stjernestøv Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Hva om det er livet mitt som har gjort og gjør meg syk, ting som har skjedd og skjer? Betyr det at jeg ikke har schizoaffektiv? Og de skrev jo depressiv type så jeg en plass, hva med oppturene mine? Ser ikke noe til dem nå og da er det vel depressiv, føler det er noe med meg hver dag. Ikke mange gode dager, det er vel bare sånn det er. Jeg er jo ikke dødssyk som jeg vet om men det er litt seigpining. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars Og livshendelser og stress kan jo spille inn? Har hatt mye stress i livet, må ta det opp med vernepleieren. Hun kommer jo neste uke, må bare få svar. Av og til føler jeg meg gal, psykotiske føler seg ikke gal? Det er noe med hjernen min og det kjenner jeg godt og det sprer seg til kroppen, det har det gjort før og. Svak kropp. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars Er redd for å gå i oppløsning. Jeg fløt i sengen i går og det var massivt lys i rommet, hjernen var kræsja. 0 Siter
Sokk Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars (endret) Diagnosen schizoaffektiv er satt ut fra symptomene dine. Ikke ut fra årsak, opplevelser i livet, stress, eller hvorvidt du noen ganger føler deg gal. Du tviler vel ikke på at du har vært psykotisk? Eller at du gjentatte ganger har hatt god effekt av antipsykotika på psykosesymptomene? Stress og vonde opplevelser kan imidlertid bidra til at man utvikler en psykoselidelse. Edit: Jeg synes du skal ta opp disse nyeste symptomene dine med vernepleieren. Endret 12. mars av Sokk 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars Sokk skrev (4 minutter siden): Diagnosen schizoaffektiv er satt ut fra symptomene dine. Ikke ut fra årsak, opplevelser i livet, stress, eller hvorvidt du noen ganger føler deg gal. Du tviler vel ikke på at du har vært psykotisk? Eller at du gjentatte ganger har hatt god effekt av antipsykotika på psykosesymptomene? Stress og vonde opplevelser kan imidlertid bidra til at man utvikler en psykoselidelse. Edit: Jeg synes du skal ta opp disse nyeste symptomene dine med vernepleieren. Jo har hatt effekt av ap men som du sier kan psykoselidelse komme av stress og vonde opplevelser, fantasien og en annen dimensjon var min flukt i barndommen. Hadde jeg schizoaffektiv da? Det var jo min verden og min beskyttelse. Noen jeg har gått til mente jo nettopp det at det kom fra traumer, først senere kom schizofreni og schizoaffektiv inn i bildet. Jo kan det men det er gamle symptomer, det er opplevelser jeg får. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars (endret) Schizotyp fikk jeg tidligere så tror det stemmer best, det er jo personligheten. Altså hvis man først skal kalle det noe i psykiatrien. Endret 12. mars av stjernestøv 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars Nei ikke vet jeg men jeg skal ikke gå i den samme fella flere ganger å bli diagnostisert. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars Neida skal ikke snakke med meg selv her inne, beklager for det. Bare slett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Tror det at du er så opphengt i sykdom er det som gjør/har gjort deg syk Anonymkode: 361a5...1bc 0 Siter
XbellaX Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars stjernestøv skrev (2 timer siden): Neida skal ikke snakke med meg selv her inne, beklager for det. Bare slett. Du snakker ikke med deg selv, du snakker med oss :- ) stjernestøv skrev (3 timer siden): Er redd for å gå i oppløsning. Jeg fløt i sengen i går og det var massivt lys i rommet, hjernen var kræsja. Du har slike opplevelser i blant. Ofte sees det når medisinene er redusert veldig eller seponert, men har ikke inntrykk av at det er skjedd nå? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tror det at du er så opphengt i sykdom er det som gjør/har gjort deg syk Anonymkode: 361a5...1bc Det kan vel ikke stemme. Påføre seg selv sykdom liksom? Anonymkode: f6415...95d 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars XbellaX skrev (6 timer siden): Du snakker ikke med deg selv, du snakker med oss :- ) Du har slike opplevelser i blant. Ofte sees det når medisinene er redusert veldig eller seponert, men har ikke inntrykk av at det er skjedd nå? Ja gjør jo det, takk Har redusert medisin men det har gått greit hittil. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror det at du er så opphengt i sykdom er det som gjør/har gjort deg syk Anonymkode: 361a5...1bc Ok så du tror det, da tar du mektig feil. Jeg visste ikke om alle sykdommer da jeg vokste opp, visste ikke hva angst var heller når jeg fikk det første gang. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kan vel ikke stemme. Påføre seg selv sykdom liksom? Anonymkode: f6415...95d Ja det er rart hva folk sier, tror nok jeg kan ha påført meg selv noe av det åndelige. Er usikker, nei får bare se. Liker ikke at jeg våkner så tidlig nå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars Mannen var litt brysk med meg og sa bestemt jeg måtte ikke fortelle om åndelige ting til vernepleieren, får prøve å holde på det men vil ikke lyve for det er det verste jeg vet. Han er jo min pårørende og vet vel best, har sett meg gjennom mange år og jeg forteller han det meste. 0 Siter
Glitter Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars stjernestøv skrev (3 minutter siden): Mannen var litt brysk med meg og sa bestemt jeg måtte ikke fortelle om åndelige ting til vernepleieren, får prøve å holde på det men vil ikke lyve for det er det verste jeg vet. Han er jo min pårørende og vet vel best, har sett meg gjennom mange år og jeg forteller han det meste. Hvorfor vil han ikke at du sier noe? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars Glitter skrev (2 minutter siden): Hvorfor vil han ikke at du sier noe? Han mener det ikke er psykiatri, det er bare jeg som har vært åpen om alt før. Sikkert ikke lurt det for det blir jo mistolket, han vil bare jeg skal klare meg bra og være normal tror jeg. 0 Siter
Glitter Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars stjernestøv skrev (4 minutter siden): Han mener det ikke er psykiatri, det er bare jeg som har vært åpen om alt før. Sikkert ikke lurt det for det blir jo mistolket, han vil bare jeg skal klare meg bra og være normal tror jeg. Åja. Skjønner. Du er vel ikke psykotisk så det er jo greit hvis du liker det sånn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 13. mars Forfatter Skrevet 13. mars Glitter skrev (2 minutter siden): Åja. Skjønner. Du er vel ikke psykotisk så det er jo greit hvis du liker det sånn. Nei er ikke psykotisk og litt må jeg jo få ha. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.