Gå til innhold

Flere her som lever stusselige liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men når man bor alene, nesten ikke har venner, ikke kjæreste, ikke studerer, ikke jobber så må de jo faen meg skjønne at det er noe alvorlig galt.

Ikke nødvendigvis, for noen mennesker ønsker å leve på den måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, for noen mennesker ønsker å leve på den måten.

Er det? Hva liker de med det livet?

Anonymkode: 01710...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva liker de med det livet?

Jeg tror de liker estetikken som følger med. Men det er bare min hypotese altså, jeg har ikke forsket veldig grundig på dette.

Krisebærblomsten
Skrevet

Lever et kjedelig liv jeg og😔mye det samme vær dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flere her som bare har kontakt med nær familie, bor alene, ingen barn, 1 venn, ingen samboer, ingen jobb, ufør?

Pluss at man har psykiske lidelser som gjør at man ikke kommer seg videre i livet og ikke får til det man vil?

Ja har det sånn. 

Skrevet

Kan du ikke ta grep som gjør at livet ditt blir mindre stusselig, da? Det er jo det alle oss andre også må gjøre. Ingen av oss får et bra liv servert i fanget, vi må jobbe for det.

Anonymkode: 1e405...281

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du ikke ta grep som gjør at livet ditt blir mindre stusselig, da? Det er jo det alle oss andre også må gjøre. Ingen av oss får et bra liv servert i fanget, vi må jobbe for det.

Lykken kommer ikke rekende på ei fjøl sa ei til meg, den måtte jeg skape selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du alvorlig psykisk sykdom og problemer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja si til en med brukket bein at han skal begynne å løpe maraton.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du alvorlig psykisk sykdom og problemer?

Ja, det har jeg.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja si til en med brukket bein at han skal begynne å løpe maraton.

En med brukket bein må også være i bevegelse og trene seg opp igjen. Vedkommende bør også gå på krykker når beinet ikke kan brukes i stedet for å bare sitte i sofaen og si "jeg har brukket bein så jeg kan ikke gjøre noe". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det har jeg.

En med brukket bein må også være i bevegelse og trene seg opp igjen. Vedkommende bør også gå på krykker når beinet ikke kan brukes i stedet for å bare sitte i sofaen og si "jeg har brukket bein så jeg kan ikke gjøre noe". 

Da trenger den med brukket ben krykker. Og opptrening. Kjernen i psykisk helse. 

Drømmeautomat
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Livet mitt har aldri før vært så intenst og spennende enn det er nå. Jeg gjør og opplever ting jeg før ikke trodde var mulig.

Skrevet (endret)
Drømmeautomat skrev (23 minutter siden):

Nei, overhodet ikke. Livet mitt har aldri før vært så intenst og spennende enn det er nå. Jeg gjør og opplever ting jeg før ikke trodde var mulig.

Bare du ikke gjør noe du kommer til å angre på i ettertid. Husker du sa du var hypoman. En deilig tilstand, men det kan fort ta litt av.

Endret av Vendi
Skrevet

Vil ikke si at livet mitt er stusselig selv om jeg er trygdet. Jeg har venner og jeg får ting til å skje i løpet av uken. Feks legge inn en avtale eller to, gå en tur. Tror det er cluet; å holde seg litt opptatt med noe. 

Anonymkode: e101a...721

Skrevet

Du høres ensom ut. Man kan være for det meste alene og fortsatt være tilfreds, men nå ønsker du deg det tydeligvis annerledes.

Skjønner at du vil være med i et eller annet felleskap, slik som skole jobb osv. Det er ikke så lett for deg i din situasjon. Men det finnes andre arenaer. Hvis du bor i omsorgsbolig er det kanskje noen som kan hjelpe deg og prøve ut litt? Alene, eller i følge om det trengs. Har du støttekontakt? Selv om det kanskje er mange ting du ikke kan, så er det garantert ting du også kan!

Man kan ALLTID sammenligne seg med mennesker som har gjort noe mer enn oss selv, har ting vi ikke har, er viktige på en annen måte enn vi kommer til å bli  - På TV og i reklamer, på sosiale media. Når du sier stusselig liv, så håper jeg det er fordi du har driv til å endre noe, og ikke fordi du føler at man må, for å ikke være "stusselig" - det er det din egen trivsel som bestemmer. 

Og alle har grå hverdager - uansett hva som er en normal, kjedelig eller spennende dag i deres øyne. Ingen går rundt i konstant gledesrus. Man vender stort sett tilbake til utgangspunktet av vanlig humør igjen etterhvert, uansett hva godt som hender :)

Men tenk over konkrete ting du kan gjøre for å føle deg mer selvstendig, legge til rette for kontakt med andre - babysteps og ikke Mt Everest første dag. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (5 timer siden):

Du høres ensom ut. Man kan være for det meste alene og fortsatt være tilfreds, men nå ønsker du deg det tydeligvis annerledes.

Skjønner at du vil være med i et eller annet felleskap, slik som skole jobb osv. Det er ikke så lett for deg i din situasjon. Men det finnes andre arenaer. Hvis du bor i omsorgsbolig er det kanskje noen som kan hjelpe deg og prøve ut litt? Alene, eller i følge om det trengs. Har du støttekontakt? Selv om det kanskje er mange ting du ikke kan, så er det garantert ting du også kan!

Man kan ALLTID sammenligne seg med mennesker som har gjort noe mer enn oss selv, har ting vi ikke har, er viktige på en annen måte enn vi kommer til å bli  - På TV og i reklamer, på sosiale media. Når du sier stusselig liv, så håper jeg det er fordi du har driv til å endre noe, og ikke fordi du føler at man må, for å ikke være "stusselig" - det er det din egen trivsel som bestemmer. 

Og alle har grå hverdager - uansett hva som er en normal, kjedelig eller spennende dag i deres øyne. Ingen går rundt i konstant gledesrus. Man vender stort sett tilbake til utgangspunktet av vanlig humør igjen etterhvert, uansett hva godt som hender :)

Men tenk over konkrete ting du kan gjøre for å føle deg mer selvstendig, legge til rette for kontakt med andre - babysteps og ikke Mt Everest første dag. 

Jeg bor ikke i omsorgsbolig nei, bor i egen eid leilighet. Jeg vil ikke ha en betalt venn og ikke en støttkontakt nei. Nei jeg vet ikke hvorfor jeg sier stusselig, jeg mener kanskje at ting som jobb, studier, barn, samboer, venner, reiser osv er en stor del av livet. Da føler jeg at jeg går glipp av mange erfaringer. Får angst fordi jeg føler så mye stress rundt å ha disse erfaringene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 22.36):

Jeg lever et stusselig liv. Bor i omsorgsbolig, null utdanning, null jobb, ufør, null kjæreste, null bil-lappen, null jobb.

Har heldigvis familie og noen venner

Anonymkode: 49b81...6b3

Sykehjem?

Anonymkode: d09ba...0d7

Skrevet

Livet mitt er veldig stusslig. Opplever det samme hver dag. Alt går på reapeat. Liker ikke livet men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hva jeg skal gjøre for at det skal bli enklere heller.

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (2 minutter siden):

Livet mitt er veldig stusslig. Opplever det samme hver dag. Alt går på reapeat. Liker ikke livet men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke hva jeg skal gjøre for at det skal bli enklere heller.

Hva med å oppsøke steder/interesser/natur? Noe som du liker?

Anonymkode: 25b7b...fe9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...