Gå til innhold

Er remeron bra mot angst?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

For 6 år siden kuttet jeg ut zoloft etter at en psykiater som kjente meg godt, ikke skjønte hvorfor jeg gikk på den. 

Jeg har schizofreni og tar 10 mg zyprexa og har gjort det i mange år over 20.

Jeg fikk ikke mer angst an å slutte på zoloft 150mg.

Det siste året har jeg hatt mye panikkangst og fritflytende angst.

Jeg har tenkt å spørre FL om en resept på noe som kan virke mot angst slik at jeg kan forhåpentligvis redusere benzobruken.

Jeg ønsker ikke ett Ssri og helst ikke noe som øker angst i oppstarten. Kan remeron være noe? Evnt noe annet?

Jeg antar fastlegen ikke kan mye om dette og jeg ønsker å komme med ett forslag, da jeg har time. Jeg ønsker heller ikke henvisning til DPS.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

For 6 år siden kuttet jeg ut zoloft etter at en psykiater som kjente meg godt, ikke skjønte hvorfor jeg gikk på den. 

Jeg har schizofreni og tar 10 mg zyprexa og har gjort det i mange år over 20.

Jeg fikk ikke mer angst an å slutte på zoloft 150mg.

Det siste året har jeg hatt mye panikkangst og fritflytende angst.

Jeg har tenkt å spørre FL om en resept på noe som kan virke mot angst slik at jeg kan forhåpentligvis redusere benzobruken.

Jeg ønsker ikke ett Ssri og helst ikke noe som øker angst i oppstarten. Kan remeron være noe? Evnt noe annet?

Jeg antar fastlegen ikke kan mye om dette og jeg ønsker å komme med ett forslag, da jeg har time. Jeg ønsker heller ikke henvisning til DPS.

Kan ikke fastlegen referere med DPS uten at du har time der?

Anonymkode: 49e00...8ca

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke fastlegen referere med DPS uten at du har time der?

Det vet jeg ikke.

Skrevet

Personlig ville jeg heller begynt på Zoloft igjen enn å bruke Remeron mot angst.

Årsaker:

1) Remeron + Zyprexa kan gjøre deg veldig sulten.

2) Remeron har (særlig i større doser) en stimulerende (noradrenerg) effekt, så den kan sånn sett i noen tilfeller forverre angst. Skulle jeg brukt den mot angst, ville jeg brukt lav dose.

3) Du blir veldig trøtt av Remeron, særlig i starten.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Personlig ville jeg heller begynt på Zoloft igjen enn å bruke Remeron mot angst.

Årsaker:

1) Remeron + Zyprexa kan gjøre deg veldig sulten.

2) Remeron har (særlig i større doser) en stimulerende (noradrenerg) effekt, så den kan sånn sett i noen tilfeller forverre angst. Skulle jeg brukt den mot angst, ville jeg brukt lav dose.

3) Du blir veldig trøtt av Remeron, særlig i starten.

Ok takk for svar. Zoloft gjorde dessverre ingenting for meg.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (12 minutter siden):

Det vet jeg ikke.

Det gjorde iallefall min lege. Hun tok en telefon dit.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Ok takk for svar. Zoloft gjorde dessverre ingenting for meg.

For panikklidelse skal SSRI være nokså effektivt. Det er sånn med SSRI at selv om ett ikke virker, så kan et annet virke. Det kan være verdt et forsøk å prøve et annet enn Zoloft.

Så skal det nevnes (med fare for å høres alternativ ut) at mot GAD eller frittflytende angst så har Silexan i studier vist god effekt. Det er et kosttilskudd (lavenderolje) men det har i flere studier vist bedre effekt enn SSRI. Jeg nevner det fordi det dessverre er nokså få medisiner som gir nevneverdig effekt mot GAD. Bivirkningene er også ca som placebo.

Skrevet

Nei, Remeron hadde dårlig effekt mot angst for meg. Cipralex fungerer svært mye bedre.

Anonymkode: 7716e...48f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...