Gå til innhold

Etter at jeg ble psykisk syk for 4 år siden ble sexlivet lagt på hylla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har vært sammen med mannen min i 25 år. Er det andre som er i samme situasjon? 

Anonymkode: da946...e67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har ikke hatt sex med mannen min siden 2018. Vi har vært sammen i 20 år, 8 år av dem uten sex har det blitt altså. 

Anonymkode: 63dd5...3d0

Drømmeautomat
Skrevet

Du må nesten si litt mer. Hvorfor ble det slutt på sexen, fordi du eller han eller begge ikke kunne eller ville lenger? Og hva syns hver av dere om situasjonen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, har ikke hatt sex med mannen min siden 2018. Vi har vært sammen i 20 år, 8 år av dem uten sex har det blitt altså. 

Anonymkode: 63dd5...3d0

Jeg forstår. Er det noe dere prater om?

Skrevet
Drømmeautomat skrev (7 minutter siden):

Du må nesten si litt mer. Hvorfor ble det slutt på sexen, fordi du eller han eller begge ikke kunne eller ville lenger? Og hva syns hver av dere om situasjonen?

Vi prater ikke om situasjonen. Begynte med å sove på hvert vår rom da vi begge sov dårlig. Jeg har ikke blitt frisk fra bp-depresjon på alle disse årene. Føler også at medisinene gir mindre lyst. 

Skrevet

Hm.. jeg synes at lyst og intimitet er en slags overskuddsgreie - noe som er relevant for meg når det ikke er krise. Litt kjedelig hvis det er borte for alltid, men hvis du savner den, så kanskje det er et bra tegn da? Eller? Forvirrende greier det der. 

Synes 25 års ekteskap høres ut som en større risikofaktor enn mye annet jeg kan komme på 🤔 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi prater ikke om situasjonen. Begynte med å sove på hvert vår rom da vi begge sov dårlig. Jeg har ikke blitt frisk fra bp-depresjon på alle disse årene. Føler også at medisinene gir mindre lyst. 

Jamen..  tror du ikke det kommer seg når du opplever bedring? Etter halvannet år nesten gjennomgående depresjon så tok jeg tak og endret medisinering - at det skal gå sånn videre for evig da?? Ikke for å skulle bestemme hva andre skal føle, men hvem bryr seg om sex dersom de grunnleggende greiene ikke er på plass først? 

Litt frekt sagt, men skilsmisse kan være utrolig helbredende dersom forholdet ikke funker. Faktisk foreslo en behandler det for meg en gang, og jeg tenkte (siden jeg var mentalt og emosjonelt helt frakoblet) at "hey, det skal jeg prøve." Så gjorde jeg det og er fortsatt skilt mange år etter. Sexlysten dukker opp av og til, der det dukker opp sexy folk - og utenom depresjoner... 

Skrevet
krøll9 skrev (21 minutter siden):

Hm.. jeg synes at lyst og intimitet er en slags overskuddsgreie - noe som er relevant for meg når det ikke er krise. Litt kjedelig hvis det er borte for alltid, men hvis du savner den, så kanskje det er et bra tegn da? Eller? Forvirrende greier det der. 

Synes 25 års ekteskap høres ut som en større risikofaktor enn mye annet jeg kan komme på 🤔 

Forholdet er bra på mange måter. Men vi er kommet "ut av hakket". Jeg strever med utmattelse og det ser ikke ut til at energien kommer tilbake med det første heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...