Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres mening om å telle kalorier? Er det bra eller ikke? Jeg har 23 kg jeg trenger å gå ned... 

Anonymkode: 32f0c...535

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er deres mening om å telle kalorier? Er det bra eller ikke? Jeg har 23 kg jeg trenger å gå ned... 

Du må jo vite hvor mye du får i deg for å kunne gå ned i vekt, så i mine øyne er det nødvendig å telle kalorier 

Anonymkode: b0146...b3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må jo vite hvor mye du får i deg for å kunne gå ned i vekt, så i mine øyne er det nødvendig å telle kalorier 

Anonymkode: b0146...b3a

Godt poeng. Tenker du man alltid burde telle kalorier hver dag eller holder det å telle kalorier bare for en periode?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Noen har nytte av det, andre ikke. 

Anonymkode: b2f02...aa2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Godt poeng. Tenker du man alltid burde telle kalorier hver dag eller holder det å telle kalorier bare for en periode?

Så lenge du trenger for å vite hvor mye du får i deg. Men som regel trenger du jo bare telle kalorier èn gang per rett og vi spiser jo ofte mye av det samme. Så når jobben er gjort èn gang for "to brødskiver med ost og skinke" eller "pasta med kjøttsaus" så vet du jo hvor mye som er i til neste gang.

Anonymkode: b82bf...cd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge du trenger for å vite hvor mye du får i deg. Men som regel trenger du jo bare telle kalorier èn gang per rett og vi spiser jo ofte mye av det samme. Så når jobben er gjort èn gang for "to brødskiver med ost og skinke" eller "pasta med kjøttsaus" så vet du jo hvor mye som er i til neste gang.

Sant. Er bare litt redd for om jeg skal bli for opphengt i det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sant. Er bare litt redd for om jeg skal bli for opphengt i det?

Det vet du jo ikke før du har prøvd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det vet du jo ikke før du har prøvd. 

Sant. Tror jeg skal gi det en sjanse for jeg har hittil ikke lykkes med å gå ned, så må nok gå hardere til verks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har mye mer tro på å få laget en fornuftig kostplan og så følge denne, enn å veie og måle og beregne kalorier pr dag. Når kostplanen lages, så må kaloriinnholdet tas med i betraktning. Hvis du f-eks. har på din kostplan at du skal spise to brødskiver med magert pålegg til lunch hver dag, så trenger du ikke veie verken brødskivene eller pålegget. 

Veldig mange har god nok kunnskap om næringsinnhold i matvarer til at det ikke er nødvendig med kalori-telling. Hvis du derimot ikke vet noe om f.eks. hvilke middagsretter som inneholder et fornuftig næringsinnhold for en som ønsker vektreduksjon, så kan det hende du bør få litt hjelp til å lage en kostplan. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...