Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt mia-appen fra NTNU/SINTEF i nærmere ett år. Den gir jo primært poeng for høyintensiv trening, men ikke noe for styrke (så fremt man ikke sørger for å få pulsen skikkelig opp under styrke også), noe som gjør at jeg tenderer til å bli mest opptatt av utholdenhetstrening og mindre av styrke... 

Noen andre som bruker den? Hvordan prioriterer dere mellom utholdenhet og styrke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
frosken skrev (1 time siden):

Jeg har brukt mia-appen fra NTNU/SINTEF i nærmere ett år. Den gir jo primært poeng for høyintensiv trening, men ikke noe for styrke (så fremt man ikke sørger for å få pulsen skikkelig opp under styrke også), noe som gjør at jeg tenderer til å bli mest opptatt av utholdenhetstrening og mindre av styrke... 

Noen andre som bruker den? Hvordan prioriterer dere mellom utholdenhet og styrke?

Jeg bruker ikke den appen, bare pulsklokka.  Nå i  6 måneder har jeg prioritert styrke, men nå skal det legges inn mer utholdenhet.  Satser på å greie 3 dager med styrketrening + sykling (øke gradevis antall km) og 1 dag med svømming. Foreløpig står dette på programmet, men hva som skjer seinere, aner jeg ikke.

Skrevet
emilie321 skrev (3 minutter siden):

Jeg bruker ikke den appen, bare pulsklokka.  Nå i  6 måneder har jeg prioritert styrke, men nå skal det legges inn mer utholdenhet.  Satser på å greie 3 dager med styrketrening + sykling (øke gradevis antall km) og 1 dag med svømming. Foreløpig står dette på programmet, men hva som skjer seinere, aner jeg ikke.

Kan du trene uten begrensninger fremover?

Jeg har trent spinning i en haug med år, men akkurat nå synes jeg det er morsommere og mer effektivt å trene intervaller på mølle. Men er ikke sikker på at beina vil tåle det så lenge da. 

Skrevet (endret)
frosken skrev (7 minutter siden):

Jeg har trent spinning i en haug med år, men akkurat nå synes jeg det er morsommere og mer effektivt å trene intervaller på mølle. Men er ikke sikker på at beina vil tåle det så lenge da. 

Fikk beskjed av han som opererte meg at jeg ikke skulle trene på 14 dager, men da var det bare til å kjøre på. Samtidig så sa legen som skrev meg ut, at jeg bare skulle trene 50% og deretter øke sakte. Først etter jul kunne jeg kjøre på. Så ble litt forvirret😅 Snakket med de på hjertepoliklinikken her jeg bor og de sa det korrekte var det den første legen sa. Etter 14 dager var det bare til å kjøre på. Må si at hun som skrev meg ut, ikke var spesialist. Så da prøver jeg å kjøre på så godt jeg kan😊

Jeg greier ikke å gå så mye pga hofta... så da må det bli svømming, sykling og/eller roing

Endret av emilie321
Skrevet
frosken skrev (10 minutter siden):

Kan du holde på til du såvidt merker noe i beina?  Det er viktig å gjøre noe som føles lystbetont.  Den beste treningen er den en faktisk greier å gjøre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...