Gå til innhold

Råtner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter pandemien har jeg lagt meg til en svært passiv livsstil. Jeg nyter inaktivitet og å ikke ha noen ting jeg må gjøre, men de negative symptomene har blitt værre av dette. Det ser virkelig ikke ut i leiligheten min og jeg makter ikke ta tak i ting. Jeg har ikke noen omgang med noen og jeg må nesten ta benzo hver gang jeg skal gjøre noe. Og det har jeg ikke så mye av så det blir ca hver 5 dag jeg gjør noe som krever at jeg går ut av leiligheten. Jeg føler jeg råtnernpå rot. Og jeg har fått flere hudlidelser jeg ikke makter å behandle. Jeg har avbestilt medisinske prosedyrer fordi jeg ikke tør. Jeg har schizofreni, har hatt det i mange år over 30.. er middelaldrende og full av angst. Får maten levert på døra. Er proppfull av fæl angst. Eneste høydepunkt uten angst er de to dagene i uken jeg kan ta benzo. Jeg må altså face angsten min men vet ikke om jeg orker/ klarer det. Sytepost jeg vet.

Anonymkode: 6a923...482

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å gå til psykolog/psykiater for å få hjelp med det? Evt kommunal psykiatri som kan komme hjem til deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Etter pandemien har jeg lagt meg til en svært passiv livsstil. Jeg nyter inaktivitet og å ikke ha noen ting jeg må gjøre, men de negative symptomene har blitt værre av dette. Det ser virkelig ikke ut i leiligheten min og jeg makter ikke ta tak i ting. Jeg har ikke noen omgang med noen og jeg må nesten ta benzo hver gang jeg skal gjøre noe. Og det har jeg ikke så mye av så det blir ca hver 5 dag jeg gjør noe som krever at jeg går ut av leiligheten. Jeg føler jeg råtnernpå rot. Og jeg har fått flere hudlidelser jeg ikke makter å behandle. Jeg har avbestilt medisinske prosedyrer fordi jeg ikke tør. Jeg har schizofreni, har hatt det i mange år over 30.. er middelaldrende og full av angst. Får maten levert på døra. Er proppfull av fæl angst. Eneste høydepunkt uten angst er de to dagene i uken jeg kan ta benzo. Jeg må altså face angsten min men vet ikke om jeg orker/ klarer det. Sytepost jeg vet.

Anonymkode: 6a923...482

Det høres ut som om du bør be om hjelp til å få bedre funksjon.  FACT eller bydelspsykiatrien bør kunne hjelpe deg en periode, - håper du snakker med fastlegen om å bli henvist. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...