Gå til innhold

Er det bare egne problemer som engasjerer oss her?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (1 minutt siden):

Jeg tror språket (sproget) hennes har sammenheng med at hun ikke er født kongelig. At det blir litt sånn Bør Børsonsk, overdrevet "fint". 

Det er mange av den eldre generasjonen på vestkanten som snakker på samme måte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Det er mange av den eldre generasjonen på vestkanten som snakker på samme måte. 

Sier de Spanien og Italien? 😃

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (Akkurat nå):

Sier de Spanien og Italien? 😃

Hmmm, det har jeg ikke tenkt over :)

Nicklusheletida
Skrevet
ISW skrev (3 timer siden):

Han har jeg faktisk møtt, og sånn face to face er han faktisk en relativt hyggelig fyr.

Han har imidlertid en imponerende evne til å framstå ekstremt usjarmerende i media. 

Jeg synes egentlig at Rødt er litt søte når de tenner lys for de som er for rike for å ha råd til å bo i Norge. Jeg synes imidlertid formueskatten burde hatt et høyere innslagspunkt og/eller vært mer progressiv. Ikke på grunn av mine 270 kroner (som i år blir ca 2.000 kroner), men på grunn av de med lav inntekt og verdier bundet opp i egen bolig hvor gjelden er nedbetalt. Der blir det etter mitt syn ganske feil.

Jeg synes ikke han fremstår usjarmerende i media heller jeg. Jeg synes han sier mye fornuftig.

Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg tror dialekten til Kåre var ekte. Selv har jeg vokst opp i et gammelt industriområde på Østlandet hvor språket helt naturlig er litt Oslolosen/ Mot i brøstet. (Nå har jeg visstnok en liten trøndersk swung...du kan tenke deg hvor jævlig det låter).

Jeg tenker: Er du fra Bærum så bruk Bærumsdialekt med stolthet. Stem Rødt for all del, men ikke prøv å snakke "arbeiderspråk". Det er vondt å høre på.

Ja, den var uten tvil ekte. 

Du snakker kanskje som Flettfrid Andresen? 😄

Når det gjelder politikere med tilhørighet i Rødt, var det  vanlig før at AKP'ere la seg til en egen måte å snakke på som jeg ikke vil kalle dialekt i geografisk forstand, den var mer som en uniform de kledde på seg. Om dette språket fortsatt lever, skal være usagt. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke han fremstår usjarmerende i media heller jeg. Jeg synes han sier mye fornuftig.

Han blir litt for Trumpsk for meg synes jeg. Mange av løsningene hans gir mening bedriftsøkonomisk men ikke samfunnsøkonomisk / samfunnsnytte.

Skrevet
Babette skrev (Akkurat nå):

den var mer som en uniform de kledde på seg

Væpna Revv'lusjon!

Skrevet
Grendel skrev (34 minutter siden):

Spetalen har flyttet ut av landet. 

Altså.........

Jeg leste nyheter i 2025 :D 

Skrevet
ISW skrev (34 minutter siden):

Altså.........

Jeg leste nyheter i 2025 :D 

Han flyttet ut for å unngå skatt. Da tenker jeg det er et hull i planen din om å skattlegge ham mer...🙃

Skrevet
ISW skrev (44 minutter siden):

Væpna Revv'lusjon!

Men dette gjaldt heldigvis bare folk fra sentrale strøk på Østlandet. De fra nord og vest beholdt sitt naturlige språk.

Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Han blir litt for Trumpsk for meg synes jeg. Mange av løsningene hans gir mening bedriftsøkonomisk men ikke samfunnsøkonomisk / samfunnsnytte.

Det er jeg enig i. Litt for mye Trump tenking. Du er din egen lykkes smed går det til helvete får du skylde deg selv.
Ikke mye solidaritet å spore.

Anonymkode: e3f1a...2ed

Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

Du snakker kanskje som Flettfrid Andresen? 😄

Det håper jeg virkelig ikke, men de finnes her i byen. "Fintrøndere" med tilgjort østlandsdialekt. Det er nok en utdøende rase.

Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Væpna Revv'lusjon!

Apropos. Uttales sæd «sed» eller «sÆd»?

Jeg lurer på om jeg må krype til korset og bytte til Æ…

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 14.14):

Folk som er ensomme og har lite støtte få å prate med henger på forum. De andre har mødre og fedre, søsken etc de kan snakke med. Hjelpetelefoner ble nedringt i julen. 

Folk trenger mer hjelp og støtte i dag og andre typer diskusjoner blir sekundære i viktighet. 

Personlig kan jeg både lage og svare på begge typer innlegg. 

Anonymkode: 1b40a...a92

Det tror jeg du har rett i. Ensomhet og utenforskap er nok en stor grunn til at folk er her. 

Anonymkode: e3f1a...2ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...