AnonymBruker Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars stjernestøv skrev (1 time siden): Ok bra du er ivaretatt da og håper du fortsetter med å ta imot hjelp etter tvangen er opphevet... Jeg er veldig ambivalent til det hele, og føler at jeg ikke kan ta i mot hjelp. Så jeg tror ikke jeg kommer til å klare å ta i mot hjelp. Anonymkode: a9d83...cb4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig ambivalent til det hele, og føler at jeg ikke kan ta i mot hjelp. Så jeg tror ikke jeg kommer til å klare å ta i mot hjelp. Anonymkode: a9d83...cb4 Det er jo synd da for din del hvis de kan hjelpe deg med å få det bedre. 0 Siter
Trinity80 Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 10.19): Jeg klarer ikke spørre om det for det blir jo det samme som å spørre om og godta hjelp. Jeg skjønner for så vidt logikken bak det, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å utfordre meg selv og overta min del av ansvaret for behandlingen? Anonymkode: a9d83...cb4 Hvordan får du til å puste eller å spise? Følg samme oppskrift. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er veldig ambivalent til det hele, og føler at jeg ikke kan ta i mot hjelp. Så jeg tror ikke jeg kommer til å klare å ta i mot hjelp. Anonymkode: a9d83...cb4 Se for deg de neste 50 årene av livet ditt. Vil du ha det litt greiere i livet eller vil du sitte som du gjør nå? Valget er ditt. Anonymkode: 104ce...ce6 0 Siter
frosken Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er veldig ambivalent til det hele, og føler at jeg ikke kan ta i mot hjelp. Så jeg tror ikke jeg kommer til å klare å ta i mot hjelp. Anonymkode: a9d83...cb4 Da bør du bruken tiden godt den nærmeste tiden. Men er ikke nødt å la seg diktere av egne følelser, man kan overstyre irrasjonelle handlinger ved å navigere etter fornuft og hvilke verdier en velger å stå for. Jeg regner med at om det var en annen person i din situasjon som sa nøyaktig det samme som du, så ville du ha ment at vedkommende burde ta i mot hjelp? 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars stjernestøv skrev (18 timer siden): Det er jo synd da for din del hvis de kan hjelpe deg med å få det bedre. Det er bare veldig vanskelig å åpne opp. Trinity80 skrev (17 timer siden): Hvordan får du til å puste eller å spise? Følg samme oppskrift. Pusting går jo på automatikk? Jeg klarer ikke spise så mye som jeg burde fordi jeg føler jeg ikke fortjener det. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Se for deg de neste 50 årene av livet ditt. Vil du ha det litt greiere i livet eller vil du sitte som du gjør nå? Valget er ditt. Anonymkode: 104ce...ce6 Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å leve så lenge. frosken skrev (16 timer siden): Da bør du bruken tiden godt den nærmeste tiden. Men er ikke nødt å la seg diktere av egne følelser, man kan overstyre irrasjonelle handlinger ved å navigere etter fornuft og hvilke verdier en velger å stå for. Jeg regner med at om det var en annen person i din situasjon som sa nøyaktig det samme som du, så ville du ha ment at vedkommende burde ta i mot hjelp? Jo, det er vel kanskje mulig. Det er bare det at jeg fortjener ikke hjelp og dermed blir det veldig vanskelig å ta i mot hjelp. Anonymkode: a9d83...cb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å leve så lenge. Anonymkode: a9d83...cb4 Du gjør i hvert fall ikke det når du ikke ønsker å gjøre noe som helst med tankene og følelsene dine. Vil du ha det mest mulig jævlig så fortsett i samme spor. Ikke ta i mot hjelp og isoler deg. Så enkelt er det egentlig. Det er et valg alle må ta. Anonymkode: 104ce...ce6 0 Siter
