Gå til innhold

ingen faktura for mister legetime?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsov meg skikkelig for 2 uker siden og sov over timen min. Men jeg har ikke mottatt noen faktura. Vet dere hvorfor? 

Anonymkode: 676a9...96c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, savner du den kan du jo bare ringe dem.

Anonymkode: f57a4...a27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, savner du den kan du jo bare ringe dem.

Anonymkode: f57a4...a27

Nei for kanskje de har glemt det? Hvis jeg ringer kanskje de kommer på det og sender meg den. Men jeg er redd for at de kan ha sendt, men posten har rotet den bort? Jeg har ikke fått noe i digipost. Det står ingenting på «minhelse». Kan legen bare slette det liksom?

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Nei for kanskje de har glemt det? Hvis jeg ringer kanskje de kommer på det og sender meg den. Men jeg er redd for at de kan ha sendt, men posten har rotet den bort? Jeg har ikke fått noe i digipost. Det står ingenting på «minhelse». Kan legen bare slette det liksom?

Det vanlige er betalingsinformasjon pr SMS.

Anonymkode: 22dd9...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også faktura på SMS fra legekontoret. 

Anonymkode: 22fc9...c43

Skrevet

For 10 år siden glemte jeg helt bort en legetime da behovet hadde falt bort og det ikke var vanlig ennå å få ørten påminnelse på sms før timen og ventet på faktura i posten, men jeg hørte aldri noe. Akkurat den fakturaen purret jeg ikke på gitt. :)

Skrevet

Det kommer litt an på hvorvidt dette var hos fastlege eller på sykehus.

Fastlegen velger selv om vedkommende ønsker å fakturere deg for manglende oppmøte. Vedkommende har full anledning til å la være.

På sykehus er det et straffegebyr for å ikke møte opp (dette er 4x egenandelen for timen og inngår ikke i grunnlaget for frikort/må betales selv om man har frikort). Her skal det foreligge meget tungtveiende grunner for at sykehuset ikke fakturerer deg. Faktura kommer i posten.

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Jeg har aldri fått regning om jeg har glemt en fastlegetime. Det kommer helt an på fastlegen.

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...