Gå til innhold

Noen som vet hvorfor kronprinsesse Mette-Marit hadde omfattende kontakt med Jeffrey Epstein?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

På tide å skifte fokus over til maktmenneskene og ikke på ei naiv dame fra Sørlandet. Ja, ser at noen av dere er enig :)

Helt enig. Vi må vise forståelse og unne en naiv sjel og ha flørtet med en pedofil overgriper. 

Anonymkode: 5e466...62e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ikke lyst ut for kongehuset og dets fremtid. Undersøkelser viser at unge voksne er langt mer skeptiske enn de eldre, og selv svorne monarkister uttrykker skepsis nå.

Anonymkode: 43434...6f4

Skrevet

Det var betimelig med meldingen fra kongehuset og Mette Marit nå. Jeg har full forståelse for at hun ikke er i stand til å stå fram for offentligheten med dette ennå. Hun er alvorlig syk, det er generelt sett en krevende tid for familien nå.

Jeg så innslaget der kronprinsen talte til pressen på vei ut fra en samisk barnehage. Han imponerer meg. Dette er også åpenbart en stor belastning for han, både som ektemann, far og kronprins. Jeg er glad for at jeg ikke har fått mine livskriser slynget ut i offentligheten slik.

Når det gjelder prinsessen, forstår jeg at hun har et ønske om å "ta et oppgjør" med pressen og støtte sine nærmeste. Men jeg synes ikke hun gjorde det på en veldig elegant måte. Egentlig litt skuffende, i form og innhold, basert på mitt positive inntrykk av henne. 

Når alt dette er sagt, er det ingen tvil om at det er alvorlig det som har kommet fram om kronprinsessens kontakt med Epstein, og dette bør absolutt ikke bli feid under teppet, selv om man roer ned presset mot henne og kongehuset nå. Det er ikke bra for noen at det tast hastige beslutninger om viktige spørsmål i den opphetede situasjonen som er nå, hva enten det skulle være om titler skal beholdes eller ekteskap bevares. Det beste kongen kan gjøre for monarkiets fremtid nå, er å holde seg i live lengst mulig.

Og så til dette med TJ og R-L: Jeg hadde også oppfattet denne tråden som det som overskriften gjelder, altså en tråd om MM. Derfor finner jeg det underlig at noen trekker fram at ikke alle har kommet med sin fordømmelse av disse to i denne tråden  (og ev også MJ). Men sakene om dem fremstår som atskillig verre enn den med MM. Håper det blir en nøye granskning av dem. Det lukter korrupsjon (og skatteunndragelse?) lang vei. 

Skrevet
morsan skrev (23 minutter siden):

Jeg så innslaget der kronprinsen talte til pressen på vei ut fra en samisk barnehage. Han imponerer meg.

Meg også. Han virker så sindig og klok, varm og sterk, selv i en slik situasjon som dette hvor det presses og stormer fra alle kanter. 

Skrevet

Kronprinsessen valgte å avslutte kontakten med Epstein i 2013, blant annet fordi hun opplevde at Epstein prøvde å bruke forbindelsen han hadde hatt med Kronprinsessen overfor andre personer

Ja, tenk det gjorde han. Som jeg skrev tidligere i tråden (med referanse til Jagland og diplomatene): 

laban skrev (På 4.2.2026 den 8.42):

Ingen med fornuften i behold ønsker vel å komme i en situasjon der man skylder en eksentrisk amerikansk riking en lyssky gjentjeneste? Selv om man kanskje ikke tror at det handler om ekle forbrytere, er det jo omtrent garantert at slike folk har gått over diverse grenser for å skaffe seg disse enorme formuene. Da er det ikke ufarlig å være vedkommendes gode venn i Europa/Skandinavia/Norge den dagen noe ikke går helt på skinner.

Jeg er fordomsfull nok til å tro at alle ekstremt rike amerikanere med et enormt stort nettverk, før eller senere vil prøve å bruke disse  forbindelsene til noe mer enn hyggelig sosialt samvær, dersom de selv har nytte av det. 

De som tror noe annet, har lest/sett for lite krim.

Og amerikanere forstår ikke så mye av forskjellen på "kongelig" og annen status av typen "rik kjendis med innflytelse", det har vi jo sett med all ønskelig tydelighet via en viss sjaman. (Hvem har fått ham til å holde kjeft i det siste, forresten - har de dopet ham ned?)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

Mette-Marit med beklagelse: "Beklager at jeg ikke forstod tidlig nok hva slags menneske han var." Hun og de fortsetter med løgnene. Hun skulle skamme seg.

I tillegg: "Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være.".

Og folk sluker det rått og svarer med hjerte-emojier. Jeg har gitt opp å forstå meg på nordmenn. Verdens mest naive og lettlurte folk.

Anonymkode: baf36...06b

AnonymBruker
Skrevet

– Dette er likevel ikke godt nok. Vi har ventet snart en uke. Det er ingen forklaring på hvordan dette kunne skje, bare flere unnskyldninger, sier Nettavisens kongehusekspert Tove Taalesen.

