nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden I-land kan øke fødselsraten. Men u-land trenger absolutt å redusere befolkningen i betydelig grad. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke den beste verden å sette barn inn i. Der sa du det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden nachnoo skrev (5 minutter siden): I-land kan øke fødselsraten. Men u-land trenger absolutt å redusere befolkningen i betydelig grad. Ja hvorfor får de så mange barn i U-land? Hadde aldri fått barn der, det tenkte jeg på når jeg var barn og...hvorfor de fikk barn der. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden 24 minutes ago, stjernestøv said: Ja hvorfor får de så mange barn i U-land? Hadde aldri fått barn der, det tenkte jeg på når jeg var barn og...hvorfor de fikk barn der. Når mange barn dør tidlig, får familier flere barn for å sikre at noen overlever til voksen alder. Barna er foreldrenes eneste trygghet når de blir gamle. Anonymkode: ae6cc...b07 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden 35 minutes ago, AnonymBruker said: På et vis så må jo livet bare få gå sin gang. Synker fødselstallene, så synker de. Det er ikke den beste verden å sette barn inn i. Altså, politikerne må jo tilrettelegge for familier å få barn, sånn innenfor rimelighetens grenser, men det gjør de jo allerede, her I landet i hvert fall. Er litt fatalistisk kanskje, men det er ikke sånn at all utvikling kan styres, alltid. Anonymkode: 4ab5d...c48 Når kvinner også skal gjøre karriere og jobbe 100% er det få som orker å få tre eller flere barn. Anonymkode: ae6cc...b07 0 Siter
psykedeliker Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden laban skrev (2 timer siden): Jeg tror det var det Erna mente, det var det sitatet handlet om. Jeg tolker ikke sitatet på den måten. Jeg tolker det som et utslag av Kremmer-Høires ønske om å opprettholde samfunnsløgnen om at all sysselsetting er synonymt med realverdiskapning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden 13 minutes ago, psykedeliker said: Jeg tolker ikke sitatet på den måten. Jeg tolker det som et utslag av Kremmer-Høires ønske om å opprettholde samfunnsløgnen om at all sysselsetting er synonymt med realverdiskapning. Ledighet er roten til alt ondt. Anonymkode: ae6cc...b07 0 Siter
psykedeliker Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ledighet er roten til alt ondt. Jeg skjønner at du tilhører Kremmer-Høire, men du kan snakke for deg selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.