Gå til innhold

Innrømme at jeg ikke har spist eller drukket siden torsdag, hva tror dere vil skje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spist eller drukket noe siden torsdag men de ansatte på avdelingen der jeg er innlagt vet det ikke fordi jeg alltid spiser og drikker på rommet. Når/hvis jeg innrømmer dette, hva tror dere vil skje? Jeg er overvektig forresten, så er ikke snakk om spiseforstyrrelse eller noe det er andre grunner til at jeg ikke spiser eller drikker.

Anonymkode: 46e2b...5f4

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke spist eller drukket noe siden torsdag men de ansatte på avdelingen der jeg er innlagt vet det ikke fordi jeg alltid spiser og drikker på rommet. Når/hvis jeg innrømmer dette, hva tror dere vil skje? Jeg er overvektig forresten, så er ikke snakk om spiseforstyrrelse eller noe det er andre grunner til at jeg ikke spiser eller drikker.

Hvorfor spiser og drikker du ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det som vil skje er at de vil råde deg til å spise.

Anonymkode: acc33...d85

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Hvorfor spiser og drikker du ikke? 

Det er litt vanskelig å forklare så det gir mening for andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det som vil skje er at de vil råde deg til å spise.

Anonymkode: acc33...d85

Ok, så ingenting å grue seg til med andre ord?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er litt vanskelig å forklare så det gir mening for andre.

Ok. Den eneste det går ut over er deg selv og ikke noen andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Så du vil fremprovosere en reaksjon, en sånn: "Å hjelp, spiser du ikke? 😮 Kjære deg, du må jo spise!" Så får du litt oppmerksomhet og trøst. Forstår jeg deg rett da? Kanskje håper du også på å få noen dager ekstra når de ser hvor "syk" du er. 

Anonymkode: 4aed4...946

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du vil fremprovosere en reaksjon, en sånn: "Å hjelp, spiser du ikke? 😮 Kjære deg, du må jo spise!" Så får du litt oppmerksomhet og trøst. Forstår jeg deg rett da? Kanskje håper du også på å få noen dager ekstra når de ser hvor "syk" du er. 

Vi vet jo ikke hva dette handler om....blir litt provosert når noen tror at folk ønsker å være syk :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal det skje noe.

Anonymkode: 9802a...779

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skal det skje noe.

Anonymkode: 9802a...779

Drikke må man i hvert fall gjøre. 

Skrevet

Noe drikke har du sikkert fått i deg, ellers ville du ha merket det godt nå. 

AnonymBruker
Skrevet

det ille her er at du ikke har drukket. Du vet vel det er farlig? uansett si ifra om det med drikke

Anonymkode: a3407...b8f

skogbrann
Skrevet

Hvis du forteller det til dem vil jeg anta at de ganske snarlig vil ta nyreprøver for å sjekke hvor langt den akutte nyresvikten har utviklet seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hm.......tolker jeg det rett når jeg tenker at det er slik du er når du er innlagt siden du forstår hi på den måten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva tenker du selv om at du velger å ikke ta til deg næring? Hva vil du at personalet skal gjøre?

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke spist eller drukket noe siden torsdag men de ansatte på avdelingen der jeg er innlagt vet det ikke fordi jeg alltid spiser og drikker på rommet. Når/hvis jeg innrømmer dette, hva tror dere vil skje?

Hva håper/ønsker du at personalet skal gjøre?

Jeg tenker det vil være positivt av deg å gi beskjed om situasjonen din. Det er kun gjennom å være ærlig at du gir ansatte/behandlere mulighet til å støtte deg, uansett hva som ligger bak. Det er uansett kun en vei tilbake...

Skrevet

Du vil dø av å ikke drikke. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (På 29.3.2026 den 17.52):

Ok. Den eneste det går ut over er deg selv og ikke noen andre. 

Ja, det er sant. Heldigvis.

AnonymBruker skrev (På 29.3.2026 den 17.53):

Nei, det er ikke det jeg vil.

Fionys skrev (På 29.3.2026 den 20.19):

Noe drikke har du sikkert fått i deg, ellers ville du ha merket det godt nå. 

Jo, jeg har drukket litt til medisinene når jeg har tatt de. Hvordan merker man det? Er det rart at jeg ikke hadde noen symptomer annet enn at jeg følte meg sliten?

skogbrann skrev (På 29.3.2026 den 22.05):

Hvis du forteller det til dem vil jeg anta at de ganske snarlig vil ta nyreprøver for å sjekke hvor langt den akutte nyresvikten har utviklet seg. 

Skjønner. Var ikke klar over at det gikk ut over nyrene.

frosken skrev (På 29.3.2026 den 23.53):

Hva tenker du selv om at du velger å ikke ta til deg næring? Hva vil du at personalet skal gjøre?

Jeg kan ikke fordi jeg ikke fortjener det. 

Eva Sofie skrev (På 30.3.2026 den 3.59):

Hva håper/ønsker du at personalet skal gjøre?

Jeg tenker det vil være positivt av deg å gi beskjed om situasjonen din. Det er kun gjennom å være ærlig at du gir ansatte/behandlere mulighet til å støtte deg, uansett hva som ligger bak. Det er uansett kun en vei tilbake...

Jeg hadde håpet at de ikke gjorde noen ting, men har fått beskjed om at jeg må spise så og så mye og fra i går til i dag satt kontaktpersonen min sammen med meg på rommet mens jeg spiste. Vet ikke om det bare er fordi hun ville det eller om de planlegger at alle skal gjøre det.

Glitter skrev (På 30.3.2026 den 5.05):

Du vil dø av å ikke drikke. 

Ja.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ikke fordi jeg ikke fortjener det. 

Rett til nødvendig helsehjelp er ikke noe man gjør seg fortjent til, det er en rettighet man har i utgangspunktet. Så hvor har du dette fra?

Skrevet (endret)

Du faster det er ikke farlig men drikke vann må du. Har du ikke matlyst? ingen tingen blir bedre uten mat og drikke. 1. April i dag🙂  

Endret av Krisebærblomsten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...