stjernestøv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Min far er suicidal men er sengeliggende så han kan ikke ta selvmord, lege skal snakke med han på tirsdag. Enten er han psykotisk ellers er han dement, det har jo vart flere måneder nå uten at de gjør noe. Burde han ikke få ap da for det? Vet demente og får det i noen tilfeller, nå har det gått for langt syns jeg. Han er veldig fortvilet over å ha mistet kontroll over min demente mor, de er på samme sykehjem og de må skjerme henne. Han kjefter og er ufin og kommer med trusler om å skade seg til henne, hun blir veldig stresset av det. Jeg får så vondt av dem begge. 0 Siter
laban Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) stjernestøv skrev (25 minutter siden): Burde han ikke få ap da for det? Legen på sykehjemmet bør kunne foreslå noe som egner seg for å roe ham litt, og som lar seg kombinere med øvrig medisin han får. Ikke tenk for mye på selvmordstruslene, han får jo ikke gjennomført dem når han er sengeliggende. Dere pårørende bør finne en strategi sammen med personalet når det gjelder hvordan han behandler moren din. Hun skal ikke plasseres på rommet hans for å bli skjelt ut, det må han få beskjed om når han har et klart øyeblikk. Jeg tror fortsatt de beste ville være om hun i utgangspunktet besøker ham til en fast tid, og så får hun bare droppe det de gangene dagsformen hennes er for dårlig. Da har de et tydelig svar hvis han maser: Hun kommer kl. XX hvis hun orker. Men igjen - dere og personalet må finne en løsning sammen. Det er uheldig hvis brødrene dine formidler én ting til ham og de ansatte noe annet. Endret 59 minutter siden av laban 0 Siter
stjernestøv Skrevet 44 minutter siden Forfatter Skrevet 44 minutter siden laban skrev (7 minutter siden): Legen på sykehjemmet bør kunne foreslå noe som egner seg for å roe ham litt, og som lar seg kombinere med øvrig medisin han får. Ikke tenk for mye på selvmordstruslene, han får jo ikke gjennomført dem når han er sengeliggende. Dere pårørende bør finne en strategi sammen med personalet når det gjelder hvordan han behandler moren din. Hun skal ikke plasseres på rommet hans for å bli skjelt ut, det må han få beskjed om når han har et klart øyeblikk. Jeg tror fortsatt de beste ville være om hun i utgangspunktet besøker ham til en fast tid, og så får hun bare droppe det de gangene dagsformen hennes er for dårlig. Da har de et tydelig svar hvis han maser: Hun kommer kl. XX hvis hun orker. Men igjen - dere og personalet må finne en løsning sammen. Det er uheldig hvis brødrene dine sier én ting og de ansatte noe annet. Ja da må legen få fingeren ut, nå er jeg bare forvirret og lei. Min bror hadde snakket med personalet etter han var der i dag og han finner på mye rart og lyger, her har jeg vært bekymret i hele dag. Min sønn er på jobb og har snakket med deres avdeling, de har satt inn et tv til min far og han hadde kost seg med det. Mulig det er manipulering fra hans side da. Jeg er helt enig med deg i at hun burde være hos han til faste klokkeslett, skal ta det opp med dem. Hun vil jo ha brødrene mine med på møte og nå, får se da. De på avdelingen oppfattet han ikke som suicidal nå i ettermiddag. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 29 minutter siden Forfatter Skrevet 29 minutter siden Men lykke til med å hoppe i elva nå, den er så liten at man kan nesten gå over den men det vet jo ikke han. Han har og lenge villet ha medlidenhet som alltid og tenker ikke på min mor og at hun er dement, det er han han han. Men det er jo ikke manipulering hvis han er psykotisk eller dement? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3 minutter siden Forfatter Skrevet 3 minutter siden laban skrev (47 minutter siden): Det er uheldig hvis brødrene dine formidler én ting til ham og de ansatte noe annet. Ja det er derfor hun vil ha dem og med på møtet, får bare håpe det hjelper. Han ringte meg nå og sa han lurte på om han hadde noe på denne jorden å gjøre, at min mor ikke ville sitte der osv. Hun gikk ut selv uten at de hentet henne, sa for ørtende gang at hun er dement og ikke som hun var før. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.