Gå til innhold

To uker med nye briller - uklart syn og svimmelhet

Anbefalte innlegg

Banankaka04
Skrevet

Hei! Jeg håper noen vil dele noen råd med meg🙏

Jeg tok synstest for en mnd. siden, og jeg trengte nye briller. Under testen var jeg ganske nervøs, da jeg har lett for å bli stresset i slike situasjoner. Fordi jeg var så stresset er jeg redd jeg kan ha svart feil på flere av disse «er figur 1 eller figur 2 klarest?»-spørsmålene😟 Jeg så også inn i en maskin som brukes som utgangspunkt for å måle styrke, men er usikker på hvor pålitelig den er.

Jeg har brukt de nye brillene i over to uker, hele dagen hver dag. I starten tenkte jeg det kanskje bare var snakk om tilvenning, men jeg har fortsatt disse problemene:

– Jeg myser veldig ofte og føler meg litt svimmel ved bruk av brillene

– Når jeg står foran et speil, opplever jeg at speilbildet, særlig ansiktet mitt, blir uklart

– Mobilskjermen blir blurry, og det er vanskelig å lese tekst om jeg ikke holder den veldig nær øynene

– Bakken kan se litt rar eller uklar ut når jeg er ute og går

– Noen ting ser uklare og rare ut, mens andre ting nesten ser litt «for klare» ut

Dette begynner å bli plagsomt.

Optiker ga meg en annen type brilleglass enn jeg har hatt før og sa jeg kunne komme tilbake innen tre mnd. og bytte til vanlige glass om jeg ikke trivdes med disse. Jeg husker ikke helt hva slags glass jeg har fått, men mener de skulle hjelpe mot anstrengte øyne og lesing grunnet mye skjermbruk.

Jeg håper problemet bare er typen glass, så det kan løses ved å bytte til vanlige. Samtidig er jeg redd jeg har fått feil styrke og kanskje må testes igjen. Høres dette mest ut som feil glass eller feil styrke? Er det sannsynlig at jeg må testes igjen?

Jeg tar gjerne imot råd til hvordan jeg bør gå frem videre. Jeg synes det er vanskelig å dra tilbake til brillebutikken fordi jeg sliter mye med sosialangst (men må jeg så må jeg), og er redd jeg ikke klarer å forklare problemet for dem. Bare tanken på å måtte ta det opp gjør meg urolig.

Setter pris på råd/erfaringer!

Hilsen 20-åring

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...