Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det bare meg som får økt matlyst av vival/valium? Jeg opplever at maten smaker sterkere og jeg blir veldig fysen av det. Har tatt 15 mg vival hittil i dag. To uker siden sist jeg hadde behov for det og prøver å holde lavt forbruk, men i dag får jeg veldig sterke beskjeder om å ta livet mitt og det fører til mye angst. 

Men så blir det alt for mye mat da for jeg får denne effekten av vivalen. 

Står jo ikke oppført som en bivirkning, men det er helt tydelig at det skjer hos meg. 

Endret av Glitter
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Er det bare meg som får økt matlyst av vival/valium? Jeg opplever at maten smaker sterkere og jeg blir veldig fysen av det. Har tatt 15 mg vival hittil i dag. To uker siden sist jeg hadde behov for det og prøver å holde lavt forbruk, men i dag får jeg veldig sterke beskjeder om å ta livet mitt og det fører til mye angst. 

Står jo ikke oppført som en bivirkning, men det er helt tydelig at det skjer hos meg. 

Har du noen du kan prate med nå når du har det vanskelig?

Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Har du noen du kan prate med nå når du har det vanskelig?

Jeg har akkurat vært på kjøretur med sykepleieren i psykoseteamet så har fått snakket om det, men det går ikke over av den grunn. Men jeg opplever å ha kontroll selv om det genererer en del angst. Er veldig obs på at når det blir så ille at jeg ikke greier å stå imot så ber jeg om hjelp. Men det er ikke så ofte lengee at jeg ikke greier å stå imot pga medisinene jeg bruker. De har virket veldig godt. Forbindelsen jeg har med universet forsvinner ikke av det, men makten universet har over meg er svakere. Jeg klarer å leve bedre med det. 

Skrevet
Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg har akkurat vært på kjøretur med sykepleieren i psykoseteamet så har fått snakket om det, men det går ikke over av den grunn. Men jeg opplever å ha kontroll selv om det genererer en del angst. Er veldig obs på at når det blir så ille at jeg ikke greier å stå imot så ber jeg om hjelp. Men det er ikke så ofte lengee at jeg ikke greier å stå imot pga medisinene jeg bruker. De har virket veldig godt. Forbindelsen jeg har med universet forsvinner ikke av det, men makten universet har over meg er svakere. Jeg klarer å leve bedre med det. 

Du er veldig sterk❤️

Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Du er veldig sterk❤️

Takk. ❤️

Skrevet

Hei, jeg opplever det samme med Sobril, blir kjempesulten og fysen og klarer ikke å kontrollere matinntaket. Føles ikke noe greit. Fint at du tar vare på deg selv, kanskje spis litt mer enn vanlig men for meg er det ikke lurt å gå på butikken for da kjøper jeg smågodt, is og potetgull 🙈

Anonymkode: 62214...e11

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg opplever det samme med Sobril, blir kjempesulten og fysen og klarer ikke å kontrollere matinntaket. Føles ikke noe greit. Fint at du tar vare på deg selv, kanskje spis litt mer enn vanlig men for meg er det ikke lurt å gå på butikken for da kjøper jeg smågodt, is og potetgull 🙈

Anonymkode: 62214...e11

Hehe ja det hadde sikkert jeg også gjort. Har heldigvis allerede vært der i dag. 😅 Jeg holder på å gå ned i vekt så jeg prøver å ikke spise så mye. 

Skrevet

Kjenner du igjen problemstillingen med kø for servering av dårlig kebab på byen klokken 03.30?

Benzo (og alkohol, de virker nokså likt rundt dette) fører ikke til økt matlyst i seg selv. Men de gjør det enklere å ta dårlige valg, og reduserer også i noen tilfeller impulskontrollen. Derfor blir det lettere å ty til overspising og andre mindre gode valg :) 

Hvis du kjenner deg selvmordstruet, så er ikke benzo alene en god medisin.

Skrevet
Glitter skrev (58 minutter siden):

Jeg har veldig søtsug for tiden og vet ikke hvorfor. 

Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Kjenner du igjen problemstillingen med kø for servering av dårlig kebab på byen klokken 03.30?

Benzo (og alkohol, de virker nokså likt rundt dette) fører ikke til økt matlyst i seg selv. Men de gjør det enklere å ta dårlige valg, og reduserer også i noen tilfeller impulskontrollen. Derfor blir det lettere å ty til overspising og andre mindre gode valg :) 

Hvis du kjenner deg selvmordstruet, så er ikke benzo alene en god medisin.

Ok. Det gir jo mening. Men maten smakte så mye bedre også. Helt vanlig ostesmørbrød smakte himmelsk. 😛

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg har veldig søtsug for tiden og vet ikke hvorfor. 

Hvis man spiser mye sukker så får man også mye søtsug.

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Hvis man spiser mye sukker så får man også mye søtsug.

Ok jeg har gitt faen i alt. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Men maten smakte så mye bedre også.

Tipper den kebaben fra en luguber vogn smaker bedre klokken 03.30 enn den ville gjort i edru tilstand også 😛 

Skrevet
ISW skrev (2 minutter siden):

Tipper den kebaben fra en luguber vogn smaker bedre klokken 03.30 enn den ville gjort i edru tilstand også 😛 

Haha sant det. 

Skrevet
ISW skrev (3 minutter siden):

Ja kebab måtte man ha i fylla og smakte himmelsk :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...