Gå til innhold

Ville dere sendt en tekst dere har skrevet til behandlers e-post?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at behandler gav meg e-post adressen hans så jeg kunne sende han det jeg har skrevet. Men er det "trygt"? Alternativet er at han kan lese det jeg har skrevet fra pcen min.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (6 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er at behandler gav meg e-post adressen hans så jeg kunne sende han det jeg har skrevet. Men er det "trygt"? Alternativet er at han kan lese det jeg har skrevet fra pcen min.

Jeg fikk kjeft av behandler på DPS fordi epost ikke var trygt. Privat behandler har jeg mailet med uten kommentar.

Anonymkode: e5691...37d

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk kjeft av behandler på DPS fordi epost ikke var trygt. Privat behandler har jeg mailet med uten kommentar.

Anonymkode: e5691...37d

Hm. Sa behandler noe om hvorfor det ikke er trygt? 

stjernestøv
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 minutt siden):

Hm. Sa behandler noe om hvorfor det ikke er trygt? 

Det er vel det at andre kan se det, sekretær f.eks...tror det havner der først men det brydde ikke jeg meg om. Skrev epost til psykolog, nå går det i sms til både vernepleier og psykiater. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Det er vel det at andre kan se det, sekretær f.eks...tror det havner der først men det brydde ikke jeg meg om. Skrev epost til psykolog, nå går det i sms til både vernepleier og psykiater. 

Åja, jeg skjønner. Jeg får tenke litt på det.

Skrevet

Hva har han selv sagt? Sannsynligvis er ikke e-post en sikker kommunikasjon, med mindre du bruker en kryptert e-postadresse. Det beste er om både sender og mottaker har en kryptert e-postadresse for ende-til-ende kryptering. Har kun avsender en kryptert e-postadresse kan innholdet i mailen passordbeskyttes, slik at mottaker trenger et passord for å lese innholdet. Et eksempel på en slik e-post tjeneste er protonmail. Har ikke din behandler en kryptert e-postadresse kan det kanskje være en mulighet at du bruker en, og passordbeskytter innholdet. Personlig sender jeg bare meldinger til min psykiater. Er det en tekst på flere sider printer jeg ut det jeg har skrevet og lar vedkommende lese teksten neste time. 

Skrevet

du bør ikke gjøre det, lever fysisk, ikke via epost. det er alt for usikkert og kan lett komme på avveie

Anonymkode: 7c129...4eb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...