Gå til innhold

Hvor ofte er du med venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvem tar initiativet? Når var sist? 

Anonymkode: 7738d...b41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag på Dol og Reddit.

Anonymkode: 71f0b...ae3

Skrevet

En gang eller to i måneden. Regner dem som nære venner, men tiden og kreftene strekker ikke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper svar på alle 3 spm. 

Skrevet

Sjeldent. Har ikke venner i byen min, så det blir et par ganger i året når min venninne er i byen. 

Skrevet

2-3 gang per måned. Stort sett andre part som tar initiativ. Ikke det at jeg ikke vil henge med venner men har sjeldent overskudd til det å da blir det bare negativt.

AnonymBruker
Skrevet

1 gang per 14.dag.  Vennen min tar iniativ. Sist gang var for 2 uker siden.

Anonymkode: 6936f...423

påskelilje
Skrevet (endret)

Ikke så ofte vi treffes fysisk, men jeg melder ofte (dvs flere ganger i uka) med min nærmeste venninne.  Vi var sammen en hel kveld forrige mandag, da var det vel rundt en måned siden sist. Hun tok forresten initiativ til et treff i helga som var, men da kunne jeg ikke. Ei annen venninne hadde jeg en lang telefonprat med i forrige uke. Vi to treffes 2-3 ganger i året.

Mannen og jeg hadde besøk av to par en lørdagskveld i midten av januar. Vi skal på hyttetur med noen andre venner i midten av februar en helg.

Så kanskje vi er sammen med venner som par en gang i måneden, og så treffer jeg ei venninne 1-2 ganger i måneden? Jeg treffer jo folk i forbindelse med ulike ting på jobb, i kirka/koret, og familiebesøk også, men dette er utenom det.

Initiativene kommer likt fordelt fra meg og fra andre, tror jeg.

Endret av påskelilje
Skrevet

Dette varierer, men det skjer ikke ukentlig at jeg har treff eller opplegg med venner, men iallfall mer enn én gang i måneden. Det blir til at mye av fritiden brukes med/til familie, både vår samlede flokk med voksne barn og med våre søsken. Og så har det også de siste årene vært stadig økende omsorgsoppgaver overfor generasjonen over oss ❤️ 

Mht initiativ føler jeg definitivt at jeg er den som oftest tar det, i mange sammenhenger, og jeg får ofte ros fra venner for at jeg er så «flink» til å ta initiativ. Uten det, blir det jo lite treff. Det er helt ok for meg å gjøre det. Men innimellom skulle jeg ønske det var litt jevnere fordelt. Fordelen med å ta initiativ selv er jo, foruten at det blir gjort, er at man lettere kan sette premissene for hvor og når. 

Utover fysiske treff har jeg jevnlig kontakt med flere venner i chat (herunder grupper), snap osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke venner jeg. 

Anonymkode: 1e1c3...07d

Nicklusheletida
Skrevet

Nå er det kjempelenge siden. Har ikke truffet noen siden før jul. Før jul var det mye, men ingen ting i januar. Kun messengerkontakt hvor vi har avtalt treff. 

Skrevet (endret)

Treffer stort sett venninner hver helg, enten på tur på dagtid eller besøk/ut på kveldstid. I mellom på hverdagskvelder også, men ikke hver uke, synes det blir litt mye i tillegg til jobb og trening

Endret av Ekstra
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Håper svar på alle 3 spm. 

Vi er fire stykker som møtes jevnlig hjemme hos hverandre. Vi har aldri helt klart å få et rulleringssystem så det er ofte den som synes det er lenge siden vi har vært hos henne som legger ut en melding på messenger. Vi møtes ca en gang i måneden. Sammen med mennene ca 2-3 ganger i året.

Jeg møter også noen venninner en til en. Eller sammen med barna. Maks en gang i måneden. Da jeg var som sykeste var det alltid hun som tok initiativ, men nå hender det at jeg også tar kontakt.

Skrevet

I travle perioder kan det gå en stund mellom hver gang, men da prøver jeg å klemme inn en lunsj eller et kort treff rett etter jobb med et par av dem som jobber i byen. Som regel ser jeg en eller flere av dem nærmest ukentlig.

Sist jeg (vi) møtte mine venninner (og deres menn) var på middag hjemme hos det ene paret nå i helgen.

I overimorgen skal jeg trene med en av dem jeg var på middag med i helgen, og dagen etter skal jeg på teater med samme venninne. Til helgen skal jeg på runddag hos en annen venninne, og der treffer jeg mange andre venninner. 

Skrevet

Jeg er litt bekymret over at folk på jobben er en så stor del av det sosiale livet mitt. Enten det er trening, musikk eller annet så er det ulike folk fra jobben. Det dekker der sosiale behovet mitt i dag.

Jeg har én person jeg vil kalle en nær venn som jeg snakker om nesten alt med. Han møter jeg kanske 3x i året. Og så er det et større antall bekjente via hobby som jeg ikke møter utenom.

Det er bra, men jeg må passe på før jeg blir pensjonist. Det handler om å ta litt initiativ.

psykedeliker
Skrevet

Det varierer, alt etter hvor mye tid og overskudd vi har.

påskelilje
Skrevet
Grendel skrev (På 3.2.2026 den 8.41):

Jeg er litt bekymret over at folk på jobben er en så stor del av det sosiale livet mitt. Enten det er trening, musikk eller annet så er det ulike folk fra jobben. Det dekker der sosiale behovet mitt i dag.

Jeg har én person jeg vil kalle en nær venn som jeg snakker om nesten alt med. Han møter jeg kanske 3x i året. Og så er det et større antall bekjente via hobby som jeg ikke møter utenom.

Det er bra, men jeg må passe på før jeg blir pensjonist. Det handler om å ta litt initiativ.

Det er jo fint å ha nært forhold til noen kollegaer. Jeg har selv ei god venninne på jobb. Og pensjonistlivet er det vel mange år til, både for deg og for meg?

Men sikkert litt lurt å være bevisst på det. Mannen min har ikke egne kamerater, utenom parvenner vi har sammen og folk han treffer via jobb. Jeg har prøvd i mange år å oppmuntre ham til å starte med en hobby, sånn at han får et eget nettverk, men han har ikke gjort det, og nå vil jeg ikke mase om det lenger, han har mye å bruke tida si på likevel. Bra du har hobby selv da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...