Vhanja Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden stjernestøv skrev (22 minutter siden): ja det er jo det jeg får opp så jeg skjønner ikke at det er noe negativt og chatgpt sier de skal ikke utrydde befolkningen, den sier det er feil informasjon. Du må ikke høre på slike konspifolk, de er gærne. Sorry, men jeg klarer ikke være diplomatisk når det gjelder slikt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Vhanja skrev (1 minutt siden): Du må ikke høre på slike konspifolk, de er gærne. Sorry, men jeg klarer ikke være diplomatisk når det gjelder slikt. Ja mannen er galen for at jeg hører på han og spør hvorfor jeg gjør det for han er jo gal, men innimellom har han noen gode poenger og er spot on med det jeg tror på. Men når han skriker og banner som i går mister jeg jo litt troen selv om jeg kan forstå at han er frustrert fra sitt ståsted, han vil redde verden og ingen gjør som han sier. Mange har kalt han narsissist men han har lest om alt mulig og sier han vet best og er mye smartere enn alle andre. 0 Siter
Vhanja Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden stjernestøv skrev (Akkurat nå): Ja mannen er galen for at jeg hører på han og spør hvorfor jeg gjør det for han er jo gal, men innimellom har han noen gode poenger og er spot on med det jeg tror på. Men når han skriker og banner som i går mister jeg jo litt troen selv om jeg kan forstå at han er frustrert fra sitt ståsted, han vil redde verden og ingen gjør som han sier. Mange har kalt han narsissist men han har lest om alt mulig og sier han vet best og er mye smartere enn alle andre. Det alene er nok til å ikke høre på ham. Hadde noen sagt noe slikt så hadde de mistet all troverdighet hos meg, uansett hva de sto for eller hva de pratet om. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden laban skrev (1 time siden): Så det trengs flere arbeidsføre skattebetalere for en periode. Dette gir ingen mening, for en stadig større del av realverdiskapningen gjøres av maskiner. 0 Siter
Grendel Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden laban skrev (1 time siden): Joda, krig og katastrofer tar liv. Men folketallet går ikke ned totalt sett. Hun bekymret seg over at jeg og de andre grusomme gamlingene i eldrebølgen kommer til å velte velferdsstaten. Så det trengs flere arbeidsføre skattebetalere for en periode. Denne ubalansen vil finnes i mange land i årene som kommer, men den er ingen generell trussel mot befolkningen på jorden. Det er ikke for en periode. Det er ikke en bølge som vil gå over. Hvis fødselstall ene holder seg lave så blir det en permanent tilstand med mye større andel eldre enn i dag. Behovet for folk i helse og omsorg vil kanskje dobles. Hvis vi bryr oss om de eldre kan vi ikke bare ignorere denne utfordringen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Vhanja skrev (1 minutt siden): Det alene er nok til å ikke høre på ham. Hadde noen sagt noe slikt så hadde de mistet all troverdighet hos meg, uansett hva de sto for eller hva de pratet om. Ja han sier han snakker til oss på barnehagenivå for han har så masse kunnskap men har nå lest mange bøker jeg og, forsto veldig godt når han snakket om rot chakraet og at alle er ett. Da ble jeg glad for det var spot on men så kjefter han igjen dagen etter. 0 Siter
Vhanja Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden stjernestøv skrev (2 minutter siden): Ja han sier han snakker til oss på barnehagenivå for han har så masse kunnskap men har nå lest mange bøker jeg og, forsto veldig godt når han snakket om rot chakraet og at alle er ett. Da ble jeg glad for det var spot on men så kjefter han igjen dagen etter. Hvorfor i alle dager hører du på en som oppfører seg slik? Som anser deg som barnehagebarn? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Vhanja skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager hører du på en som oppfører seg slik? Som anser deg som barnehagebarn? Hehe ja si det, han er flink til å opphøye seg selv. Jeg kommenterer nesten ikke, skrev en gang jeg kjente meg igjen i sønnen som er schizofren. Tror han ga meg opp da jeg skrev jeg tok medisiner men han har ikke blokkert meg. 0 Siter
påskelilje Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden stjernestøv skrev (1 minutt siden): Hehe ja si det, han er flink til å opphøye seg selv. Jeg kommenterer nesten ikke, skrev en gang jeg kjente meg igjen i sønnen som er schizofren. Tror han ga meg opp da jeg skrev jeg tok medisiner men han har ikke blokkert meg. Hvem er denne guruen, som du lytter til? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden påskelilje skrev (1 minutt siden): Hvem er denne guruen, som du lytter til? Hope LoveJoy på FB, bare hør selv hvis du vil. 0 Siter
laban Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (1 time siden): Dette gir ingen mening, for en stadig større del av realverdiskapningen gjøres av maskiner. Jeg tror det var det Erna mente, det var det sitatet handlet om. 0 Siter
Grendel Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (3 timer siden): Ja det er sant, alltid krig og elendighet. Kan vi ikke bare leve i fred alle sammen? Forstår ikke at ikke det går og det er skremmende. Jeg er helt enig. Jeg må gå an å leve i fred. Det er det enkelte i verden. 0 Siter
laban Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Grendel skrev (1 time siden): Det er ikke for en periode. Det er ikke en bølge som vil gå over. Hvis fødselstall ene holder seg lave så blir det en permanent tilstand med mye større andel eldre enn i dag. Behovet for folk i helse og omsorg vil kanskje dobles. Hvis vi bryr oss om de eldre kan vi ikke bare ignorere denne utfordringen. Jeg mente ikke at det bør ignoreres. Jeg prøvde å utdype hva Erna mente, samtidig som det ikke er noen reell fare for at verdens befolkning synker. Det ble sikkert litt unyansert. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Grendel skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig. Jeg må gå an å leve i fred. Det er det enkelte i verden. Ja skulle tro det var enkelt så kanskje vanlige folk burde styrt verden. 0 Siter
Grendel Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden stjernestøv skrev (2 timer siden): Å gjør det ikke? Ok. Så det at så så mange prosent av jordens befolkning skal utryddes er bare tull? Virker som i usa dreper de tilfeldige folk også, er det for å fremprovosere et opprør så de kan drepe enda flere? Er det ikke mange som dør da? Syns det dør mange bare her jeg bor jeg. Ja, det er bare tull at eliten ønsker å redusere jordens befolkning. Før var det mange politikere som ville begrense antall barn fordi det var enorm befolkningsvekst. Nå er det mange som vil at vi skal ha flere barn fordi befolkningen ligger an til å synke litt vel fort. Begge deler er bare tilpasning til ulike virkeligheter. Ingen skummelt agenda. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 59 minutter siden Forfatter Skrevet 59 minutter siden Grendel skrev (1 minutt siden): Ja, det er bare tull at eliten ønsker å redusere jordens befolkning. Før var det mange politikere som ville begrense antall barn fordi det var enorm befolkningsvekst. Nå er det mange som vil at vi skal ha flere barn fordi befolkningen ligger an til å synke litt vel fort. Begge deler er bare tilpasning til ulike virkeligheter. Ingen skummelt agenda. Ok, nei det er vel ingen skummel agenda. 0 Siter
nachnoo Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden Da hadde i det minste verden det fint mens det sto på 😀 0 Siter
stjernestøv Skrevet 27 minutter siden Forfatter Skrevet 27 minutter siden nachnoo skrev (4 minutter siden): Da hadde i det minste verden det fint mens det sto på 😀 Hele verden har vel ikke hatt det fint? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.