nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (5 timer siden): Ikke nødvendigvis, det avhenger av problemstillingene - spesielt når de er komplekse og sammensatte. Jeg skulle ha terapeutiske samtaler for problemstillingene jeg søkte hjelp for, men fikk støttesamtaler for problemstillinger som ikke eksisterte i utgangspunktet. Jeg tror ikke du leste og/eller forsto mitt innlegg. I en terapeutisk samtaleterapi f.eks på 30 timer vil det ofte finnes noen enkelttimer som bærer mer preg av støttesamtaler. Omvendt vil det også i en like lang serie med støtteterapi ofte finnes enkelttimer som er mer lik terapeutisk terapi. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden nachnoo skrev (9 minutter siden): I en terapeutisk samtaleterapi f.eks på 30 timer vil det ofte finnes noen enkelttimer som bærer mer preg av støttesamtaler. Omvendt vil det også i en like lang serie med støtteterapi ofte finnes enkelttimer som er mer lik terapeutisk terapi. Takk for informasjonen, men det er helt feil at jeg skal lese dette på et internettforum mange år etter at jeg trengte å vite det i behandlingssammenheng. Er det en spesiell grunn til at (nye) behandlere tar for gitt at pasienten har fått riktig informasjon i utgangspunktet, og aldri undersøker om pasienten er feilinformert? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.