Glitter Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Leit at du har det sånn. Jeg føler heller ikke at jeg lever så mye lenger, men jeg har ikke denne sterke, nesten vrangforestillingen om at jeg ikke fortjener hjelp. Det må virkelig sitte dypt hos deg som sliter så mye med det. Men psykisk sykdom er ikke alltid logisk. Jeg møter også motstand på hva jeg tror så skjønner på en måte hvorfor du ikke rikker deg. Det er en overbevisning du har og ingenting noen sier kan få deg til å endre det tror jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Glitter skrev (1 minutt siden): Leit at du har det sånn. Jeg føler heller ikke at jeg lever så mye lenger, men jeg har ikke denne sterke, nesten vrangforestillingen om at jeg ikke fortjener hjelp. Det må virkelig sitte dypt hos deg som sliter så mye med det. Men psykisk sykdom er ikke alltid logisk. Jeg møter også motstand på hva jeg tror så skjønner på en måte hvorfor du ikke rikker deg. Det er en overbevisning du har og ingenting noen sier kan få deg til å endre det tror jeg. Jeg tror Ts kan endre mening med tid, medisiner og terapi. Anonymkode: 127be...338 0 Siter
skogbrann Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars Uavhengig av hva du føler må man ikke gjøre seg fortjent til å få hjelp. Til og med ABB, andre terrorister og (masse)mordere har rett på nødvendig helsehjelp, også mot depresjon. Så du trenger egentlig ikke å ta stilling til om du fortjener det eller ikke. Uansett tror jeg det er en fordel å prøve å jobbe imot disse tankene om at du ikke fortjener å ha det bra. En måte å gjøre dette på er gjennom handling, gjør ting som er positivt for deg. Jeg håper på avdelingen utfordrer eller oppfordrer deg til det? 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du gjør i hvert fall ikke det når du ikke ønsker å gjøre noe som helst med tankene og følelsene dine. Vil du ha det mest mulig jævlig så fortsett i samme spor. Ikke ta i mot hjelp og isoler deg. Så enkelt er det egentlig. Det er et valg alle må ta. Anonymkode: 104ce...ce6 Jeg skjønner på en måte hva du mener men det er ikke så enkelt som de fleste virker å tro det er. Å bare velge å tenke annerledes fungerer ikke. Glitter skrev (40 minutter siden): Leit at du har det sånn. Jeg føler heller ikke at jeg lever så mye lenger, men jeg har ikke denne sterke, nesten vrangforestillingen om at jeg ikke fortjener hjelp. Det må virkelig sitte dypt hos deg som sliter så mye med det. Men psykisk sykdom er ikke alltid logisk. Jeg møter også motstand på hva jeg tror så skjønner på en måte hvorfor du ikke rikker deg. Det er en overbevisning du har og ingenting noen sier kan få deg til å endre det tror jeg. Leit å høre at du heller ikke føler at du ikke lever så mye lenger. Og ja, det sitter dypt, føles det ut som i alle fall. Og ja, det er en overbevisning jeg har. skogbrann skrev (13 minutter siden): Uavhengig av hva du føler må man ikke gjøre seg fortjent til å få hjelp. Til og med ABB, andre terrorister og (masse)mordere har rett på nødvendig helsehjelp, også mot depresjon. Så du trenger egentlig ikke å ta stilling til om du fortjener det eller ikke. Uansett tror jeg det er en fordel å prøve å jobbe imot disse tankene om at du ikke fortjener å ha det bra. En måte å gjøre dette på er gjennom handling, gjør ting som er positivt for deg. Jeg håper på avdelingen utfordrer eller oppfordrer deg til det? Behandler har sagt en gang at han ville jeg skulle spise og drikke mer (siden jeg spiser og drikker ganske så lite), og jeg vet ikke om han tenkte at det løste det hele eller hva men har ikke hørt noe mer om det siden selv om jeg fortsatt sliter med det. Anonymkode: a9d83...cb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner på en måte hva du mener men det er ikke så enkelt