– Det blir en form for ansvarsfraskrivelse fra den institusjonen, som ikke passer seg. De må komme med svar på hva det er som har gått galt der inne også, for dette – kronprinsessen er bare første dominobrikke, sier Kongehusekspert i TV 2, Ole Jørgen Schulsrud.

https://www.nettavisen.no/kjendis/ekspert-reagerer-pa-mette-marits-unnskyldning-sa-alvorlig-at-dette-ikke-holder/s/5-95-2868008 

Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Når det gjelder prinsessen, forstår jeg at hun har et ønske om å "ta et oppgjør" med pressen og støtte sine nærmeste. Men jeg synes ikke hun gjorde det på en veldig elegant måte. Egentlig litt skuffende, i

Spørsmålet nøyaktig hva hun reagerte på. Det kan jo være ting hun har god grunn til å reagere på.

Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Jeg så innslaget der kronprinsen talte til pressen på vei ut fra en samisk barnehage. Han imponerer meg.

Helt enig! Det burde pressen fokusere på nå. 

Skrevet
Grendel skrev (17 minutter siden):

Spørsmålet nøyaktig hva hun reagerte på. Det kan jo være ting hun har god grunn til å reagere på.

Vi vet jo ikke om det var mor eller bror eller eventuelt rykter om henne selv eller noe helt annet hun viste til. Jeg sier ikke at jeg mener hun ikke kan ha god grunn til å reagere, men at jeg ikke var så imponert over måten hun gjorde det på. Synes det fremsto ganske slurvete. Og i aller høyeste grad åpen for spekulasjon. 

Men uansett var det unødvendig å ha det som hovedoppslag på Dagsrevyen i går. Såå viktig var det ikke, midt oppe i TJ/R-L-avsløringene. Det viser vel først og fremst hvor selvopptatte pressen er. «Å gid! Noen kritiserer selveste oss!» 

Skrevet (endret)
morsan skrev (34 minutter siden):

Synes det fremsto ganske slurvete.

Det mest slurvete er vel at dette egentlig er/var en lukket Instagram-konto, der hun kan skrive åpent eller kryptisk etter ønske, til de som kjenner henne godt. Men når den likevel har rundt 800 følgere, er den ikke for bare nære personlige venner lenger, og da må hun skrive som når hun uttaler seg offentlig. Dessuten kan innholdet havne i media, og da er sirkuset i gang. 

Endret av laban
Skrevet
laban skrev (39 minutter siden):

Det mest slurvete er vel at dette egentlig er/var en lukket Instagram-konto, der hun kan skrive åpent eller kryptisk etter ønske, til de som kjenner henne godt. Men når den likevel har rundt 800 følgere, er den ikke for bare nære personlige venner lenger, og da må hun skrive som når hun uttaler seg offentlig. Dessuten kan innholdet havne i media, og da er sirkuset i gang. 

Enig i det 

Nicklusheletida
Skrevet
Vendi skrev (3 timer siden):

Meg også. Han virker så sindig og klok, varm og sterk, selv i en slik situasjon som dette hvor det presses og stormer fra alle kanter. 

Helt enig. Vi kunne ikke ha fått en bedre Konge enn Håkon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2026 den 17.40):

Hvordan tolker man dette? Besøkte MM Epstein i 2018?

image.thumb.png.2b60f87a64081dacec3dd876fa1f1e16.png

Her ser det så absolutt ut til at Mette og Epstein fortsatt hadde kontakt - i 2018.

I uttalelsen Slottet kom med i går står det at den skriftlige kontakten mellom disse to opphørte i 2014.

Her tar man nok høyde for hva som kan komme. Nå er det mer enn nok som det er, men kommer det fram dokumentasjon som viser at kontakten fortsatte også etter 2014, er det nok spikeren i kista.

Skrevet

Det eneste Håkon imponerer med er tåkesvar. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2026 den 19.00):

Dette var dine egne tanker og ikke noe du har hørt ;)

Man trenger ikke være psykiater for å ha hørt slike tanker - og mye verre ting - fra andre.

Thebutterfly
Skrevet (endret)

Jeg synes synd på Mette Marit, og de andre i familien. Synd det må skrives så mye om henne offentlig på denne måten.  Nå kjenner jeg ikke til saken.  Har ikke orket å fulgt med. Men det er nok ikke lett å være kongelig.  Mye rykter og spekulasjoner?

Endret av Thebutterfly
slabbedask
Skrevet
50 minutes ago, Thebutterfly said:

Jeg synes synd på Mette Marit, og de andre i familien. Synd det må skrives så mye om henne offentlig på denne måten.  Nå kjenner jeg ikke til saken.  Har ikke orket å fulgt med. Men det er nok ikke lett å være kongelig.  Mye rykter og spekulasjoner?

Du bør kanskje begynne å følge med på nyhetene da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...