Frigg Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Jeg har muligheten til å bli gjeldsfri, men har lyst til å ha en buffer. Hvis jeg betaler ned alt av lån har jeg lite igjen. Jeg blir pensjonist nå og vet ikke helt hvor mye jeg kommer til å ha. Hva lønner seg? 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Frigg skrev (1 time siden): Jeg har muligheten til å bli gjeldsfri, men har lyst til å ha en buffer. Hvis jeg betaler ned alt av lån har jeg lite igjen. Jeg blir pensjonist nå og vet ikke helt hvor mye jeg kommer til å ha. Hva lønner seg? Det kommer jo an på hvor stort lånet er og hvor mye du betaler hver mnd og om du har igjen nok etter at du har betalt alle de faste utgiftene inkl. lånet, så er det kanskje greit med en buffer på konto? 0 Siter
Ekstra Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Frigg skrev (2 timer siden): Jeg har muligheten til å bli gjeldsfri, men har lyst til å ha en buffer. Hvis jeg betaler ned alt av lån har jeg lite igjen. Jeg blir pensjonist nå og vet ikke helt hvor mye jeg kommer til å ha. Hva lønner seg? Hvis du gjør om lånet til rammelån, kan du låne opp om det skulle oppstå behov, og altså bruke lånet som buffer. 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 20. januar Skrevet 20. januar Jeg er også nesten gjeldsfri, men har rammelån i tilfelle det skulle bli behov. 0 Siter
Frigg Skrevet 21. januar Forfatter Skrevet 21. januar Lillemus skrev (På 19.1.2026 den 12.46): Det kommer jo an på hvor stort lånet er og hvor mye du betaler hver mnd og om du har igjen nok etter at du har betalt alle de faste utgiftene inkl. lånet, så er det kanskje greit med en buffer på konto? Jeg vil ikke si noe om størrelsen på lånet, men jeg kommer nok til å ha nok til å betale utgifter. 0 Siter
Frigg Skrevet 21. januar Forfatter Skrevet 21. januar Worriesome Plenty 2 skrev (På 20.1.2026 den 13.43): Jeg er også nesten gjeldsfri, men har rammelån i tilfelle det skulle bli behov. Hvor mye er renter av rammelån? 0 Siter
Frigg Skrevet 21. januar Forfatter Skrevet 21. januar Ekstra skrev (På 19.1.2026 den 13.28): Hvis du gjør om lånet til rammelån, kan du låne opp om det skulle oppstå behov, og altså bruke lånet som buffer. Det er en ide. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Frigg skrev (9 minutter siden): Hvor mye er renter av rammelån? Effektiv 5.15 Nominell 5.03 Sbanken. 0 Siter
Frigg Skrevet 21. januar Forfatter Skrevet 21. januar Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden): Effektiv 5.15 Nominell 5.03 Sbanken. Er det høyere enn bolilgån? Da betaler man vel kun renter av det man bruker. 0 Siter
Ekstra Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Frigg skrev (12 minutter siden): Er det høyere enn bolilgån? Da betaler man vel kun renter av det man bruker. Du betaler bare renter på den del av rammen som du har tatt ut. Renten er litt høyere enn på vanlig boliglån. 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Frigg skrev (13 timer siden): Er det høyere enn bolilgån? Da betaler man vel kun renter av det man bruker. Man betaler bare av det man bruker ja. Og pengene er veldig lett tilgjengelig om man trenger penger til noe. Dette krever jo selvkontroll men det virker det jo som du har, når du nesten er gjeldsfri.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.