Gå til innhold

Jeg hater snø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater snø så intenst at jeg blir uvel av det. Det er blitt et problem for meg faktisk. For jeg blir i så utrolig dårlig humør av det, og det blir egentlig verre for hvert å som går. Jeg gruer meg til snøen som kommer helt fra sommeren. Jeg finner ikke noe glede i den snøen. Jeg hater at ting tar tid med snøen, at jeg må sitte i lange køer fordi folk ikke kan kjøre, at veier ikke er måket. Jeg ser ikke en eneste posistiv ting med snøen, jeg klarer ikke å se at det er pent lenger en gang, for jeg bare irriterer meg over det. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gått i dvale noen måneder frem til våren. Flere som kjenner seg igjen? Føler alle er så positive til snø bortsett fra meg.

Anonymkode: e5caf...0e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen problemer med å kjenne meg igjen i det. Hater det jeg også. Synes januar og februar er noen dritt-måneder. Og jeg hater å måke! 

Endret av Vendi
Skrevet

Men vil bare legge til at det egentlig ikke er noen vits i å gå rundt og hate snø. Det blir ikke mindre snø av det. Det beste er jo bare å ta dagene som de kommer, og leve mest mulig normalt. Så går ukene, og plutselig er det vår igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Vel, den eneste det går ut over er deg selv, for været kan vi ikke gjøre noe med.

Det er mange år siden jeg tok et valg om å la været slutte å påvirke humøret mitt. Det er jo fullstendig bortkastet. 

Anonymkode: 8c553...6d4

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er ikke noe verre for deg en for alle andre. Med mindre du blir syk av det. Tror ikke mange har denne tiden på året som favoritt. Du får trøste deg med at vintrene blir kortere 😃

Skrevet

Jeg synes også vinteren er tøff. Jeg tror jeg er halvt bjørn og egentlig laget for å gå i hi.

Men jeg syntes faktisk det ble litt enklere å kjøre i går kveld med all snøen, fordi snøen gjorde det mye lysere enn det har vært de siste månedene. I tillegg tok alle mer hensyn og kjørte mer forsiktig. Så jeg syntes det var enklere å kjøre i snøværet enn i stummende mørke og tett regn, som det har vært en del av i høst. Så det var jo en positiv ting. 

Skrevet
Sokk skrev (2 minutter siden):

Så jeg syntes det var enklere å kjøre i snøværet enn i stummende mørke og tett regn, som det har vært en del av i høst. Så det var jo en positiv ting. 

Stummende mørke og tett regn (og masse blending fra biler som kommer imot) er det verste føret å kjøre i! Eller - godt plassert på topplista sammen med kjøring i tett snøfokk i mørket. 

Skrevet

Jeg misliker sterkt mørket som følger med vinter, men for meg er snøen bare positivt, når det først skal være så mørkt og kaldt.

Skrevet

Går greit for min del, bortsett fra at jeg går med skinne for tiden og den er litt glatt. Men liker vår, sommer og høst best da. 

Skrevet

Snø synes jeg er greit nok. Det jeg ikke liker er når det kommer snø for så å komme regn og deretter kulde og snø igjen. Den holka som da blir, synes jeg er ille. Nå har nok jeg blitt mer redd for å ramle etter jeg fikk hofteproteser da de fort kan gå istykker ved fall.

Skrevet
emilie321 skrev (9 minutter siden):

Snø synes jeg er greit nok. Det jeg ikke liker er når det kommer snø for så å komme regn og deretter kulde og snø igjen. Den holka som da blir, synes jeg er ille. Nå har nok jeg blitt mer redd for å ramle etter jeg fikk hofteproteser da de fort kan gå istykker ved fall.

Enig, is og holke er noe herk! Hvor er det blitt av det fine, tørre, vinterføret vi hadde i gamledager...

Skrevet

Jeg så det hadde kommet en del snø i dag og hadde mest lyst til å holde meg inne. Men så tvang jeg meg ut og fikk en kjempefin tur på ca 1,5 time. Hørte på musikk og sang med. Nå er det spådd kaldt et par uker, så da holder vel holka seg unna den tiden i hvert fall. For det er jeg svært lite glad i, middelaldrende som jeg er! 

Skrevet
Ekstra skrev (2 timer siden):

Enig, is og holke er noe herk! Hvor er det blitt av det fine, tørre, vinterføret vi hadde i gamledager...

Det lurer jeg også på. Da jeg var ung så var det ikke uvanlig å sparke til skolen, men det er lenge siden har vært mulig her jeg bor

Skrevet

Du har gode grunner til å hate snø. Mange ulemper og ubehageligheter. Det kan man ikke bestride. 

Snø og regn hjelper meg til å være mer til stede på noe vis. Måneder og år flyr forbi uten at jeg helt for det med meg for lever ikke i øyeblikket. Snø og regn er noe som henter meg inn og kan skape en bevissthet rundt øyeblikket. Snø på bakken er lyst og skinner mot en, Snø lager lyd når man tråkker på det og finnes i veldig mange ulike konsistenser. Snø er kaldt. Så det er mye stimuli i snø.  Nedbør kan en treffe en direkte på huden, skape effekt i form av kulde eller at man blir våt. Det går ikke an å gå gjennom snø eller regn uten å oppleve ganske mye, til og dersom man ikke blir truffet direkte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...