AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar https://www.aftenposten.no/norge/i/0p4lgB/paagrepet-av-politiet-vil-varetektsfengsle-marius-borg-hoeiby Marius Borg Høiby vil bli fremstilt mandag ettermiddag. Han er siktet for trusler med kniv og kroppskrenkelse. Høiby ble pågrepet søndag kveld, siktet for kroppskrenkelse, trusler med kniv og brudd på besøksforbud. Dette skjedde i helgen, sier politiet til Aftenposten. Han er begjært fengslet i fire uker på grunn av gjentagelsesfare, opplyser politiet i en pressemelding. Anonymkode: 21f1d...106 0 Siter
Glitter Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Han er jo helt vill. Samme type som eksen min. De blir ikke noe bedre. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Det vil ingen ende ta med både han og moren. Anonymkode: f1a3a...ba3 2 Siter
Nestegang Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Helt utrolig at han klarer å bryte besøksforbud på toppen av alt annet. Det er jo nettopp det besøksforbudet er der for – å beskytte offeret. Og så gir han fullstendig blaffen. Trusler med kniv er alvorlig. Dette er ikke lenger bare en fyr som trenger hjelp med sinnet sitt – dette er en som utgjør en reell fare for mennesker rundt seg. Bra politiet begjærer varetekt. Og for de som lurer: Nei, dette er ikke noe som "går over" med terapi og gode forsetter. Mønsteret er krystallklart nå. Gjentatte voldshendelser, brudd på rettens pålegg, og stadig nye ofre. På et tidspunkt må konsekvensene bli reelle. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar 7 minutes ago, Ikkeanonymnok said: Nå må de bare sperre dritten inne. Nordmenn vil ikke ha kriminelle i fengsel, de bryr seg så mye om "menneskerettighetene" til kriminelle at de heller vil ha lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd. Var nylig en person som ble slått ned på tbanen fordi han ba noen dempe musikken, alt fanget på video, og gjerningsmannen er kjent med navn og bosted, saken var oppklart fra første sekund, så alt en trengte var å dra innom og hente han og bure han inne noen år/på livstid. Hva skjedde, henlagt med en gang 😅 Og hva ville skjedd om de ikke henla saken, jo han ville fått en bitte liten ubetydelig straff. Så det er tap-tap uansett i norsk rettsvesen. men hva med selvforsvar, nope det er i praksis forbudt og alle verktøy en trenger for selvforsvar er også forbudt å inneha i Norge. Jeg vil ALDRI forstå dere etniske nordmenn, dere er en annen menneskeart en meg, tror jeg. Alle snakker om at det bare finnes 1 menneskerase og vitenskapen har bevist det, men jeg føler det må være minst 3 🧐 Anonymkode: 60df5...b89 0 Siter
Frigg Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil ALDRI forstå dere etniske nordmenn, dere er en annen menneskeart en meg, tror jeg. Alle snakker om at det bare finnes 1 menneskerase og vitenskapen har bevist det, men jeg føler det må være minst 3 🧐 Her bruker du begrepet etniske nordmenn som synonymt med rase. Jeg vet ikke hvilken rase eller etnisitet du tilhører, eller vil du heller kalle det menneskeart? Jeg er litt usikker på om jeg er etnisk norsk, men jeg er i hvert fall samme menneskeart og menneskerase og andre nordmenn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar 1 minute ago, Frigg said: jeg er i hvert fall samme menneskeart og menneskerase og andre nordmenn. Ok, la meg omformulere. Dere mennesker, er så rare/uforståelige, at jeg ikke ønsker samme klassifisering som dere. Kall meg et dyr eller andre ting (samme for meg), men jeg nekter å plasseres i samme bås som dette tullet dere medlemmer i menneskearten holder på med. Folk kan velge kjønn nå, da får jeg vel lov til å velge å ikke være et menneske Anonymkode: 60df5...b89 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Hjelpes, så skadet den personen må være. En begynner å skimte konturene av hvordan oppveksten på Skaugum må ha vært. Anonymkode: 0eca4...229 0 Siter
Everybody Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nordmenn vil ikke ha kriminelle i fengsel, de bryr seg så mye om "menneskerettighetene" til kriminelle at de heller vil ha lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd. Var nylig en person som ble slått ned på tbanen fordi han ba noen dempe musikken, alt fanget på video, og gjerningsmannen er kjent med navn og bosted, saken var oppklart fra første sekund, så alt en trengte var å dra innom og hente han og bure han inne noen år/på livstid. Hva skjedde, henlagt med en gang 😅 Og hva ville skjedd om de ikke henla saken, jo han ville fått en bitte liten ubetydelig straff. Så det er tap-tap uansett i norsk rettsvesen. men hva med selvforsvar, nope det er i praksis forbudt og alle verktøy en trenger for selvforsvar er også forbudt å inneha i Norge. Jeg vil ALDRI forstå dere etniske nordmenn, dere er en