Gå til innhold

Marius Borg Høiby pågrepet igjen, siktet for kroppskrenkelse, trusler med kniv og brudd på besøksforbud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.aftenposten.no/norge/i/0p4lgB/paagrepet-av-politiet-vil-varetektsfengsle-marius-borg-hoeiby

Marius Borg Høiby vil bli fremstilt mandag ettermiddag. Han er siktet for trusler med kniv og kroppskrenkelse.

Høiby ble pågrepet søndag kveld, siktet for kroppskrenkelse, trusler med kniv og brudd på besøksforbud. Dette skjedde i helgen, sier politiet til Aftenposten.

Han er begjært fengslet i fire uker på grunn av gjentagelsesfare, opplyser politiet i en pressemelding.

Anonymkode: 21f1d...106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo helt vill. Samme type som eksen min. De blir ikke noe bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil ingen ende ta med både han og moren. 

Anonymkode: f1a3a...ba3

Skrevet

Helt utrolig at han klarer å bryte besøksforbud på toppen av alt annet. Det er jo nettopp det besøksforbudet er der for – å beskytte offeret. Og så gir han fullstendig blaffen.

Trusler med kniv er alvorlig. Dette er ikke lenger bare en fyr som trenger hjelp med sinnet sitt – dette er en som utgjør en reell fare for mennesker rundt seg. Bra politiet begjærer varetekt.

Og for de som lurer: Nei, dette er ikke noe som "går over" med terapi og gode forsetter. Mønsteret er krystallklart nå. Gjentatte voldshendelser, brudd på rettens pålegg, og stadig nye ofre. På et tidspunkt må konsekvensene bli reelle.

Ikkeanonymnok
Skrevet

Nå må de bare sperre dritten inne.

Skrevet
7 minutes ago, Ikkeanonymnok said:

Nå må de bare sperre dritten inne.

Nordmenn vil ikke ha kriminelle i fengsel, de bryr seg så mye om "menneskerettighetene" til kriminelle at de heller vil ha lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd.

Var nylig en person som ble slått ned på tbanen fordi han ba noen dempe musikken, alt fanget på video, og gjerningsmannen er kjent med navn og bosted, saken var oppklart fra første sekund, så alt en trengte var å dra innom og hente han og bure han inne noen år/på livstid. Hva skjedde, henlagt med en gang 😅 Og hva ville skjedd om de ikke henla saken, jo han ville fått en bitte liten ubetydelig straff. Så det er tap-tap uansett i norsk rettsvesen. men hva med selvforsvar, nope det er i praksis forbudt og alle verktøy en trenger for selvforsvar er også forbudt å inneha i Norge. 

Jeg vil ALDRI forstå dere etniske nordmenn, dere er en annen menneskeart en meg, tror jeg. Alle snakker om at det bare finnes 1 menneskerase og vitenskapen har bevist det, men jeg føler det må være minst 3 🧐

Anonymkode: 60df5...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil ALDRI forstå dere etniske nordmenn, dere er en annen menneskeart en meg, tror jeg. Alle snakker om at det bare finnes 1 menneskerase og vitenskapen har bevist det, men jeg føler det må være minst 3 🧐

Her bruker du begrepet etniske nordmenn som synonymt med rase.  Jeg vet ikke hvilken rase eller etnisitet du tilhører, eller vil du heller kalle det menneskeart?  Jeg er litt usikker på om jeg er etnisk norsk, men jeg er i hvert fall samme menneskeart og menneskerase og andre nordmenn.

Skrevet
1 minute ago, Frigg said:

jeg er i hvert fall samme menneskeart og menneskerase og andre nordmenn.

Ok, la meg omformulere. Dere mennesker, er så rare/uforståelige, at jeg ikke ønsker samme klassifisering som dere. Kall meg et dyr eller andre ting (samme for meg), men jeg nekter å plasseres i samme bås som dette tullet dere medlemmer i menneskearten holder på med. Folk kan velge kjønn nå, da får jeg vel lov til å velge å ikke være et menneske :) 

Skrevet

Hjelpes, så skadet den personen må være. En begynner å skimte konturene av hvordan oppveksten på Skaugum må ha vært.

Anonymkode: 0eca4...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nordmenn vil ikke ha kriminelle i fengsel, de bryr seg så mye om "menneskerettighetene" til kriminelle at de heller vil ha lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd.

Var nylig en person som ble slått ned på tbanen fordi han ba noen dempe musikken, alt fanget på video, og gjerningsmannen er kjent med navn og bosted, saken var oppklart fra første sekund, så alt en trengte var å dra innom og hente han og bure han inne noen år/på livstid. Hva skjedde, henlagt med en gang 😅 Og hva ville skjedd om de ikke henla saken, jo han ville fått en bitte liten ubetydelig straff. Så det er tap-tap uansett i norsk rettsvesen. men hva med selvforsvar, nope det er i praksis forbudt og alle verktøy en trenger for selvforsvar er også forbudt å inneha i Norge. 

Nå viser jo forskning at lange straffer ikke har forebyggende effekt. Det som derimot har forebyggende effekt er risikoen for å bli tatt for det og at det får konsekvenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...