Gå til innhold

Hvor ofte vinner man fram i kontrollkommisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen oversikt over hvor vanlig det er å vinne fram i KK? 

Er det i det hele tatt vits å utsette seg for prosessen? Jeg har lite lyst til det egentlig, men lurer jo. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ledet en akuttavdeling, kan jeg ikke huske at vi tapte en eneste sak på godt over 15 år. 
Men det henger selvsagt sammen med grensene avdelingen har for å oppheve tvang selv.  Hvis man selv opphever tvilstilfeller og kun beholder de som sikkert oppfyller kravene for tvang, vil færre pasienter få medhold i KKom. 

Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Da jeg ledet en akuttavdeling, kan jeg ikke huske at vi tapte en eneste sak på godt over 15 år. 
Men det henger selvsagt sammen med grensene avdelingen har for å oppheve tvang selv.  Hvis man selv opphever tvilstilfeller og kun beholder de som sikkert oppfyller kravene for tvang, vil færre pasienter få medhold i KKom. 

Ok. Skjønner. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Er det i det hele tatt vits å utsette seg for prosessen? Jeg har lite lyst til det egentlig, men lurer jo. 

Det er en sjeldenhet.

Anonymkode: 02ee7...b29

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (1 time siden):

Tror ikke du når frem når man ser hvordan du har det...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har da klagd på tvunget psykisk helsevern flere ganger og vunnet frem. Vet om andre som har fått fjernet tvagen også så er nok ikke så uvanlig 

Anonymkode: 18039...519

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har da klagd på tvunget psykisk helsevern flere ganger og vunnet frem. Vet om andre som har fått fjernet tvagen også så er nok ikke så uvanlig 

Okei. Tror jeg lander på å ikke klage. Orker ikke utsette meg for å fortelle alt til advokat og så sitte i et slikt møte og fortelle der også og bli spurt masse spørsmål. Det får jeg angst av bare tanken. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Okei. Tror jeg lander på å ikke klage. Orker ikke utsette meg for å fortelle alt til advokat og så sitte i et slikt møte og fortelle der også og bli spurt masse spørsmål. Det får jeg angst av bare tanken. 

Synes du ikke at du trenger hjelpen du får?

Anonymkode: f6aa0...74c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du ikke at du trenger hjelpen du får?

Jeg tror ikke de kan hjelpe meg. Jeg har en plan selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke de kan hjelpe meg. Jeg har en plan selv. 

Vil du dele hva den planen består i?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vil du dele hva den planen består i?

Nei ønsker ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Glitter said:

Ønsker du tvang så trenger du ikke å klage. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ønsker du tvang så trenger du ikke å klage. 

Ønsker ikke tvang. Men orker ikke gå gjennom den prosessen. 

Skrevet

Hei Glitter.

Jeg har tenkt en del på deg og hva du går gjennom for tiden. Der jeg må si at jeg er litt bekymret for hva denne planen din er (man gjør jo ikke nødvendigvis de beste og mest gjennomtenkte beslutningene når man har det vanskelig) - så tenker jeg at det beste du kan gjøre nå er å samarbeide med personalet om hvordan du kan få en behandling som holder deg fri fra psykose og tilbake i det vanlige livet. Selv om det er vanskelig å se nå, så har jeg opplevd at du har hatt en del tankeinnhold den senere tid som har bekymret meg en god del, også relatert til innsikten du har hatt i tankenes realitet. Jeg håper du blir snart frisk igjen.

Jeg støtter deg og er her hvis du vil snakke ❤️

Skrevet
ISW skrev (54 minutter siden):

Hei Glitter.

Jeg har tenkt en del på deg og hva du går gjennom for tiden. Der jeg må si at jeg er litt bekymret for hva denne planen din er (man gjør jo ikke nødvendigvis de beste og mest gjennomtenkte beslutningene når man har det vanskelig) - så tenker jeg at det beste du kan gjøre nå er å samarbeide med personalet om hvordan du kan få en behandling som holder deg fri fra psykose og tilbake i det vanlige livet. Selv om det er vanskelig å se nå, så har jeg opplevd at du har hatt en del tankeinnhold den senere tid som har bekymret meg en god del, også relatert til innsikten du har hatt i tankenes realitet. Jeg håper du blir snart frisk igjen.

Jeg støtter deg og er her hvis du vil snakke ❤️

Takk. ❤️

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Glitter said:

Ønsker ikke tvang. Men orker ikke gå gjennom den prosessen. 

Det er ikke noen prosess. Jeg ble bare innkalt til et møte der jeg la fram min side av saken. Møtet tok vel under 30min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke noen prosess. Jeg ble bare innkalt til et møte der jeg la fram min side av saken. Møtet tok vel under 30min.

Ok. Men man må jo snakke med advokat også. Jeg ble oppringt av advokat i forbindelse med møte i KK en gang for noen år siden. 

Worrisome_plenty
Skrevet

Jeg klagde til kontrollkomiteen men ble utskrevet før møtet. Da hadde jeg vært på tvang i 4 måneder. Jeg tror jeg ville fått medhold, jeg var bare på ett elendig sykehjem uten noen form for behandling de siste 2-3 månedene. Jeg tror jeg hadde en god sak.

Skrevet
Worrisome_plenty skrev (2 minutter siden):

Jeg klagde til kontrollkomiteen men ble utskrevet før møtet. Da hadde jeg vært på tvang i 4 måneder. Jeg tror jeg ville fått medhold, jeg var bare på ett elendig sykehjem uten noen form for behandling de siste 2-3 månedene. Jeg tror jeg hadde en god sak.

Hørtes ikke bra ut. 

stjernestøv
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (10 minutter siden):

Har du klagd på det der i ettertid? Du burde jo fått erstatning. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...