Gå til innhold

Hva er rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merke store endringer på deg her på forumet etter du trappet ned på medisiner. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (3 minutter siden):

Ja det har sikkert blitt noen endringer, det må man vel nesten regne med. Det er jo forskjell på 4 mg og 1 mg, 

stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker og føler mer. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror det at du er så opphengt i sykdom er det som gjør/har gjort deg syk

Anonymkode: 361a5...1bc

Og dessuten er ikke det åndelige sykdom, hvis du tror det er du faen ikke klok. 

Skrevet
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Og dessuten er ikke det åndelige sykdom, hvis du tror det er du faen ikke klok. 

Enig. Men, når det du kaller det åndelige tar over hele hverdagen din, som det i blant har gjort hos deg, da er det sykdom. Det er ingen som ønsker å medisinere bort hele personligheten din, poenget med medisiner i ditt tilfelle er at du skal ha det så greit som det er mulig å få til, med de plagene du har. Slik er det jo for de fleste som sliter med et eller annet her i livet. Og så er det litt opp til deg å prøve å legge merke til når du blir i overkant besatt av noe, du blir merkbart "dratt inn/sugd inn" i et eller annet av dette åndelige. Det er jo veldig tydelig ikke bra for deg. Du trenger, som vi alle gjør, litt input fra andre ting også, fra denne virkelige verden vi lever i. Balanse, litt av alt :- )

Trinity80
Skrevet

En ting er også alle disse seponeringene du har gjort. Det belastet nok en allerede belastet psyke.

Det beste nå er å finne riktig dose og holde seg der. 

stjernestøv
Skrevet
XbellaX skrev (4 minutter siden):

Enig. Men, når det du kaller det åndelige tar over hele hverdagen din, som det i blant har gjort hos deg, da er det sykdom. Det er ingen som ønsker å medisinere bort hele personligheten din, poenget med medisiner i ditt tilfelle er at du skal ha det så greit som det er mulig å få til, med de plagene du har. Slik er det jo for de fleste som sliter med et eller annet her i livet. Og så er det litt opp til deg å prøve å legge merke til når du blir i overkant besatt av noe, du blir merkbart "dratt inn/sugd inn" i et eller annet av dette åndelige. Det er jo veldig tydelig ikke bra for deg. Du trenger, som vi alle gjør, litt input fra andre ting også, fra denne virkelige verden vi lever i. Balanse, litt av alt :- )

Ja det er jeg fullstendig enig i, alt må ikke bare dreie seg om det åndelige for jeg må gjøre andre ting og. Og holde bakkekontakt og ikke bli helt svevende som jeg har vært til tider, det er en balansegang ja. Ja litt av alt :) 

stjernestøv
Skrevet
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

En ting er også alle disse seponeringene du har gjort. Det belastet nok en allerede belastet psyke.

Det beste nå er å finne riktig dose og holde seg der. 

Ja er klar over det og tror det har gjort noe med meg selv om fact ikke tror det. 

Ja nå tar jeg tross alt 1 mg så er ikke helt uten, det er bedre med litt enn ingenting og jeg har kontroll. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er jeg fullstendig enig i, alt må ikke bare dreie seg om det åndelige for jeg må gjøre andre ting og. Og holde bakkekontakt og ikke bli helt svevende som jeg har vært til tider, det er en balansegang ja. Ja litt av alt :) 

Og så skal vi heller ikke glemme at du har blitt grådig redusert av for mye medisiner også. Det er vanskelig, denne balansegangen. 

stjernestøv
Skrevet
XbellaX skrev (3 minutter siden):

Og så skal vi heller ikke glemme at du har blitt grådig redusert av for mye medisiner også. Det er vanskelig, denne balansegangen. 

Ja det har jeg, lite tanker og lite følelser og det er jo sletts ikke normalt, ja det er en vanskelig balansegang. Men nå tar jeg 1 mg og det er bedre enn ingenting og jeg får litt åndelige opplevelser som jeg ønsker å ha. 

wizwazwoz
Skrevet

Når du reduserer medisin så øker trykket av tanker og følelser du må forholde deg til og da kan det bli for mye? Jeg har også tidligere hatt følelse av å gå i oppløsning osv men ved å redusere totalbelastning utenfra over tid så har det blitt bedre. Hva det vil innebære er jo individuelt, men jeg har tro på å lære seg bedre nervesystem-regulering og man blir aldri utlært. 

stjernestøv
Skrevet
wizwazwoz skrev (13 timer siden):

Når du reduserer medisin så øker trykket av tanker og følelser du må forholde deg til og da kan det bli for mye? Jeg har også tidligere hatt følelse av å gå i oppløsning osv men ved å redusere totalbelastning utenfra over tid så har det blitt bedre. Hva det vil innebære er jo individuelt, men jeg har tro på å lære seg bedre nervesystem-regulering og man blir aldri utlært. 

Ja det må vi forholde oss til det og det kan bli for mye når man ikke er vant til det men man må jo venne seg til det da, ja men vi er jo egentlig energi. Hva er nervesystem regulering? 

stjernestøv
Skrevet

Så nå filmer og bilder når jeg lukket øynene da jeg skulle sove i går kveld, ikke lett å finne ut hva det er for det kommer og går fort men en film var av en stamme av et slag. Det er interessant å se på. 

wizwazwoz
Skrevet
10 hours ago, stjernestøv said:

Ja det må vi forholde oss til det og det kan bli for mye når man ikke er vant til det men man må jo venne seg til det da, ja men vi er jo egentlig energi. Hva er nervesystem regulering? 

Det er så mangt. Lytte til kroppen rett og slett. Spise sunt, bevege seg, redusere stress-belastninger osv... 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (På 13.3.2026 den 5.37):

Han mener det ikke er psykiatri, det er bare jeg som har vært åpen om alt før.

Han har rett, vi har trosfrihet i Norge - og den enkeltes tro har ikke psykiatrien noe med å gjøre. Det er et indivduelt valg, og et individuelt ansvar.

stjernestøv
Skrevet
wizwazwoz skrev (10 timer siden):

Det er så mangt. Lytte til kroppen rett og slett. Spise sunt, bevege seg, redusere stress-belastninger osv... 

Takk, åja sånn ja. 

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (10 timer siden):

Han har rett, vi har trosfrihet i Norge - og den enkeltes tro har ikke psykiatrien noe med å gjøre. Det er et indivduelt valg, og et individuelt ansvar.

Ja det er sant og enig med deg i det. 

Skrevet
psykedeliker skrev (10 timer siden):

Trosfrihet er et juridisk begrep. Det har ingenting med at religiøse tanker kan være del av en psykoselidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...