Gå til innhold

Har innbyggerne i Nord-Korea det egentlig så ille- hva vet vi egentlig om dette landet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skribenten her undrer veldig: https://substack.com/@norwegiandissident/p-181971862

Jeg tror den nye verdensordenen vil føre til at vi gradvis over en periode på 5-10 år kommer til å se på NK som et mer vanlig land og at det vil bli mindre av den negative omtalen av landet. 

Jeg kjenner ikke Nord-Korea fra innsiden, foreløpig, men har lenge interessert meg for landet. Det begynte med at jeg leste kapittelet om Koreakrigen i William Blums Killing Hope for vel 20 år siden. Etter det, og med min kunnskap om (krigs)propaganda, ble jeg mer skeptisk til det jeg leste om landet i ‘redaktørstyrte’ medier.

Jeg tør nå påstå at nordmenn flest kun har et helt overfladisk og parodisk inntrykk av Nord-Korea, basert på rene løgner som beskrevet ovenfor og fortielser om USAs forbrytelser mot landet de siste 80 årene.

f99ff425-3fc8-48ce-82e3-d1d4244b86c5_900

Anonymkode: 4609b...63c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje begynne med å lese noen av historiene til avhopperne.

Anonymkode: f2abb...95b

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tør nå påstå at nordmenn flest kun har et helt overfladisk og parodisk inntrykk av Nord-Korea, basert på rene løgner som beskrevet ovenfor og fortielser om USAs forbrytelser mot landet de siste 80 årene.

Selvfølgelig, du gjør bare som du blir instruert om, trolle-bot.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, psykedeliker said:

Selvfølgelig, du gjør bare som du blir instruert om, trolle-bot.

Det var et sitat fra artikkelen, skrevet av FOR politikeren Lars Birkelund.

Anonymkode: 4609b...63c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...