AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har skjønt det slik at man får advokat og utskrift av journal? Også møter man kontrollkommisjonen og behandler som skrev tvangsvedtaket og diskuterer saken? Er det det hele? Anonymkode: bcfa2...32c 0 Siter
Glitter Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden Ja tror det er sånn. Jeg har ikke kommet hele veien til møte i KK, men jeg ble oppringt av advokat og hun spurte meg ut om det hele. Men jeg valgte å trekke klagen så vet ikke eksakt videre beløp. 0 Siter
nachnoo Skrevet 19 minutter siden Skrevet 19 minutter siden Når du har klaget, blir saken din behandlet i neste møte i KK. som vanligvis er en gang hver andre uke. KK består av en leder som er en jurist. en allmennlege uavhengig av sykehuset, en vanlig borger (men ofte en psykiatrisk sykepleier fra en kommune) og et medlem av en pasientorganisasjon (f.eks. Mental helse). Du møter sammen med en advokat. Sykehuset representeres vanligvis av en overlege. Først er det litt formalia ved leder. Så legger din advokat frem din sak. Du får anledning til å forklare deg, og medlemmer i KK får anledning til å stille deg spørsmål. Så legger sykehuset frem sitt syn på saken, dels ved at redegjørelsen som er sendt inn på forhånd leses opp, og i tillegg kan overlegen legge til noe og også bli intervjuet av medlemmer ev KK. Deretter trekker KK seg tilbake. De fire drøfter saken og kommer til en beslutning. Noen ganger kommer de ut og forteller konklusjonen med det samme og sender det skriftlige svaret noen dager senere. Men de kan også velge å kunngjøre svaret først nå de sender ut den skriftlige beslutningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.