Gå til innhold

Noen med asperger som vil dele sin erfaring med hvordan diagnosen oppleves?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet (endret)

Jeg holder jo på å forsøke å lære mer om asperger siden jeg har diagnosen (og er litt usikker på om det stemmer). Om det er noen andre her inne med diagnosen hadde jeg satt pris på om du kunne delt din erfaring med hvordan diagnosen oppleves.

Jeg snakket med behandler i dag om en hendelse der jeg etter jeg var ferdig på jobb som er veldig stressende for meg så opplevde jeg skikkelig sterk uvirkelighetsfølelse. Jeg følte jeg kunne høre og føle alt mye sterkere og fikk tilbake ubehag i brystet. Det føltes ut som det var noe fysisk galt med hjernen, og det var så vidt jeg klarte ta bussen hjem og følte at alle så på meg. Det gikk heldigvis over en stund etter at jeg hadde kommet meg hjem og fått tatt truxal. Behandler sa at hun tenkte dette hørtes ut som meltdown men at hun ikke var helt sikker. Så jeg bare lurer, dere med diagnosen er dette noe dere kan kjenne dere igjen i?

En annen ting hun også nevnte var at hun tenkte jeg maskerer mye fordi det ikke viser hvor stresset og urolig jeg er når jeg f.eks er på jobb og at jeg bruker mye krefter på det. Jeg føler ikke at jeg spiller en rolle, men jeg kan definitivt kjenne meg igjen i at jeg både later som jeg er og fremstår mer rolig enn det jeg faktisk er. Regnes det som maskering?

Endret av 𝚂 𝚔 𝚢
  • 𝚂 𝚔 𝚢 endret tittelen til Noen med asperger som vil dele sin erfaring med hvordan diagnosen oppleves?
Videoannonse
Annonse
𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Når jeg har fått forklart meltdown og maskering tidligere har jeg tenkt at det kjenner jeg meg ikke igjen i, men denne gangen ble jeg på en måte forklart det på en måte jeg kunne kjenne meg igjen i.

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt jævlig ut.

Anonymkode: 49e11...12e

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Høres helt jævlig ut.

Anonymkode: 49e11...12e

Du tenker på det med uvirkelighetsfølelsen? Ja, det er ganske kjipt når det står på, men det går jo heldigvis over. Jeg har hørt om folk som har det vedvarende over lengre tid og det er jeg glad jeg slipper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...