Gå til innhold

Er det bare egne problemer som engasjerer oss her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (3 minutter siden):

Alternativ 2 bortsett fra at han også var politiker. Ikke profilert i media nå. Rævhøl er å dra det for langt, men han var ganske ekkel.

Men jeg er heller ikke tilhenger av politikken, eller Erna. Men det er med litt mindre følelser. 

Skjønner :)

Jeg prøver å skille sak fra person når det gjelder politiske partier. Men jeg skal forsåvidt gi deg litt rett i at en del av disse Høyre-politikerene er litt ekle. Jeg husker denne fra 2009, jeg kjente tilfeldigvis Sofie tidligere, og hun fikk høre at hun som 25-åring presterte å bruke ordet "efter" og "ennu" i offentlig debatt. Artikkelen ble for øvrig parodiert (finner ikke link til det nå, men under tittelen "Heisann Høire") om hvorvidt Høyre ønsket å forbli et nisjeparti for folk med høye hekker på Oslo Vest.

Når det gjaldt valget i fjor, så mener jeg omtrent at Høyre ble et ensaksparti for formueskatten. Men hva gjør man vel ikke for å blidgjøre sponsorene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva man står for så vi noen blir provosert og tenke at du er ond og eller dum. Det får man bare tåle.

Jeg synes det er ganske stor takhøyde på DOL. Jeg synes folk leser innlegg i beste mening selv om de er uenige.

Skrevet
ISW skrev (12 minutter siden):

Skjønner :)

Jeg prøver å skille sak fra person når det gjelder politiske partier. Men jeg skal forsåvidt gi deg litt rett i at en del av disse Høyre-politikerene er litt ekle. Jeg husker denne fra 2009, jeg kjente tilfeldigvis Sofie tidligere, og hun fikk høre at hun som 25-åring presterte å bruke ordet "efter" og "ennu" i offentlig debatt. Artikkelen ble for øvrig parodiert (finner ikke link til det nå, men under tittelen "Heisann Høire") om hvorvidt Høyre ønsket å forbli et nisjeparti for folk med høye hekker på Oslo Vest.

Når det gjaldt valget i fjor, så mener jeg omtrent at Høyre ble et ensaksparti for formueskatten. Men hva gjør man vel ikke for å blidgjøre sponsorene sine?

Det var vanskelig å få med seg noe som helst av innholdet i det innlegget, for jeg ble blendet av ordbruken. De ba jo om å bli parodiert, hele. 

Skrevet
Sokk skrev (2 minutter siden):

Det var vanskelig å få med seg noe som helst av innholdet i det innlegget, for jeg ble blendet av ordbruken. De ba jo om å bli parodiert, hele. 

Det har du rett i.

Jeg ser liksom ikke helt hvorfor jeg skal stemme Høyre. Kanskje fordi jeg betalte 270 kroner i formueskatt i fjor, og det finner jeg meg fanden ikke i!!

Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Det har du rett i.

Jeg ser liksom ikke helt hvorfor jeg skal stemme Høyre. Kanskje fordi jeg betalte 270 kroner i formueskatt i fjor, og det finner jeg meg fanden ikke i!!

Det er selvsagt fordi du har et brennende engasjement for den arbeidende kapitalen til Spetalen!

Skrevet
Sokk skrev (1 minutt siden):

Det er selvsagt fordi du har et brennende engasjement for den arbeidende kapitalen til Spetalen!

Han har jeg faktisk møtt, og sånn face to face er han faktisk en relativt hyggelig fyr.

Han har imidlertid en imponerende evne til å framstå ekstremt usjarmerende i media. 

Jeg synes egentlig at Rødt er litt søte når de tenner lys for de som er for rike for å ha råd til å bo i Norge. Jeg synes imidlertid formueskatten burde hatt et høyere innslagspunkt og/eller vært mer progressiv. Ikke på grunn av mine 270 kroner (som i år blir ca 2.000 kroner), men på grunn av de med lav inntekt og verdier bundet opp i egen bolig hvor gjelden er nedbetalt. Der blir det etter mitt syn ganske feil.

Skrevet
ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg synes imidlertid formueskatten burde hatt et høyere innslagspunkt og/eller vært mer progressiv.

Jeg tror nesten alle er enige i det, så jeg skjønner ikke hvorfor ikke de bare kan fikse det. 

Skrevet (endret)
Sokk skrev (3 minutter siden):

Jeg tror nesten alle er enige i det, så jeg skjønner ikke hvorfor ikke de bare kan fikse det. 

Nei - der klarte Arbeiderpartiet i forrige regjeringsperiode å rote det skikkelig til. De satte opp primærboligverdien til 50% over 10 MNOK markedsverdi og 75% over 15 MNOK markedsverdi. Det gjorde at stort sett alle pensjonister i sentrale strøk / byområder fikk betydelig mer formueskatt. Det har jeg ikke helt tilgitt de for. De kunne heller skattlagt Spetalen litt ekstra.

Endret av ISW
Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Nei - der klarte Arbeiderpartiet i forrige regjeringsperiode å rote det skikkelig til. De satte opp primærboligverdien til 50% over 10 MNOK markedsverdi og 75% over 15 MNOK markedsverdi. Det gjorde at stort sett alle pensjonister i sentrale strøk / byområder fikk betydelig mer formueskatt. Det har jeg ikke helt tilgitt de for.

Men det var vanlige folks tur, må du huske. Så da må vi ofre noen stakkars pensjonister - de teller ikke. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så skal vi vel være så ærlige å innrømme at i noen saker, blant dem Israel/Gaza, har noen få enkeltbrukere så sterke oppfatninger og uttrykksformer at det i seg selv stopper videre diskusjon. Så ja, ytringsfriheten har sine begrensninger.

Anonymkode: df8af...1f7

Hva har dette med ytringsfrihet å gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...