Gå til innhold

Krise i Kongehuset: Familien diskuterte skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke et øyeblikk at det blir skilsmisse for kronprinsparet. Jeg tror også at Kongen er en varm og inkluderende person som tolererer mye, og det hørtes ektefølt ut da han omtalte MM som vår kjære kronprinsesse  under slottsmiddagen i anledning belgisk kongebesøk.

Derimot er jeg litt mer i tvil når det gjelder Dronningen, synes hun tidvis virker noe stram i maska. Hun var veldig glad i Ari, det er åpenbart. Det som har skjedd i årene etter hans død tror jeg ikke hun er så begeistret for, for å si det sånn. Men hun er fin på håret, det skal hun ha. Og sprek for alderen. Alle fjellturene har nok bidratt til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nicklusheletida skrev (16 timer siden):

Det tviler jeg sterkt på. Håkon er ikke skrudd sammen slik. Jeg har mye større tro på han enn som så. Da tror jeg faktisk det er større sjanse for at han har vurdert å si fra seg tronen . Aldri i verden om Håkon forlater en alvorlig syk kone til fordel for monarkiet. Hva slags signaler hadde han da sendt til sin unge datter som skal overta tronen, om han forlot hennes dødssyke mor for å redde monarkiet ? Da hadde datteren sagt fra seg tronen. Er slikt monarkiet ønsker datteren helt sikkert ikke å arve. 

Hvis vi skal ha et Monarki som ikke skal få lov til å ta vare på flokken sin, så vil de heller ikke evne å gi " Alt for Norge ". 

Dette er fullt mulig å forene med at skilsmisse har vært diskutert, men forkastet. Hovedpoenget mitt var avsnittet foran det du siterer, om at det er ingenting som tyder på skilsmisse. Og da spiller det jo egentlig fint liten rolle om det har vært nevnt en eller annen gang, som en mulighet.

Skrevet

Jeg tenker mange ekteskap virker solide utad helt til det "plutselig" ryker. Man bestemmer seg for å ikke prøve mer på et tidspunkt. Frem til da vil man jo fremstå dedikert. Det kan være et sjokk for en av de involverte også. Ikke bare omverdenen. 

Det er bare en helt generell betraktning og grunnen til at jeg ikke vil være skråsikker på noe.

Skrevet
Grendel skrev (37 minutter siden):

Jeg tenker mange ekteskap virker solide utad helt til det "plutselig" ryker. Man bestemmer seg for å ikke prøve mer på et tidspunkt. Frem til da vil man jo fremstå dedikert. Det kan være et sjokk for en av de involverte også. Ikke bare omverdenen. 

Det er bare en helt generell betraktning og grunnen til at jeg ikke vil være skråsikker på noe.

Enig

Skrevet
Osten skrev (16 timer siden):

Vel. Det er nok litt annerledes for kongen når det gjelder skilsmisse for tronfølgeren, tenker jeg. 

Nå fabulerer du ut fra hva du tror.  Du vet ingenting om kongens følelser eller meninger.  Han har antageligvis følelser for barna sine og familien som alle andre.

Det er ingenting som tyder på at det er forestående skilsmisse i kongefamilien.

Skrevet
Frigg skrev (4 timer siden):

Nå fabulerer du ut fra hva du tror.  Du vet ingenting om kongens følelser eller meninger.  Han har antageligvis følelser for barna sine og familien som alle andre.

Det er ingenting som tyder på at det er forestående skilsmisse i kongefamilien.  

Når har jeg uttrykt at det kommer til å bli skilsmisse i kongefamilien?  
Dessuten er det du selv som tror du vet hva kongen tenker, føler og mener.  Det er du som uttrykker at du sitter på sannheten her. 
Du tror jo at din mor og kongen har samme syn på skilsmisse i familien. Som om det kan sammenlignes

Skrevet
Osten skrev (11 minutter siden):

Når har jeg uttrykt at det kommer til å bli skilsmisse i kongefamilien?  
Dessuten er det du selv som tror du vet hva kongen tenker, føler og mener.  Det er du som uttrykker at du sitter på sannheten her. 
Du tror jo at din mor og kongen har samme syn på skilsmisse i familien. Som om det kan sammenlignes

Hvorfor skulle ikke min mor og kongen ha lignende syn på skilsmisser i familien?  De har det vel ikke lenger da min mor er død.  Det er ikke noe galt i å sammenligne kongen med andre mennesker.  Han er ikke en gud eller nærmere guddommen som man trodde før i tiden.

Vi (både du og jeg) kan anta hva kongen tenker om skilsmisse, men vite det kan vi ikke uten at han forteller oss det, og det er lite sannsynlig at han er på dol.

Skrevet
Frigg skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle ikke min mor og kongen ha lignende syn på skilsmisser i familien?  De har det vel ikke lenger da min mor er død.  Det er ikke noe galt i å sammenligne kongen med andre mennesker.  Han er ikke en gud eller nærmere guddommen som man trodde før i tiden.

Vi (både du og jeg) kan anta hva kongen tenker om skilsmisse, men vite det kan vi ikke uten at han forteller oss det, og det er lite sannsynlig at han er på dol.

Fordi kongen er konge. Og Haakon (som er den aktuelle personen) er tronfølger. Derfor kan det ikke sammenlignes med din familie og oppmerksomheten som ville fulgt. Som du sikkert forstår.  Og vær så snill å ikke antyd at jeg mener kongen er gud eller guddommelig, det er totalt skivebom.

Og er det noen som har antydet at kongen leser på dol?

Skrevet
Osten skrev (8 minutter siden):

Fordi kongen er konge. Og Haakon (som er den aktuelle personen) er tronfølger. Derfor kan det ikke sammenlignes med din familie og oppmerksomheten som ville fulgt. Som du sikkert forstår.  Og vær så snill å ikke antyd at jeg mener kongen er gud eller guddommelig, det er totalt skivebom.

Og er det noen som har antydet at kongen leser på dol?

Man trodde før i tiden at kongen var nærmere guddommen enn andre mennesker.  Jeg antydet ingenting om at du mente det.  Jeg sa at han kunne sammenlignes med andre mennesker, som min mor f.eks.

Så vidt jeg vet har ingen antydet at kongen leser på dol, og jeg synes det er lite sannsynlig at han gjør det eller at noen tror at han gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
Frigg skrev (3 minutter siden):

Man trodde før i tiden at kongen var nærmere guddommen enn andre mennesker.  Jeg antydet ingenting om at du mente det.  Jeg sa at han kunne sammenlignes med andre mennesker, som min mor f.eks.

Så vidt jeg vet har ingen antydet at kongen leser på dol, og jeg synes det er lite sannsynlig at han gjør det eller at noen tror at han gjør det.

Kjære alle sammen. Joda, jeg er på dol og følger med dere alle!

Harald Rex

Anonymkode: cc602...45d

Skrevet (endret)

Takk for at du ikke trodde jeg mente det. 😉

Noen ganger tenker jeg faktisk at han oppfører seg som en arrogant drittsekk. Sånn er det med den saken.  Var til @Frigg

Endret av Osten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...