som de fleste virker å tro det er. Å bare velge å tenke annerledes fungerer ikke. Trenger ikke tenke annerledes, men en kan tvinge seg til å handle annerledes. du trenger ikke bare å gi deg hen til alle dine fantasier og forestillinger, du kan velge å gjøre det som gjør deg bedre. Vil du være syk så velger du å fortsette slik du gjør nå. Om du ønsker å bli bedre må du ganske enkelt velge noe annet. Anonymkode: 104ce...ce6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skjønner på en måte hva du mener men det er ikke så enkelt som de fleste virker å tro det er. Å bare velge å tenke annerledes fungerer ikke. Anonymkode: a9d83...cb4 Det er ingen som har sagt at det er enkelt. At noe ikke er enkelt er ikke ensbetydende med at da kan man bare la være å gjøre det. Noen ganger det de vanskelige tingene som er de viktige. Ellers så hadde vedkommende over her et godt poeng - alle har rett på hjelp, så om du fortjener det eller ikke er egentlig ikke relevant. Anonymkode: 790f7...8a3 1 Siter
frosken Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, det er vel kanskje mulig. Det er bare det at jeg fortjener ikke hjelp og dermed blir det veldig vanskelig å ta i mot hjelp. Anonymkode: a9d83...cb4 Nå bare gjentar du deg selv, du forteller om de samme følelsene. Følelser er følelser, ikke sannhet mht fakta. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Trenger ikke tenke annerledes, men en kan tvinge seg til å handle annerledes. du trenger ikke bare å gi deg hen til alle dine fantasier og forestillinger, du kan velge å gjøre det som gjør deg bedre. Vil du være syk så velger du å fortsette slik du gjør nå. Om du ønsker å bli bedre må du ganske enkelt velge noe annet. Anonymkode: 104ce...ce6 Men jeg føler ikke at jeg har et valg? AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ingen som har sagt at det er enkelt. At noe ikke er enkelt er ikke ensbetydende med at da kan man bare la være å gjøre det. Noen ganger det de vanskelige tingene som er de viktige. Ellers så hadde vedkommende over her et godt poeng - alle har rett på hjelp, så om du fortjener det eller ikke er egentlig ikke relevant. Anonymkode: 790f7...8a3 Jeg skjønner jo forsåvidt at man må gjøre vanskelige ting i blant, men akkurat nå er jeg så fastlåst i at jeg ikke fortjener hjelp eller å leve at jeg ikke klarer. frosken skrev (16 timer siden): Nå bare gjentar du deg selv, du forteller om de samme følelsene. Følelser er følelser, ikke sannhet mht fakta. For meg er det sannhet. Anonymkode: a9d83...cb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men jeg føler ikke at jeg har et valg? Jeg skjønner jo forsåvidt at man må gjøre vanskelige ting i blant, men akkurat nå er jeg så fastlåst i at jeg ikke fortjener hjelp eller å leve at jeg ikke klarer. For meg er det sannhet. Anonymkode: a9d83...cb4 Blir du medisinert? Anonymkode: 127be...338 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg skjønner jo forsåvidt at man må gjøre vanskelige ting i blant, men akkurat nå er jeg så fastlåst i at jeg ikke fortjener hjelp eller å leve at jeg ikke klarer. Anonymkode: a9d83...cb4 Men det er ikke relevant hvorvidt man fortjener hjelp eller ikke. Alle har rett på hjelp. Anonymkode: 790f7...8a3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men jeg føler ikke at jeg har et valg? Anonymkode: a9d83...cb4 neivel, så alle i din situasjon skal bare la følelser styre alt da? Når fagfolk forteller deg at du er syk og trenger det og det for å bli bedre, så er dine følelser mye viktigere å høre på? Drit i alle med ørten års utdannelse, mye viktigere å ta destruktive valg for å holde seg syk. Anonymkode: 104ce...ce6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.