ser en appelsin, og alle kan se den appelsinen, men kunstnereren kan formidle den appelsinen på sin egen måte, ved hjelp av medier som maling, musikk etc. - appelsinen som ikke er et kunststykke i seg selv, er formidlet via en person og fremstilles som noe annet, enten det ligner eller ei. :) Det behøver ikke være et objekt som en appelsin, det kan også være føleleser, lyder etc. som kunstnerenen formidler.

DEN satt, tenker jeg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Det er en som bruker seg selv som et filter, eks. man ser en appelsin, og alle kan se den appelsinen, men kunstnereren kan formidle den appelsinen på sin egen måte, ved hjelp av medier som maling, musikk etc. - appelsinen som ikke er et kunststykke i seg selv, er formidlet via en person og fremstilles som noe annet, enten det ligner eller ei. :) Det behøver ikke være et objekt som en appelsin, det kan også være føleleser, lyder etc. som kunstnerenen formidler.

DEN satt, tenker jeg!! :-)

Det gjorde den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunstner er en som skaper noe som gir en reaksjon hos personen selv, eller hos publikum. :-)

Nå skapte du en reaksjon hos meg. :-)))

*din kunstner!*

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som bruker seg selv som et filter, eks. man ser en appelsin, og alle kan se den appelsinen, men kunstnereren kan formidle den appelsinen på sin egen måte, ved hjelp av medier som maling, musikk etc. - appelsinen som ikke er et kunststykke i seg selv, er formidlet via en person og fremstilles som noe annet, enten det ligner eller ei. :) Det behøver ikke være et objekt som en appelsin, det kan også være føleleser, lyder etc. som kunstnerenen formidler.

DEN satt, tenker jeg!! :-)

Det finnes "kunstnere" som tar denne appelsinen og setter den midt på gulvet - i galleriet. DA er det definert kunst.

Jepp jepp, joda, ... kunsten må jo uansett bli å få solgt kunstverket til en eller annen dustete institusjons-.. innkjøpssjef, FØR kunstverket råtner, hehe.

Poenget blir nå at absolutt alle burde defineres som kunstnere, kanskje særlig diverse psykotiske mennesker som finner på litt av hvert (f.eks. gå naken midt i byen), hvor resultatet kan "beskues" av andre.

Nei, en plass burde grensen gå for hva som er kunst og hvem som er kunstner. Det er ikke nok å spenne på deg skøytene - for så å kalle deg for en kunstner på skøyter. Det samme gjelder den "konvensjonelle" kunstgren: Det er ikke nok å "lage" noe, som alle andre også kan lage. Da er man faktisk ingen kunstner.

Vel, det er nå min mening...:-)))

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sputnik og Spice Girls kan vel ikke akkurat kalles kunstnere, de har bare dyktige markedsførere.

;o)

Nettopp, det var akkurat det poenget eg prøvde å få frem i forhold til Dag sin overskrift, og kameratens konklusjon ! :)

Ikkje bare har de dyktige markedsførere, men kundene er jo temmelig lettlurte også da ! *S*

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ....?????

Skjønte ikkje så mye av innlegget ditt !

Mener du å si att det ikkje var _du_ som startet tråden, og att du trodde det var _meg_ ???

I så fall så var tydeligvis begge deler feil ! *ler*

Mvh

Drakk du mye igår du ? *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk du mye igår du ? *s*

Det kommer helt an på kor grensa mellom mye og lite går det !

Bøtta innpå 8 halvlitere med pils, Hansa selvfølgelig ! :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som bruker seg selv som et filter, eks. man ser en appelsin, og alle kan se den appelsinen, men kunstnereren kan formidle den appelsinen på sin egen måte, ved hjelp av medier som maling, musikk etc. - appelsinen som ikke er et kunststykke i seg selv, er formidlet via en person og fremstilles som noe annet, enten det ligner eller ei. :) Det behøver ikke være et objekt som en appelsin, det kan også være føleleser, lyder etc. som kunstnerenen formidler.

DEN satt, tenker jeg!! :-)

Filter og filter Fru flis.....Men...det var ikkje noe dårlig forklaring det der, tror eg vil si meg noenlunde enig ! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...