stjernestøv Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar Jeg har sett på folk som er med i sekter og de blir hjernevasket, jeg har hatt en turbulent oppvekst men ble aldri hjernevasket. Jeg hadde mine engler som passet på meg og ba mye til Gud, hvor hadde jeg der fra tro? Det var ikke et kristent hjem og mine brødre og min mor ble hjernevasket og det visste jeg, jeg mente stort sett det motsatte av det min far mente og ville passe på de andre og forsvare de. Han eide oss og var sjefen men han eide aldri meg for det sørget jeg for, så mitt spørsmål er da var jeg egentlig en sterk person? Eller var det mine psykiske vansker som reddet meg? Jeg har alltid hatt min egen tro og ikke fulgt strømmen, noe jeg tror jeg er født med. Og jeg visste hele tiden at det som foregikk der ikke var rett men ble jo underkuet til å tie, da jeg kom inn i psykiatrien fortalte jeg alt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar stjernestøv skrev (7 minutter siden): Jeg har sett på folk som er med i sekter og de blir hjernevasket, jeg har hatt en turbulent oppvekst men ble aldri hjernevasket. Jeg hadde mine engler som passet på meg og ba mye til Gud, hvor hadde jeg der fra tro? Det var ikke et kristent hjem og mine brødre og min mor ble hjernevasket og det visste jeg, jeg mente stort sett det motsatte av det min far mente og ville passe på de andre og forsvare de. Han eide oss og var sjefen men han eide aldri meg for det sørget jeg for, så mitt spørsmål er da var jeg egentlig en sterk person? Eller var det mine psykiske vansker som reddet meg? Jeg har alltid hatt min egen tro og ikke fulgt strømmen, noe jeg tror jeg er født med. Og jeg visste hele tiden at det som foregikk der ikke var rett men ble jo underkuet til å tie, da jeg kom inn i psykiatrien fortalte jeg alt. Kanskje du bare ble beskyttet pga sykdommen din? Anonymkode: ad11a...7ba 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar Forfatter Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje du bare ble beskyttet pga sykdommen din? Anonymkode: ad11a...7ba Ja har tenkt på det selv så da har den jo gjort noe nytte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar stjernestøv skrev (3 timer siden): Ja har tenkt på det selv så da har den jo gjort noe nytte. Du blir beskyttet pga sykdommen din på DOL også 🙂 Anonymkode: ad11a...7ba 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar Jeg har opplevd hjernevask hele barndommen og ungdoms åra. Kjærlighet var ikke ubetinget. Mor var sånn hun var glad i barna "hvis" og tok det personlig "hvis ikke". De barna hun er mest glad i er de som ble sånn som hun ønsket i tro, de som fulgte alt hun måtte mene og tenke. Anonymkode: 6ab85...78c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar Forfatter Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du blir beskyttet pga sykdommen din på DOL også 🙂 Anonymkode: ad11a...7ba Hva mener du med det? Den forstod jeg ikke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar Forfatter Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har opplevd hjernevask hele barndommen og ungdoms åra. Kjærlighet var ikke ubetinget. Mor var sånn hun var glad i barna "hvis" og tok det personlig "hvis ikke". De barna hun er mest glad i er de som ble sånn som hun ønsket i tro, de som fulgte alt hun måtte mene og tenke. Anonymkode: 6ab85...78c Ja er nok ikke lett det der, kom du deg ut av det? Er sikkert vanskelig å komme seg ut av. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar stjernestøv skrev (5 minutter siden): Ja er nok ikke lett det der, kom du deg ut av det? Er sikkert vanskelig å komme seg ut av. Jeg har en for logisk hjerne er ikke i utgangspunktet bygget som noe bra hjernevask materiale. Så sånn sett var det ikke vanskelig. Men det brukes masse triks i hjernevask som spiller på følelsene. Jeg tror sånne ting fucket meg litt opp, og alltid vite at "den og den" fra menigheten bare var glad i deg og smilte til deg fordi du er medlem. Jeg var altfor selvstendig tenkende. Men tror det er vanskeligere for andre. Mistet selvsagt kontakt med familien. Anonymkode: 6ab85...78c 0 Siter
psykedeliker Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det brukes masse triks i hjernevask som spiller på følelsene. Det er derfor føledamelogikk er helt ubrukelig som verktøy for å håndtere hjernevasking. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar Forfatter Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har en for logisk hjerne er ikke i utgangspunktet bygget som noe bra hjernevask materiale. Så sånn sett var det ikke vanskelig. Men det brukes masse triks i hjernevask som spiller på følelsene. Jeg tror sånne ting fucket meg litt opp, og alltid vite at "den og den" fra menigheten bare var glad i deg og smilte til deg fordi du er medlem. Jeg var altfor selvstendig tenkende. Men tror det er vanskeligere for andre. Mistet selvsagt kontakt med familien. Anonymkode: 6ab85...78c Ok bra du var selvstendig tenkende, ikke alle som er det. I de sektene jeg så på kom noen inn i tjue årene og jeg skjønte ikke at de kunne bli hjernevasket da, verre er det jo når man er født inn i det. Likevel kan man jo tenke selv at noe ikke stemmer med det når det gjør vondt, Guds kjærlighet skal ikke gjøre vondt og undertrykke. profetene er ikke gode i hodet og er bare ute etter makt og penger og ja sex. Du mistet kontakt med familien ja, håper du er ok med det da i dag. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar stjernestøv skrev (1 minutt siden): Ok bra du var selvstendig tenkende, ikke alle som er det. I de sektene jeg så på kom noen inn i tjue årene og jeg skjønte ikke at de kunne bli hjernevasket da, verre er det jo når man er født inn i det. Likevel kan man jo tenke selv at noe ikke stemmer med det når det gjør vondt, Guds kjærlighet skal ikke gjøre vondt og undertrykke. profetene er ikke gode i hodet og er bare ute etter makt og penger og ja sex. Du mistet kontakt med familien ja, håper du er ok med det da i dag. Ikke akkurat. Same old shit... Anonymkode: 6ab85...78c 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. februar Forfatter Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke akkurat. Same old shit... Anonymkode: 6ab85...78c Å det er kjedelig da... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. februar Forfatter Skrevet 6. februar Men hvorfor blir jeg så stressa og tar det til meg når de ikke har det godt? Folk som har gjort så mye galt og ikke tar ansvar for det? Jeg har alltid villet at alle skal ha det godt og å leve i fred med hverandre, men det har jeg aldri hatt kontroll over og jeg har aldri klart å forandre folk selv om jeg har prøvd. må jeg bare tenke at alle er ansvarlige for seg selv? Og at de nå blir ivaretatt av andre? Det var jo egentlig ikke min oppgave å oppdra folk selv om det ansvaret tynger og fremdeles sitter i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.