Gå til innhold

Du som har efternavn som slutter på "-sen", føler du at navnet er litt simpelt?

Anbefalte innlegg

Gaylord Focker
Skrevet

Altså, Hansen, Johansen, Olsen, Oscarsen, Larsen, Omarsen, osv. - det er jo ekstremt vanlig.

Men gir det en følelse av at navnet er litt "simpelt" eller anonymt i dag? Eller er det bare en helt naturlig del av norsk navnetradisjon som folk overtenker?

Nysgjerrig på hvordan andre opplever det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har et veldig vanlig "sen-navn", og synes det bare er bra. Liker å være litt anonym. Søker man på navnet mitt, f.eks på fb, så kommer det opp en stor mengde mennesker med samme navn. 

Føler ikke at det er simpelt, nei. 

Endret av Vendi
Skrevet

Jeg har også et vanlig "sen"-navn, men vi staver det på en litt annen måte enn hva de fleste med det navnet gjør, noe som gjør at jeg havner i en mer uvanlig gruppe likevel. 

Jeg synes jo det kan være litt mer spennende med stedsnavn og navn som har mer historie. Men er jo glad i navnet mitt likevel, for det er en del av min identitet.

psykedeliker
Skrevet

Mitt kriminelle alter ego heter Johnny Olsen, og han er fornøyd med det.

Skrevet

Blir enda verre her inne med de helt meningsløse trådene som florerer her inne. Orker nesten ikke være her å lese alt hen dikter opp.

Anonymkode: 3e928...dbc

Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Blir enda verre her inne med de helt meningsløse trådene som florerer her inne. Orker nesten ikke være her å lese alt hen dikter opp.

Anonymkode: 3e928...dbc

Du får starte noen spennende tråder selv da.

Anonymkode: 02d82...dd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvem? Er det Johnny du snakker om nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...