annen menneskeart en meg, tror jeg. Alle snakker om at det bare finnes 1 menneskerase og vitenskapen har bevist det, men jeg føler det må være minst 3 🧐 Anonymkode: 60df5...b89 Nå viser jo forskning at lange straffer ikke har forebyggende effekt. Det som derimot har forebyggende effekt er risikoen for å bli tatt for det og at det får konsekvenser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Everybody skrev (35 minutter siden): Nå viser jo forskning at lange straffer ikke har forebyggende effekt. Det som derimot har forebyggende effekt er risikoen for å bli tatt for det og at det får konsekvenser. Straff virker forebyggende på den mest håndfaste måten som finnes: Når den kriminelle sitter bak lås og slå, kan han ganske enkelt ikke fortsette å begå nye lovbrudd ute i samfunnet. Anonymkode: 6c7de...382 1 Siter
Everybody Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Straff virker forebyggende på den mest håndfaste måten som finnes: Når den kriminelle sitter bak lås og slå, kan han ganske enkelt ikke fortsette å begå nye lovbrudd ute i samfunnet. Anonymkode: 6c7de...382 Det du beskriver er inkapasitering, ikke forebygging. Ja, en person begår ikke nye lovbrudd ute i samfunnet mens han sitter inne. Forskningen på kriminalitet handler derimot om total kriminalitet over tid, og der viser studier at lange straffer har liten eller ingen preventiv effekt sammenlignet med høy oppdagelsesrisiko og raske, forutsigbare reaksjoner. I tillegg viser forskning at lange fengselsstraffer ofte øker tilbakefall etter løslatelse, slik at nettoeffekten kan bli mer kriminalitet, ikke mindre. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Høiby varetektsfengsles i fire uker https://www.nettavisen.no/nyheter/retten-har-besluttet-fengslingssporsmalet-mot-hoiby/s/5-95-2858657 Én av Høibys forsvarere, Petar Sekulic, gir en kort kommentar til Nettavisen etter at Høiby ble besluttet fengslet. – Vi tar kjennelsen til etterretning. En anke blir vurdert så snart Høiby og den fornærmede har forklart seg for politiet. Anonymkode: 21f1d...106 1 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Jeg trodde mor Høiby ikke hadde så mye med dette og gjøre. 0 Siter
Grendel Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Jeg er ikke opptatt av lengst mulig straff for de som har brutt loven én gang. Sånne som gir blaffen i alt bare bryter loven om og om igjen må bare låses inne. Hvis han ikke har lært nå så lærer han aldri. Jeg tror det er en medfødt pf. Det finnes ikke så dårlig oppdragelse at noen blir sånn. 1 Siter
Sokk Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Jeg håper det skal gjøres en rettspsykiatrisk vurdering, det hadde vært interessant å høre på. Men den gjentatte kriminaliteten og at han gir blaffen i konsekvenser og andre mennesker sier sitt uansett. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Jeg finner ikke ord. Det er ikke noe håp, ser det ut til. Synes så synd på Håkon , Sonja og Harald. 4 Siter
påskelilje Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar Nicklusheletida skrev (11 minutter siden): Jeg finner ikke ord. Det er ikke noe håp, ser det ut til. Synes så synd på Håkon , Sonja og Harald. Ja, det er helt fryktelig trist 😥 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 2. februar Skrevet 2. februar (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nordmenn vil ikke ha kriminelle i fengsel, de bryr seg så mye om "menneskerettighetene" til kriminelle at de heller vil ha lovbrudd etter lovbrudd etter lovbrudd. Var nylig en person som ble slått ned på tbanen fordi han ba noen dempe musikken, alt fanget på video, og gjerningsmannen er kjent med navn og bosted, saken var oppklart fra første sekund, så alt en trengte var å dra innom og hente han og bure han inne noen år/på livstid. Hva skjedde, henlagt med en gang 😅 Og hva ville skjedd om de ikke henla saken, jo han ville fått en bitte liten ubetydelig straff. Så det er tap-tap uansett i norsk rettsvesen. men hva med selvforsvar, nope det er i praksis forbudt og alle verktøy en trenger for selvforsvar er også forbudt å inneha i Norge. Jeg vil ALDRI forstå dere etniske nordmenn, dere er en annen menneskeart en meg, tror jeg. Alle snakker om at det bare finnes 1 menneskerase og vitenskapen har bevist det, men jeg føler det må være minst 3 🧐 Anonymkode: 60df5...b89 Her generaliserrr du utover det fornuftige. FrP er Norges største parti på meningsmålinger og de er for strengere straffer. Samme med Høyre. Det er de blødende hjerter blant liberalere og sosialister som gråter for de kriminelle. De er ganske timoneanfivende for de er bedre organisert og infiltrert i rettsvesen o.l. Nordmenn flest vil ha strengere straffer. Endret 2. februar av Worriesome Plenty 2 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.