Gå til innhold

Voldtekt eller?


Gjest uten nick i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick i kveld

Kan man kalle det voldtekt når kvinnen i huset våkner av at mannen har trengt inn i henne. Før sengetid var det ikke noe som skulle tilsi at de skulle ha sengekos. Kvinnen la seg tidlig fordi hun var trett, og sov godt da mannen la seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stengt tatt kalles vel alt der den ene parten ikke har gitt sitt samtykke overgrep/voldtekt.

Men om min mann hadde funnet på noe sånt, så hadde jeg blitt positivt overrasket. Det må jeg si... Med mindre jeg var forbanna på han ved sengetid eller noe sånt som tilsa at det ikke var "naturlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten nick i kveld

Stengt tatt kalles vel alt der den ene parten ikke har gitt sitt samtykke overgrep/voldtekt.

Men om min mann hadde funnet på noe sånt, så hadde jeg blitt positivt overrasket. Det må jeg si... Med mindre jeg var forbanna på han ved sengetid eller noe sånt som tilsa at det ikke var "naturlig"

I denne situasjonen var det ikke naturlig. Det var ingen fornøyelse for meg. Det var tvert imot litt vondt. Pleier jo vanligvis å ha forspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne situasjonen var det ikke naturlig. Det var ingen fornøyelse for meg. Det var tvert imot litt vondt. Pleier jo vanligvis å ha forspill.

Som sagt, det stiller saken i ett helt annet lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne situasjonen var det ikke naturlig. Det var ingen fornøyelse for meg. Det var tvert imot litt vondt. Pleier jo vanligvis å ha forspill.

Som sagt, det stiller saken i ett helt annet lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dette ikke er noe dere har snakket om og er inneforstått med, så kan det helt klart kalles ett overgrep, ja.

Pratet dere etterpå om det? Sa du -Nei- da det skjedde, eller visste du ham på noen måte at du ville ikke dette? Synes du skal ta det opp med ham. Synes ikke dette er ok, selvom han er mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det du beskriver kan per deifisjon betegnes som uaktsom voldtekt. Overgriper kan domfelles for uaktsom voldtekt hvis han forstår at det er fare for at offeret ikke samtykker, og likevel utfører handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kalle det en positiv overraskelse i hverdagen. Med mindre mannen VET at dette er noe hun absolutt ikke kunne tenke seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kalle det en positiv overraskelse i hverdagen. Med mindre mannen VET at dette er noe hun absolutt ikke kunne tenke seg i det hele tatt.

Heller omvendt; At det er en positiv opplevelse i hverdagen når mannen VET at dette er en type overraskelser hun liker.

Det burde han nemlig ha brakt på det rene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kalle det en positiv overraskelse i hverdagen. Med mindre mannen VET at dette er noe hun absolutt ikke kunne tenke seg i det hele tatt.

Hei Daisy,

Den som utfører noe slikt PLIKTER å forsikre seg FØRST om at dette er akseptabelt!

Faktisk er det en "skjerpende omstendighet" (ifølge loven) å ha samleie med noen som ikke er istand til å motsette seg handlingen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daisy,

Den som utfører noe slikt PLIKTER å forsikre seg FØRST om at dette er akseptabelt!

Faktisk er det en "skjerpende omstendighet" (ifølge loven) å ha samleie med noen som ikke er istand til å motsette seg handlingen.

Med vennlig hilsen

Nå vet jo ikke jeg hvordan det er i det forholdet de har. Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg ville blitt positivt overrasket. Men kjæresten min vet jo igrunn at jeg hadde blitt det, så dere har nok rett, Sør og Livia.

Da kameraten til kjæresten min gjorde det derimot, DET var ikke populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kalle det en positiv overraskelse i hverdagen. Med mindre mannen VET at dette er noe hun absolutt ikke kunne tenke seg i det hele tatt.

Ja, man KAN kalle det en hyggelig overraskelse, men man KAN også kalle det voldtekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man KAN kalle det en hyggelig overraskelse, men man KAN også kalle det voldtekt....

hva er det som er hyggelig med å våkne opp og se at typen/mannen/whatever har trengt seg inn i deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hvordan det er i det forholdet de har. Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg ville blitt positivt overrasket. Men kjæresten min vet jo igrunn at jeg hadde blitt det, så dere har nok rett, Sør og Livia.

Da kameraten til kjæresten min gjorde det derimot, DET var ikke populært.

Hei Daisy,

Trist å lese hva "kameraten" eller kreket (en bedre betegnelse) gjorde med deg. Jeg vet ikke om du klarte å anmelde ham, men håper ihvertfall at din kjæreste har brutt all kontakt, og at du slipper å se han som gjorde det.

I "uten nick i kveld" sitt tilfelle er det jo klart at hun heller ikke likte det, ellers ville hun jo ikke skrevet her. Jeg tror man skal kjenne partneren svært godt før man "forsøker" noe slikt, fordi det gir nok en veldig stor følelse av å bli fratatt kontroll.

Ønsker deg alt godt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det du beskriver kan per deifisjon betegnes som uaktsom voldtekt. Overgriper kan domfelles for uaktsom voldtekt hvis han forstår at det er fare for at offeret ikke samtykker, og likevel utfører handlingen.

Hun sa ja ved alteret. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa.... Vet om noen tilfeller der mannfolk har våknet av å bli avsugd, uten å vite om det eller ha samtykket til det !

Da er det vel voldtekt det og, om ikkje mannen liker det da, vel å merke ?????!!!!!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daisy,

Trist å lese hva "kameraten" eller kreket (en bedre betegnelse) gjorde med deg. Jeg vet ikke om du klarte å anmelde ham, men håper ihvertfall at din kjæreste har brutt all kontakt, og at du slipper å se han som gjorde det.

I "uten nick i kveld" sitt tilfelle er det jo klart at hun heller ikke likte det, ellers ville hun jo ikke skrevet her. Jeg tror man skal kjenne partneren svært godt før man "forsøker" noe slikt, fordi det gir nok en veldig stor følelse av å bli fratatt kontroll.

Ønsker deg alt godt!

Med vennlig hilsen

Joda, går bra med meg. Anmeldte ikke. Men både jeg og kjæresten har brutt all kontakt med han. Vi fortalte det også til kjæresten hans (som er en venninne). Han har ikke sluppet unna sånn uten videre, men jeg skulle nok ha anmeldt. Tenker ikke så mye på det i grunn. Siden jeg aldri ser han heller. Har snakket med han en gang, da han prøvde å si unnskyld. Greit at han gjorde det, men jeg aksepterte ikke unnskyldningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...