Gå til innhold

Er det noen her som bor i Sør-Norge og IKKE har valgt Norgespris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo er det mange innvandrere som sikkert ikke har fått det med seg.

Anonymkode: 52f83...e3e

Skrevet

Jeg gidder ikke. 

Bor i leilighet med fjernvarme og bruker stort sett strøm til matlaging, dingser og lys. Elbil går på felles anlegg, ikke egen måler. Snittforbruket er ca 400 kwh/mnd. Det vil si at i kalde vintermåneder betaler jeg cirka en hundrelapp i måneden mer uten Norgespris. Så betaler jeg nok litt mindre når det er mildt.

Men for folk i eneboliger, med elbil eller de som bruker elektrisk oppvarming, anbefaler jeg det absolutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke forstå at folk ikke bytter. Bor i leilighet, 63 kvadrat. Ikke elbil eller den type ting som trenger lading. Jobber mye så er kun hjemme noen timer på kvelden og i helger. Bruker svært LITE strøm til vanlig, men ser nå at jeg faktisk har spart flere hundre hver måned siden oktober. 

Anonymkode: 923cc...73e

Skrevet

Viktig å sammenligne med prisen du får etter strømstøtte hvis du ikke har Norgespris. Denne ordningen finnes jo fortsatt. 

Skrevet

Sør-Norge inkluderer Trøndelag og jeg har ikke Norgespris.

Jeg tror ikke det er et like stort poeng her som lenger sør.  Her er det mer gambling om det lønner seg eller ikke. 

Skrevet (endret)

Jeg har heller ikke norgespris og har den samme regninga som jeg pleier.  Som ISW bruker vi i underkant av 400 kWh/mnd.

Endret av Dorthe
Skrevet

Jeg har Norgespris og tror jeg sparer minst et par tusen i året på det.

Eva Sofie
Skrevet

Jeg hadde ikke bestilt Norgespris - inntil i kveld. Jeg har tenkt/hørt uvitende rykter at fristen for å bestille Norgespris gikk ut ved utgangen av 2025.

Det var interessant å logge seg inn (BankID) på Ehub.no og faktisk kunne se en beregning på hva fjorårets forbruk ville ha kostet både med og uten Norgespris.

påskelilje
Skrevet

Vi sparte 2255 kroner på å ha Norgespris de tre siste månedene i 2025.

Til nå i januar har vi spart 887 kr i forhold til spotpris. Rekner vi med vårt forbruk i 11 dager med Norgespris sett opp mot spotpris og strømstøtte, har vi spart 486 kroner.

Vi hadde totalt forbruk i fjor på 16.800 kWh. Har to elbiler, varmepumpe og vedfyring, enebolig. 

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har ikke nøyaktige tall, men vi har spart flere tusen allerede på å ha Norgespris. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt treg, men gikk over til Norgespris i beg av november. Veldig glad for det nå, bor i Oslo. 

Anonymkode: 744ef...4a4

Skrevet
Eva Sofie skrev (9 timer siden):

Jeg hadde ikke bestilt Norgespris - inntil i kveld. Jeg har tenkt/hørt uvitende rykter at fristen for å bestille Norgespris gikk ut ved utgangen av 2025.

Det var interessant å logge seg inn (BankID) på Ehub.no og faktisk kunne se en beregning på hva fjorårets forbruk ville ha kostet både med og uten Norgespris.

Takk for tipset om å gå inn på elhub. Jeg bor i Trondheim og ser at vi ville tapt 3000 på Norgespris.

Jeg tror jeg lar ting være som det er. Artikkelen er heller ikke så skråsikker på om folk i Midt-Norge bør bruke Norgespris.

Det er jo interessant at så mange i sør ikke har Norgespris.

Jeg synes det er bra at Støre & Co gjør noe for å hjelpe husholdninger med strømprisen. Jeg kan ikke bare klage heller.  Spørsmålet er om man burde hatt en mer generell støtte. Noe som ikke krever at man følger med og logger seg inn. Det ser jo ut som om 40% av befolkningen i sør ikke har Norgespris selv om det helt åpenbart lønner seg.

Jeg tipper det overlapper godt med de 40% fattigste og mest ressurssvake.

Skrevet

Vi bor i Oslo og har Norgespris.

Jeg tror enkelte er skeptiske pga. bindingstiden, boligen må jo ha Norgespris ut året, selv om man flytter derfra til og med.

Jeg mener ikke at folk er usikre på om de skal flytte, men de siste årene har det vært høyt trykk på at man bør følge med på strømpriser, mobilabonnement, renter, forsikringsvilkår osv., og bytte kundeforhold "hele tiden". Så jeg gjetter på at enkelte vil se an om vilkårene plutselig endrer seg og ikke blir så gunstige likevel. 

Selv om det ligger en garantert pris i ordningen, er det mange som har hatt følelsen av å bli lurt når man har inngått avtaler i markedet for en periode, og så har betingelser med usynlig skrift blitt aktivisert i løpet av perioden. Mange har trolig også blitt lurt av reklame for diverse spotpris-avtaler på strøm som har slått "begge veier" i løpet av en vinter og har blitt generelt forsiktige med å inngå langsiktige strømavtaler. 

Og så er det selvfølgelig mange som er generelt slappe med å forandre på avtaler som man føler fungerer. Jeg er egentlig sånn med en del andre ting, fordi ting erfaringsvis ikke er så enkle som i reklamene. Men akkurat den Norgesprisen hoppet jeg på. Det blir litt annerledes når informasjonen kommer fra kilder man kan regne med formidler fakta, ikke bare salgsargumenter. 

Skrevet

Jeg har også norgespris, hvilket vi har spart penger på hittil iallfall 

Skrevet

Vi snakket om dette i helgen, bor i Midt-Norge og foreløpig har vi ikke byttet til Norgespris. Hadde muligens tjent på det nå i januar hvor vi får en stræømregning som er over 4 ganger så høy som i fjor, men om sommeren har vi strømregninger som, i tillegg til leie selvsagt, er på typ 66,-... 

Skrevet
laban skrev (4 timer siden):

Jeg tror enkelte er skeptiske pga. bindingstiden, boligen må jo ha Norgespris ut året, selv om man flytter derfra til og med

Er det riktig? Blir ikke det vanskelig i praksis ved salg osv? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bestiller jeg Norgespris? 

Link? Må jeg skrive under noen papirer?

Lønner det seg i en gammel enebolig på Østlandet?

Anonymkode: 96ddb...a37

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...